Nog veel in de buggy willen zitten

Lieke zit nog steeds graag afentoe in de buggy.
Als we bijv. naar de winkel gaan loopt ze vaak eventjes, maar klimt dan vaak weer in de buggy. Zegt dan vaak; m’n beentjes zijn moe, ik moet eventjes uitrusten. Terwijl ze vorig jaar nog zonder problemen naar de winkel liep. De buggy niet meenemen is geen optie, want we hebben een duowagen en Maud red het nog niet lopend. Alhoewel die de laatste tijd een groter stuk loopt dan haar zus, .

Naar de speeltuin wil ze best lopend, maar terug is lopend regelmatig een drama.

Ben een beetje bang dat ze straks bijna 4 is en nog in de buggy wil. Hoe gaat dit bij jullie? Vind het trouwens ook erg lastig omdat ze behoorlijk last heeft van astma en dus ook wel snel moe is.

Groetjes, Kirsten

Knap hè, dat Maud al met 2 maanden kan lopen!
Ahum

Hahahaha dat vind ik echt heeeeeeeeeeeel erg knap ja
Ik had je eerder ook al eens gevraagd hoe kan jij 2 kindjes hebben 1 van 2 maand en 1 van 6 maand maar dat heb je niet gelezen denk ik
Maar nu snap ik hoe dat kon
Kan je alleen helaas niet helpen met je vraag

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jony is nu 3,5 jaar en zit nog steeds in de wandelwagen (bugaboo) ik vindt het zelf ideaal. Ik neem ook nog wel eens de loopfiets mee in de auto naar het dorp. Maar ze wil graag ergens op/in geen einden lopen. Je kan lekker doorlopen geen getreuzel/geslenter of dat mevrouw niet mee wil lopen oid.
Misschien is het trainen ik weet het niet. Ik woon zo achteraf dat ik niet ff lopend naar de winkel/speeltuin oid kan. Wij moeten altijd de auto pakken, dus worden boodschappen opgespaard en gaan we niet ff voor de tandpasta naar de kruidvat bijwijze van spreken.
En als je toch een duowagen hebt, kan je haar er toch gewoon inzetten als ze niet meer verder wil lopen?

Greetz Cora

Ik vind het dan gewoon niet meer nodig. Net zoals ik ook niet wil dat ze veel tv kijken. Wil ze gewoon meegeven dat bewegen goed is. Zo gebruiken we ook alleen de auto als het plenst of als we verder weg moeten. De rest kan best op de fiets of lopend.

Maar ja ieder zijn eigen ding. Ik vind het altijd sneu als ik een kindje vast geriemd zie zitten in een buggy, die er dan duidelijk uit wil alleen maar omdat mama bijv. lekker wil winklelen. Wij zouden het toch ook verschikkelijk vinden om zo vast te zitten?! Of zo’n kindje met de knieeen in de nek, dat is echt mijn schikbeeld.

Tuurlijk snap ik best dat het soms ook handig is. Laat de kleinste daarom ook niet constant lopen. Maar probeer haar wel zo veel mogelijk te laten lopen. Neem er dan gewoon de tijd voor. Ze geniet ervan en ik heb toch geen haast

Groetjes, Kirsten

@Kirsten: Sneu voor het kind? Dat ben ik niet helemaal met je eens
Sylvie kan al heel goed lopen, maar ik laat haar echt nog niet naar de winkel lopen. Wel soms het laatste stukje terug naar huis, maar dat is alles.
De winkel is lopend 15 min van ons huis, dat vind ik echt nog te veel voor zo’n klein meisje. En beweging krijgt ze thuis meer dan zat, ze loopt en rent de hele dag door huis en in de tuin.
Ik vind het juist sneu voor een kind als ze verplicht moeten lopen terwijl ze bekaf zijn. Beweging is goed, maar wel met mate. Ze zijn nog zo klein! Als ze later echt te dik zouden zijn kan je ze dan altijd nog extra beweging geven, maar kindjes van deze leeftijd hebben dat echt nog niet nodig.

