Ik heb weleens gepost dat het niet goed ging met Eva op het kdv. Dat is een paar weken geleden en nu gaat het helaas nog steeds slecht. Het lijkt erger te worden!
Eerst dachten we dat ze weinig aansluiting vond in de groep, maar dat blijkt niet zo te zijn. Als ze binnenkomt, komen er meteen vriendjes om haar heen staan. Ze wordt dan erg verlegen en gaat huilen. Haar grote vriendin wil ook nog steeds graag met haar spelen, maar Eva weert dat zelf af. Het ligt niet aan de andere kindjes, maar echt aan haar. Ze wilde vanochtend absoluut niet spelen en is zelf in bed gaan liggen. Niet normaal! Ik herken haar zo echt niet! Thuis is ze altijd opgewekt, niks aan de hand. Ze vroeg of het weekend nu voorbij was en of ze nu weer moest gaan spelen. Ja dus. Toen ging het mis en moest papa haar huilend achterlaten. Ze bleef stokstijf in de gang staan. Ze had woensdag toen ze in de groep fruit gingen eten, ook nog flink overgegeven waar iedereen bij was. Dat maakt het er ook niet beter op, want nu denkt ze dat spugen bij het dagverblijf hoort en koppelt ze ziek zijn daaraan. Vervelend!
Wat moet ik hier nu toch mee? Ze sluit zichzelf helemaal af! En wat ik zeg: kindjes willen zeker met haar spelen, dat is het niet. Laatst kwamen we een jongetje uit de groep tegen en dan zegt ze ook helemaal niks? Ik ga met de leidster praten, maar wat kan dit nou toch voor gedrag zijn? Ik ben normaal wel nuchter, maar langzaamaan maak ik me wel zorgen om haar en haar weinig sociale gedrag?
Wat vinden jullie?
Groetjes Rainbow