We hebben haar aangemeld voor de Montessorischool bij ons om de hoek. In maart zijn we daar is wezen kijken en de manier van lesgeven en de sfeer beviel ons heel goed. We denken dat Nora heel geschikt is voor dit soort onderwijs en ze hebben goed materiaal en goede begeleiding.
Een vriendin van mij heeft haar zoontje daar op school zitten en is zelf als ouder ook actief. Ze vertelde me dat er al een behoorlijke wachtlijst was bij die school en dat je eigenlijk al voor de tweede verjaardag in moest schrijven om verzekerd te zijn van een plek. Vandaar dat we al zo snel gingen kijken en uiteindelijk besloten hebben haar aan te melden. Die vriendin is echt super tevreden en haar zoontje heeft op sommige gebieden best wat extra begeleiding nodig.
Vandaag kreeg ik de bevestiging binnen voor schooljaar 2012-2013! Mochten we tegen die tijd afzien van de beslissing, kunnen we ook naar een school zonder wachtlijst in het dorp, maar voorlopig zijn we erg blij dat Nora daar terecht kan!
Het is ook naast het KDV waar ze nu zit, dus de overgang is dan wat minder groot en waarschijnlijk gaan er meer kindjes van dat KDV door naar de school ernaast, dus dan is de stap net wat minder spannend tegen die tijd.
liefs