Nog steeds niet lopen!

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 17 maandjes loopt nog niet zelfstandig. Ze kan het wel, want ze heeft het 1 keer gedaan (van begin tot eind van de woonkamer) toen ze ong. 16 maandjes was.

Ze is nog wat onzeker en durft dus niet los te lopen, maar wel los te staan. Is helemaal niet erg, heeft wat tijd nodig denk ik. Ze wil wel altijd aan mijn hand lopen (dat kan ze dan ook heel goed en snel). Het probleem is, dat ze nu altijd verwacht dat ik met haar ga ‘wandelen’. Doe ik het gewoon eens niet, dan gaat ze heel hard huilen en op de grond liggen. Ik geef er nu dus vaker niet aan toe, want ik kan haar niet de hele tijd haar zin gaan geven.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Alle tips zijn welkom.

Groetjes XuXu

Ik zou me geen moment zorgen maken. Het ene kindje is nou eenmaal sneller met lopen dan het andere kindje. 17 maanden is nog helemaal niet te oud hoor. Het gemiddelde is 15 maanden. Ze heeft gewoon wat meer zelfvertrouwen nodig.

Onze oudste stond met 10 maanden los dus wij dachten ook, die loopt binnenkort los! Nee hoor, bij 13 maanden pas. Ook snel natuurlijk, maar soms hebben ze gewoon maanden nodig om echt letterlijk en figuurlijk de stap te nemen.

We hielden haar op een gegeven moment alleen nog vast aan het labeltje achter in haar shirtje en dan was het goed. Slaat natuurlijk nergens op want in wezen liep ze gewoon los, maar het was voor haar een prettiger idee blijkbaar. Zodra we dat labeltje loslieten, ging ze zitten.

Dus gewoon lekker rustig afwachten.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Bedankt voor je reactie. Ze zal inderdaad wel wat meer tijd nodig hebben voordat ze er vertrouwen in heeft dat ze het kan. Haar vader liep ook pas met 18 maandjes, dus misschien is het ook wel genetisch zó bepaald.

Het is alleen jammer dat ze echt van mij verwacht dat ik elke keer met haar door de kamer ga wandelen. Soms moet je ook wel eens iets anders doen en dan kan het effe niet. Het is misschien gewoon een fase waar ze doorheen moet en dan zal ze maar af en toe eens moeten huilen.

Ach ja, komt vast wel goed allemaal.

Groetjes XuXu

Wij hadden de oude houten blokkenkar hier die mijn man vroeger als kind had en hiermee leerde beide kinders zichzelf al rap het lopen mee. De ene is sneller dan de ander, ze moet aleen nog vertrouwen krijgen. Hiervoor zou je ook zon beestje met zon duwstangetje voor kunnen proberen. Ze heeft het gevoel iets vast te houden en doordat het leuk is dit ding vooruit te duwen let ze niet zo erg meer op het lopen op zich. Succes !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Asje,

Heb wel al zo’n loopkarretje van Fisher Price en daar maakt ze volop gebruik van. Ze loopt er heel zelfverzekerd achter. Ik denk dat het gewoon een kwestie van geduld is en zal dus maar gewoon het moment afwachten totdat mijn dochtertje zelf loopt.

Dat ze zó gefrustreerd raakt als ik haar handje niet vastpak, is misschien ook uitproberen. Ze heeft een sterk eigen willetje en laat het goed merken als haar iets niet zint. Zal ook wel de leeftijd zijn nu. In deze fase begint het opvoeden natuurlijk ook pas echt.

Groetjes XuXu

weet niet of het fabel is … maar ze zeggen (net als met tanden) hoe later hoe beter. Ze vallen dan minder en lopen beter/netter… ach het komt echt wel goed! …

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Mini-boy,

Misschien is dat ook wel zó! Als ze wat steviger loopt, is dat alleen maar in haar voordeel natuurlijk. De natuur zijn werk laten doen en het maar op de koop toe nemen dat ze mijn hand wat vaker nodig heeft in deze periode.