En sowieso zit je er mee, hoe eerder je ze uit de buggy laat en in de winkel rond laat lopen, hoe eerder je met het probleem komt te zitten dat ze constant overal heen lopen en niet netjes bij mama blijven.
Sylvie is echt nog te jong om te begrijpen dat ze niet alleen in de winkel kan lopen zwerven en ze wil/kan niet constant mijn hand vasthouden.
Zolang ze rustig in de buggy blijft zitten in de winkel zonder te mopperen laat ik haar in de buggy. Ik wil rustig boodschappen kunnen doen en niet constant achter mn kind aan hoeven vliegen. Dat is voor haar niet leuk en voor mij ook niet.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Kammi102, volgensmij is dit een bekende fase en gaat het vanzelf weer over. Bij mijn nichtjes van bijna 6 en 2 jaar was dit precies zo, toen de oudste goed en wel liep wilde ze weer terug in de buggy en de jongste die nog maar een paar maanden liep wilde overal zelf naartoe en krijste als ze in de buggy moest! Ik denk dat het ontzettend spannend is om te lopen als je dat nog maar kort doet. En dat het spannende na langere tijd er wat vanaf is.
Van de andere kant ook wel fijn toch dat ze nog in de buggy wil (is soms best handig)

Grtjs Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn dochter zit ook nog altijd graag in de buggy. Ik probeer haar ook wel wat meer lopend mee te nemen nu, maar vaak kiest ze er zelf voor om toch te gaan zitten.

Ik maak me er niet druk om. Als zij het fijn vind… waarom niet?
Net wat Hanna al zegt, ze bewegen al zat de hele dag door.
En voor mij is het wel zo makkelijk dat ik er niet achteraan hoef te rennen

Met twee en een half zat Hylke ook nog wel regelmatig
in de buggy.
Dat ging daarna vanzelf minderen, en was vanaf ongeveer 3 jaar
afgelopen, wilde echt niet meer.

En dat kwam natuurlijk goed uit, want Jitse moest natuurlijk in
de wandelwagen (we hebben geen losse buggy)

M.

Ik vind persoonlijk ook dat sommige kindjes ook wel erg lang nog in de buggy zitten uit gemakzucht van ouders. Tim vond het nog prima in de buggy, maar ondanks dat heb ik hem vanaf dat hij 2 jaar werd niet meer meegenomen. Ik had zoiets van op die leeftijd moet je prima een heel stuk kunnen lopen. Alleen als we hele dag weggingen naar bijv. dierentuin zodat hij nog even een slaap kon doen. Maar verder gewoon lopend meegenomen naar het winkelcentrum etc. Natuurlijk moeten ze er even aan wennen, maar dat ging al heel snel. En ja je doet er met een kind langer over om naar een winkelcentrum te lopen. Maar dat weet je van te voren en ik neem er gewoon de tijd voor en dat gaat prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@Hanna: Ben het helemaal met je eens dat een kwartiertje lopen naar de winkel nog te ver is voor Sylvie. Maud is bijna net zo oud en gaat ook gewoon lekker in de buggy en Lieke dus tegenwoordig ook de hele rit. Alleen op het eind wil ze nog even lopen. Terwijl ze daarna loopt te rennen en springen in de speeltuin.
Maud laat ik trouwens wel steeds even los lopen in de winkel. Gaat de ene keer beter dan de ander. Wanneer ze teveel weg loopt of overal aan komt gaat ze ook gewoon in de buggy. Ze begint al door te krijgen wat wel en niet mag.

@MarselenDiana: Hoop dat het hier ook zo zal gaan.

Misschien ben ik er ook teveel mee bezig. Dacht ook dat ze laat was. Haar vriendje loopt nl. al sinds hij twee is overal zelf naartoe.

Hoe dan ook. Zal wel zien hoe het gaat. Zal vanzelf wel minder worden. Maak me er niet zo druk over, maar zal haar wel blijven motiveren om te lopen.

Groetjes, Kirsten

Moet wel lachen om al die reacties van mama’s die de kinderen niet zo lang in de buggy willen hebben. Allemaal hebben we het over het eerste kindje. Zou jullie wel willen horen als de jongste straks rond de 2.5jr is, dus geen buggy meer nodig en dan met de oudste erbij gezellig ff boodschappen gaan doen. Of je moet ff snel 'n boodschap doen met je jongste van 2.5jr want je moet optijd de oudste van school halen enz enz. Luna zat ook minder lang in de buggy omdat je dan veel meer tijd en rust heb om dat met 1 uit te vogelen, maar mees zit hier nog prinsheerlijk in de buggy hoor.

Gr Patries