lieve dames (en eventuele meelezende/reagerende mannen)
de afgelopen maanden is echt een behoorlijk pittige periode geweest, waardoor ik maar af en toe op ikkeben ben geweest.
Ik wilde er eigenlijk niet echt iemand mee lastig vallen maar ben nu eigenlijk toch wel op het punt gekomen dat ik het toch even ergens anders kwijt wil.
Zoals sommige van jullie misschien nog wel weten zat er eind vorig jaar een periode aan te komen dat Daan (mijn man) zonder werk zou komen te zitten. Hij is een zelfstandige bouwvakker. Door alle sneeuw en vriesperiodes is hij dus inderdaad thuis komen te zitten. En omdat hij dus zelfstandig is betekend dat geen werk = geen inkomsten. Gelukkig had ik inmiddels wel werk gevonden, maar ook dit was maar voor twee dagen dus echt ver kom je daar nog niet mee. Daan heeft intussen drie maanden geen werk gehad met uitzondering van twee weken.
We hebben het gelukkig kunnen redden met behulp van een vriendin en mijn ouders. Dus we hebben iig alle belangrijke rekeningen kunnen betalen en ook Lindsey heeft goed te eten gehad en ook het verdere wat voor haar van belang is hebben we.
Vanaf aankomende week heeft Daan gelukkig weer werk, het is wel in Belgie (vlakbij Antwerpen) en voor een stuk lager uurloon dan voor dit alles, maar alles is beter dan de afgelopen maanden.
Nu is het dus eigenlijk zo dat ik er toch behoorlijk onder geleden heb. Dat wil zeggen dat ik door alle spanningen behoorlijk ben afgevallen. Ik heb nooit aanleg gehad om snel dik te worden maar nu is het zo dat ik met mijn 1.68 maar zo’n 48 kilo weeg, wat dus best een ondergewicht genoemd mag worden. Dit brengt ook weer een hoop ellende met zich mee (snel ziek, continu moe enz).
Gister ben ik hiermee bij een dietiste geweest die mij gelukkig weer op de goede weg kan helpen.
Dus we zijn inmiddels weer op de goede weg en ik ben me er absoluut van bewust dat ik mezelf gelukkig mag prijzen met een man als Daan, hij is echt mijn steun en toeverlaat en natuurlijk haal ik een hoop vreugde uit Lindsey, we hebben onze gezondheid en een liefdevolle omgeving.
Het is nu wel zo dat we besloten hebben dat ik toch op zoek ga naar een baan voor 4 dagen, en ook hier voel ik me eigenlijk toch wel schuldig over tegenover Lindsey omdat ik er dan niet zelf kan zijn voor d’r. Andere kant is natuurlijk dat ik op die manier een goede buffer op kan bouwen om dit soort situaties voortaan te voorkomen.
ach ik wilde het gewoon even buitenshuis kwijt, dus sorry voor het lange verhaal.
liefs,
Rinske