Zodra onze kleine meid gaat lopen, zal ik het hier melden.

Groetjes en bedankt voor het reageren!

we wachten vol spanning … succes met sjouwen…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo allemaal,

Vanavond was het dan zóver! Ons dochtertje kan eindelijk zelfstandig lopen!! Ik had haar nl. onder haar armpjes vastgehouden en merkte dat ze bijna los liep. Heb dus voorzichtig geprobeerd haar los te laten en dat ging goed! Natuurlijk was ze nog een beetje onzeker toen ze mij ineens zag en ze dus zelf aan de andere kant stond. Maar ze leek het opeens erg leuk te vinden en stapte al lachend verder.

Ze heeft de smaak te pakken en kan ook al echt heel snel lopen Zó zie je maar dat het inderdaad allemaal vanzelf komt.

Groetjes

quote:
weet niet of het fabel is ... maar ze zeggen (net als met tanden) hoe later hoe beter. Ze vallen dan minder en lopen beter/netter... ach het komt echt wel goed! ...

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Eerst lopen, dan tanden lijkt me de beste oplossing
Vallen ze met het oefenen tenminste geen tand door de lip

XuXu: Fijn dat ze eindelijk loopt!!!
Hylke is bijna zover.
Een metertje, hooguit anderhalf redt hij al,
dan laat hij zich op z’n gat ploffen.

M.

Hoi daar,

Ja, is echt leuk om die eerste echte losse stappen mee te maken. Dat was 1,5 maand geleden wel al eens gebeurd, maar slechts een paar minuutjes en toen heb ik het m’n dochtertje niet meer zien doen.

Ze kan soms ontzettend boos worden als ik haar handje eens niet vastpak! Vanavond pakte ze mijn hand vast, maar liet vrij snel al los, om daarna zelf verder te lopen. Dat zal voor haar zelf ook super moeten voelen, want nu kan ze in alle 'vrijheid’door de woonkamer banjeren.

Lekker laten oefenen dus. Ondertussen genieten van deze tijd natuurlijk, want het gaat allemaal zó snel! Volgende week gaat ons mupke al naar een ander groepje van het kinderdagverblijf. Ben erg benieuwd hoe ze dat zal gaan vinden.

Groetjes

Hoi,
Geen zorgen maken hoor! Mijn dochter liep pas met 18 maanden! Ik hoopte dat ze voor de kerst zou lopen, nou ze ging op 2e kerstdag loslopen hoor! Mijn schoonzusjes gingen tegenover elkaar zitten met 1 koekje en als Noa bij de een was dan ging het koekje naar de ander…ze liep binnen 10 minuten door de hele kamer (8 meter). Ze had net even dat zetje nodig! Dus misschien een goede tip om het zo eens te proberen!

Succes en maak je vooral geen zorgen ieder lichamelijk gezond kind gaat lopen! En je moet maar zo denken: ze kunnen hun hele leven nog lopen, dus laat ze nog maar ff kruipen!

Hoi!
Maak je gen zorgen hoor, mijn zoontje liep pas met 20maanden. Een blokkenkar is inderdaad een goed idee. En mijn zoontje liep van de ene op de ander dag helemaal los, net toen ik dacht dat het noooooit meer goed zou komen

Groetjes!

Hoi daar,

Het is inderdaad goed gekomen. Mijn dochtertje loopt nu al 1 weekje en heeft er enorm veel lol aan! Ik merk dat ze zichzelf nu veel beter bezig houdt en dat scheelt gelukkig wel. Dan kom je zelf ten minste ook even ergens aan toe. In ieder geval had het gewoon wat tijd nodig.

Groetjes

Mijn ventje is nu 1 jaar en hij liep 1 dag na zijn verjaardag. Nu zelfs met schoentjes, en hij gaat steeds sneller! Ik ben ook zo trots! Maar zo zie je maar, leeftijd zegt helemaal niks!

Mijn zoon is gaan lopen toen hij 22 maanden was. dus mensen als jouw kindje nog niet loopt maak je geen zorgen ze komen er vanzelf wel!