Nora bij het CB

Gister moesten we weer eens, het bekende bezoek aan het consultatiebureau.

Om maar te beginnen met de harde cijfers: 11,5 kilo en 81,5 centimeter. De eerste iets boven en de tweede iets onder de gemiddeldlijn. Mooi binnen de marge allebei dus.

Daarna moest ze laten zien dat ze blokjes kon stapelen, geen probleem.
Ook heeft ze een ogentest gehad. Vond ze niks aan, want ze zat op schoot heel de tijd niet niet te roepen!
Ze wilde haar 3 woordjes horen zeggen, die klus was in de eerste 10 seconden dat we binnen waren al geklaard!
Fysiek onderzoek was ook allemaal in orde.

We kregen het advies mee om de laatste fles (wij geven nog een fles om 7 uur voor het tandenpoetsen omdat we dat altijd zo gezellig vinden, we weten dat het tegen het protocol in is, maar deden het lekker toch) nu echt eruit te gooien. Niet om de melk, maar om de fles. Gisteravond heeft ze dus een beetje warme melk uit haar tuitbeker gekregen, ook goed!

Ook heeft ze haar voorlopig laatste prikjes gehad, omdat die de laatste keer werd uitgesteld ivm de mexicaanse griepprik. Vond ze uiteraard helemaal niks!

Ze kan over 5 tot 12 dagen even ziek worden, misschien zelfs wat mazelen krijgen. De verkoudheid maakte volgens de verpleegkundige niets uit, half nederland is op het moment verkouden en zolang ze geen koorts had of lamlendig was, kon ze gewoon prikken.

Al met al weer met een tevreden gevoel naar huis gegaan. We hoeven pas in januari 2011 weer terug te komen!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat fijn dat alles goed was op het bureau. Gelukkig maar dat ze haar prikken gewoon kon krijgen. Scheelt je toch weer een keer terugkomen speciaal daarvoor. Hoop voor jullie dat ze er geen last van gaat krijgen. Wat moeten jullie trouwens nu lang niet. Wij zijn met 18 maanden ook voor het laatst geweest, maar moeten weer als Tim 2 jaar is.

Groetjes,
Sandra

[img]http://b2.lilypie.com/rhR8p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Wat fijn dat Nora weer is goedgekeurd!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek, ja de APK is weer binnen!

@Sandra, tja, ik weet ook niet waarom het zo loang duurt. Nou ja, vind het niet erg hoor. Ga zelf wel meten en wegen en als ik echt dringend advies nodig heb, heb ik ikkeben! Who needs het CB anyway?

liefs

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha nee het CB hebben we idd niet nodig. Vind het altijd alleen leuk om te weten hoelang hij is en hoeveel hij weegt. Het verbaasd me alleen dat het per CB verschilt hoe vaak je moet. Lijkt me toch dat daar landelijke richtlijnen voor zijn. Maar goed CB’s zitten nooit op een lijn, dus waarom eigenlijk daar wel mee

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

He super joh dat alles in orde is!

Bij Lindsey was het hetzelfde verhaal eigenlijk, zij moest in november voor de bmr prik maar zou m toen in januari krijgen vanwege de mex.griepprik, alleen toen was ze een behoorlijk periode ziek door die mex.prikken dat ik dat had afgezegd. nu heeft ze ze afgelopen donderdag gekregen. Het o zo lieve en schattige meisje was echt woest. gelukkig wist ze wel wie het gedaan had dus ik was niet de boeman gelukkig.

Lindsey is nu trouwens 82 cm en 10,5 kilo.

Het verschilt echt enorm hoe vaak je naar CB moet, hier krijg ik tegen de tijd dat Lindsey 2 wordt een brief om een afspraak te maken. Dat wordt dus ergens september.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Fijn dat alles weer in orde is!

Ik ben ook erg benieuwd naar de lengte en het gewicht van Seth, maar daar zullen we maandag achter komen.
Zag ook dat ze de prikken gewoon gehad heeft, dus die zal Seth ook wel gewoon krijgen.

Weet niet of Seth ook nog wat trucjes moet doen met zijn 14 maanden, we zullen zien

Liefs, Anne

@Anne: Ja, met 14 maanden moet ie volgens mij een blokje of speelgoedje aan kunnen geven en kunnen pakken, als ik het me goed herinner.

Nou ja, moet hij dat kunnen, het is meer om te kijken hoe de fijne motoriek is en hoe het begrip is, als ie een opdrachtje krijgt. Niemand zegt dat ze het dan moeten kunnen geloof ik.

