Nora zit gebeiteld over 2 jaar!

We hebben haar aangemeld voor de Montessorischool bij ons om de hoek. In maart zijn we daar is wezen kijken en de manier van lesgeven en de sfeer beviel ons heel goed. We denken dat Nora heel geschikt is voor dit soort onderwijs en ze hebben goed materiaal en goede begeleiding.

Een vriendin van mij heeft haar zoontje daar op school zitten en is zelf als ouder ook actief. Ze vertelde me dat er al een behoorlijke wachtlijst was bij die school en dat je eigenlijk al voor de tweede verjaardag in moest schrijven om verzekerd te zijn van een plek. Vandaar dat we al zo snel gingen kijken en uiteindelijk besloten hebben haar aan te melden. Die vriendin is echt super tevreden en haar zoontje heeft op sommige gebieden best wat extra begeleiding nodig.

Vandaag kreeg ik de bevestiging binnen voor schooljaar 2012-2013! Mochten we tegen die tijd afzien van de beslissing, kunnen we ook naar een school zonder wachtlijst in het dorp, maar voorlopig zijn we erg blij dat Nora daar terecht kan!

Het is ook naast het KDV waar ze nu zit, dus de overgang is dan wat minder groot en waarschijnlijk gaan er meer kindjes van dat KDV door naar de school ernaast, dus dan is de stap net wat minder spannend tegen die tijd.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ik weet niet of het hetzelfde is maar hier hebben ze een “vrije school” is dat hetzelfde? daar wordt dan op een creatieve manier lesgegeven enzo.
als dat het is lijkt mij dat ook ontzettend leuk voor Rico maargoed, het is wel verplicht daar een ouderavond van te volgen zodat je zeker de goede beslissing maakt omdat het een totaal andere manier van lesgeven is als ze op een normale basisschool doen.

Hi Inge,

Nee, het is geen vrije school, maar wel een stuk vrijer dan een doorsnee school. Je kunt het vergelijken met Daltononderwijs, alleen wordt er een stuk meer aandacht aan de lesmaterialen en er zit een heel gedachtengoed achter, kun je wel googlen eventueel.

liefs

hahanooit gehoord van een daltonschool maar ik zal eens googlen

Fijn dat jullie al verzekerd zijn van een plek! Ik vroeg me al af waarom jullie zo snel zijn met het inschrijven, maar door je uitleg over de wachtlijst snap ik hem. Ik hoop dat het gaat bevallen. Horen we dat tegen die tijd nog?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Mriek: Haha… jullie horen het wel over twee jaar! Dan open ik dit topic weer!

Inge: Als je toch googlet, kun je beter montessori opzoeken, dan weet je direct wat het inhoudt, mocht het je interesseren…

liefs

ik ga dat morgen even doen meid, want we hebben net bezoek gehad en ik kan me niet meer zo goed concentreren, ben een beetje moe
ga het morgen lezen want ik vind het wel interesant om te weten hoe of wat qua scholen, zeker omdat je hier ook moet inschrijven rond de leeftijd van 2 jaar!

Ik ga me binnenkort ook maar even orienteren maar dat heeft meer te maken met de wachtlijsten voor de BSO hier en niet voor de scholen gezien we morgen naar gewooon onderwijs willen doen. Zij is totaal niet geschikt voor montesorie. Ze zou niet meer aan leren toekomen omdat ze zich te veel laat afleiden door van alles. Mijn schoonmoeder begon laatst al over Vrije scholen en zo maar daar ben ik zelf gaan voorstander van, zij is er helemaal wild van maar je moet het wel zien zitten ook voor je kind. Wij zijn meer voor gewoon regulier onderwijs dan wel openbaar of protestants we moeten even kijken,

Groetjes,

Michèle

oohhh wat fijn! Tja montessorischool zou in NL mijn tweede keus zijn. Ik sta meer achter het gedachtegoed van Jenaplan! Maar vind dat Montesori ook hele goed dingen heeft! Wat goed joh!

Ohhhhhh nu je het er toch over hebt… De buurvrouw wees mij op het Jenaplan… Nou ik heb het even opgezocht… en er stond letterlijk… Je moest een deel van de opvoeding uit handen geven aan de leraren… Nou dacht het niet… ik voedt mn kind op zoals ik dat wil, en niet samen met een leraar…

Maar goed dat is natuurlijk wat ik gelezen heb en waar ik niet achter sta.

Ieder zo zn keus natuurlijk.

Ik wou het liefst Noah naar een openbare school doen, maar aangezien Chris hem liever naar een Christelijke school doet, (niet vanwege het geloof, maar meer omdat er op een openbare school toch veeeeeeeeel meer buitenlanders zit) kiezen we denk ik toch daarvoor.
We willen n.l niet dat (zoals ik vroeger heb gehad) 20 buitenlandse kinderen en 4 NL. kinderen in 1 klas zitten…

Liefs, Melanie

nu je het er over hebt ik moet die van mij ook maar eens gaan inschrijven want de klassen worden hier tegenwoordig zo groot ! en hij moet over een jaartje alweer naar school hoewel hij vannochtend al vroeg of hij ook naar school mocht met zijn broers haha

before you judge me, try hard to love me

Wij moeten Noah ook nog inschrijven… hij is ook al bijna 2.5

Liefs, Melanie

bij de tweede kwam de juf van de oudste naar me toe met de vraag of ik wilde dat mijn tweede zoon ook op deze school wilde komen tja natuurlijk lijkt me wel zo makkelijk. hij was toen 3. of ik hem dan wel snel wilde inschrijven omdat de lijst al bijna vol was.

toen ik de oudste daar inschreef zaten er misscien 20 kindjes in de klas en dat was een deelklas van 1 en 2 nu zijn er 3 deelklassen 1 en 2!!

before you judge me, try hard to love me

Denk dat het voor Nora supergoed werkt. Volgens mij zijn dit soort wachtlijsten niet normaal, hoor. Bij de meeste scholen zit je met 3,5 jaar volgens mij wel goed.

Ben hier gewoon blij mee, voelt goed, heel open allemaal en de kinderen helpen elkaar. Tis een mooi nieuw gebouw, fijn speelplein, alles klopt naar mijn idee gewoon. Iedereen blijft verplicht over elke dag, dus qua werk vind ik dat wel fijn. Dan ben je als overblijfkind niet sneu ofzo. (ik ging vroeger tussen de middag altijd naar huis en was daar heel blij mee)

liefs

Fijn dat je de bevestiging hebt ontvangen dat ze over 2 jaar terecht kan. Ik zou zelf niet voor montessori kiezen, maar die keuze is natuurlijk persoonlijk. Hier is het vroeg genoeg als je je kindje met 3 jaar inschrijft voor school.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker