Ik wist het natuurlijk altijd al wel maar vandaag zei iemand op school er ook iets over dat rico op zijn tenen loopt.
nu zit ik er toch even mee in mijn maag. ik bedoel; is dit wel normaal? hij kan amper tot niet op zijn platte voeten lopen.
Ik heb net dus even zitten googlen, en vond dat je een rontgen kunt laten maken om te kijken of er eventueel een afwijking zit. als dit niet het geval is kun je naar de fyso gaan.
maar wat zouden jullie doen ik bedoel…welke volgorde? toch een keertje foto’s laten maken of gelijk naar de fysio? want ik bedoel maar te zeggen… het kan maar uitgesloten zijn toch dat er een afwijking zou zijn in zijn gewrichten? (omdat zijn kiss ook zosnel terug komt elke keer… vandaar dat ik die link nu leg)
Nog steeds tenen lopen
Hoi Inge,
Als je je zorgen maakt zou ik eerste een keer naar de fysio of een kinderorthopeed gaan. Is minder indrukwekkend voor Rica denk ik, dan rontgen foto’s laten maken. En een goede fysiotherapeut moet ook zonder een foto kunnen zien of Rico een afwijking aan zijn voeten heeft.
Groetjes Nancy
[img]http://lb2m.lilypie.com/bnSHp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />
@Nancy; thnx voor je antwoord. maar Rico is al vaker bij een manueel therapeut geweest ivm zijn KISS en ook eerder bij een fysiotherpeut voor zn voeten.
ook het cb had ernaar gekeken destijds en we hebben hem toen een tijdje op blote voeten moeten laten lopen (binnen uiteraard) en bepaalde oefeningen, maar het heeft eigenlijk helemaal niks uitgehaald vandaar dat ik nu denk van; tja moet ik nu weer terug naar de fysio of toch eerst een foto. en nee een afwijking aan de gewrichten kunnen ze niet zien, ze kunnen wel zien of zijn achillespees te kort zou zijn maar dat was niet het geval. een afwijking kan ook in de wekedelen zitten namelijk en dat is dus niet te zien of te voelen van buitenaf.
weet je wat het is… we zijn het inmiddels gewend dus we waren er niet zo meer mee bezig, maar vanwege dat iemand het vandaag ook zei schoot het me weer te binnen van: ohja dat was niet goed idd (haha ja stom misschien dat dat een belletje doet rinkelen terwijl wij het al heel lang weten? schaam me daar wel een beetje voor)
Helemaal niet stom hoor Maar je kan toch altijd even die foto laten maken? Baat het niet, het schaad zeker niet. Ze houden er vast rekening mee dat hij nog jong is en het zijn zn voetjes maar. Dat kan vast niet veel schade verrichten toch lijkt me?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Inge: misschien is zijn spier bij zijn enkel die naar de hiel loopt iets te kort.
Ik ken een jongetje die ook op zijn tenen liep omdat die spier te kort was en daardoor zijn voet niet plat kon zetten.
Dit hebben ze in het ziekenhuis verholpen en nu loopt ie net als ieder ander!
Gr, danielle
@hanna: ja dat dacht ik ergens ook… maar ik twijfel dus een beetje wat wijsheid is, eigenlijk kan het alle 2. ik bedoel de fysio is nog geen minuut lopen (is mijn overburen) als die zou zegge van ja maak maar een foto…
maar anderzijds… dan heeft ie er weer een behandeling op zitten wat in de vergoeding zit terwijl dat niet eens nodig hoeft te zijn.
@Danielle: ja precies maar dat is toch de achillespees?
KAN hij het echt niet of is het gewoonte?
Als het echt een (spier)afwijking is, dan zou hij het echt helemaal niet moeten kunnen.
Jack loopt ook vaak op zijn tenen, altijd al gedaan. Bij hem is het volgens mij echt een aanwensel want als ik zeg: Jack loop eens goed op je voetjes, dan doet hij het…
Ik denk dat ik het nu gewoon heel consequent moet blijven zeggen want hij KAN het dus wel!!!
Gewoon die fysio bellen wat wijsheid is. Bellen voor advies (en uitleggen over de vergoedingen) kost niets. Gewoon zeggen dat je niet weet wat wijsheid is omdat je al een keer bij hen bent geweest en niet voor niets wilt komen omdat er zo dan een behandeling ‘weg valt’.
Ik zou er wel na kijken. Ik wil je niet bang maken, maar in mijn famillie hebben we ook een aantal tenenlopers. De oudste nu bijna 6 jaar moet waarschijnlijk in het gips of geopereerd worden omdat hij zijn voeten niet meer in 90 graden kan plaatsen. Bij de meesten kinderen, is het voor zover ik het gehoord heb, te verhelpen met therapie.
Danielle loopt ook veel op de tenen en ik probeer haar te laten stampen. Ik moet volgende week weer naar het cb en ga dan ook navragen wat ik er aan moet doen.
Succes met het nemen van je beslissing, maar volg ook je hart.
Groetjes Corina
hmm nouja ik denk dat ik dan inderdaad toch maar eerst langs de fysio ga. ik heb er een nachtje over geslapen en ik wil rico natuurlijk niet “misschien wel” onnodig ziekenhuisbezoekjes aandoen.
@Bakmama: ja maar het punt is dat ik al 2x bij de fysio ben geweest en 2 keer bij een manueel therapeut, dit was toen hij al even begon te lopen. hij liep dus ongeveer een maand of 4 en ik had zoiets van; ivm zijn kiss enzo misschien lag het wel daaraan.
de oefeningen van toen hebben helemaal niet geholpen daarom twijfelde ik dus.
maar nu denk ik weer van; misschien kunnen we nog wat anders proberen.
ik ga vandaag even bellen! maar hee hoe oud was thijs destijds?
wat vervelend zeg.
tja wat is wijsheid, ik zou zeggen doe wat je gevoel je ingeeft.
zelf ga ik binnenkort naar de fysio met lindsey (zie mijn topic ‘moeite met rennen en klimmen’) is ook meer voor m’n eigen gevoel dan dat het misschien ook echt nodig is, maar ik heb ook zoiets van beter het zekere voor het onzekere.
kan me je gevoel goed voorstellen, zit namelijk met hetzelfde. stom dat ik er gewoon niet eerder meer aandacht heb gegeven.
liefs,
Rinske