CB’s hebben inderdaad allemaal hun eigen richtlijnen dan. Nou ja, ik neem het allemaal sowieso met een korreltje zout. Bij ons spreken de arts en de verpleegkundige elkaar behoorlijk tegen, los van elkaar, dus als dat dan de deskundigen zijn… ik weet het niet hoor!

hier moet ik met de jonste met anderhalf nog en dan met 2en half en dan met ruim 3 voor het laatst,dan worden ze overgedragen aan de school arts.
en het hant er ook vanaf of het je eerste of tweede kindje is, met de eerste moet je vaker (ik heb nog een dochter van 5)

Goede Apk van Nora

Hmz als Dylano die dingen de volgende maand moet doen heb ik een probleem denk ik

3 woordjes?? Tellen papa mama en nee ook mee? Blokjes stapelen was dat? Daar kun je leuk mee gooien en omgooien als een ander ze omgooid. Heel af en toe 2 op elkaar maar verder komen we hier nog niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Oef! Wij mogen de 30ste. Eva kan natuurlijk wel 3 woordjes zeggen, maar als ze geen zin heeft, doet ze dat dus niet. En dan moet ik ook nog zeggen dat ze NOG STEEDS uit de fles drinkt en TOTAAL NERGENS ANDERS UIT. En dat ze ZELDEN VERS FRUIT EET. Het zal me benieuwen wat ze daarvan zeggen dan! Nou ja, ik maak me er niet druk over. Ze kan perfect zelf eten en dat drinken zal ze ook ooit wel gaan doen. Torens bouwen kan ze opeens als de beste, er komen hele kunstwerken uit haar handjes! Maar NIET op commando! Tis een diva he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

quote:
Goede Apk van Nora

Hmz als Dylano die dingen de volgende maand moet doen heb ik een probleem denk ik

3 woordjes?? Tellen papa mama en nee ook mee? Blokjes stapelen was dat? Daar kun je leuk mee gooien en omgooien als een ander ze omgooid. Heel af en toe 2 op elkaar maar verder komen we hier nog niet.

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Toen Tim 1,5 jr was gaven ze op het CB aan dat hij behalve papa en mama nog 3 andere woordjes moest kunnen zeggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Netjes van Nora!
maar dit was het 18 maanden bezoek? doen ze dan altijd een ogentest?
wij moesten eigenlijk maandag maar dat was afgebeld en ze zouden nog bellen voor een nieuwe datum en tijd…ben benieuwd hoe dat gaat.

Hoe ging de armprik?? hier dramaaatisch! vond ie echt niet tof.
maargoed wat je zegt, nu zijn ze er voorlopig vanaf

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Rainbow: doe haar een mooie roze boa om als je naar het CB gaat

Groetjes Bianca

Van die woordjes weet ik niet. Ze zei na een minuuT: Ik moet erop letten dat ze minimaal 3 woordjes zeggen, maar ik heb al gehoord dat dat wel goed zit…

Blokken bouwen had Nora thuis nog nooit geoefend, maar toen die mevrouw het voordeed ging het wel. Denk met al die dingen niet dat ze echt moeten hoor, dat ze meer kijken hoe ze zich ontwikkelen.

Inge, het was inderdaad het 18 maanden bezoek. Ik denk dat het ogenonderzoek standaard is, er is bij Nora in elk geval geen aanleiding om een extra onderzoek in te lassen. Die prik was inderdaad geen pretje. na die eerste wilde ze echt alleen maar weg. Gelukkig had pappa haar vast, want ze was behoorlijk aan het worstelen.

liefs

@Sandra,
Andere woordjes zegt Dylano nog niet Jammer dan als ze er problemen mee hebben. Ik heb het niet

@rainbow,

Hier geen fles meer!!! Meneer beet ze kapot (de spenen dan) Wat hier nu het beste gaat si de sportfles van nuby, maar moet zeggen dat ik dat verdomd veel op een spenenfles vind lijken met drinken. Maar is misschien idee want zijn mond heeft hij wel anders geloof ik. Pakjes met een rietje snapt hij intussen ook maar die krijgt hij niet vaak, vind ik teveel suiker inzitten. Maar zijn rietjesbeker snapt hij nog steeds geen hol van, ja als ik hem vasthoudt en zijn hoofd naar beneden doe Maar als ik hem het dan weer zelf laat doen gaat hij hem weer als gewone beker gebruiken en zo werkt hij niet

Liefs Michelle

Hmm… de laatste keer moest hij al kleine propjes papier op pakken, dus misschien hoeft hij deze keer lekker niets te doen

We wachten af!
Enne… Michelle: hier ook nog geen woorden hoor Komt vanzelf wel een keer!
Liefs, Anne

@Anne

Zo denk ik er ook over
Hij kan papa en mama en ja en nee zeggen dus de rest zal ook wel komen

Liefs Michelle

Ik zou me er idd niet druk om maken Michelle. Komt vanzelf wel, mijn broertje zei tot zijn 2e jaar ook helemaal niks. Iedereen die zich er druk om maakte en ineens na zijn verjaardag kwam hij helemaal los en kletste iedereen de oren van het hoofd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker