Nog steeds niet doorslapen

Damian slapt nog steeds niet door. Wat het is weten we niet. Hij is nu al een ruime tijd van de fles af maar die nachten zijn echt drama. We hebben al geprobeert om hem te negeren maar dan gaat hij zo gillen en maakt hij zich zo overstuur tot overgeven aan toe. Bij hem in de kamer blijven werkt ook niet. Bed verplaatsen ook niet. We weten het echt niet meer. Wat kan het zijn en wat kunnen we nog meer proberen. overdag slaapt hij ook maar 2 uurtjes (van 12 tot 2) terwijl hij om 7 uur wakker wordt en er rond half 8 weer ingaat(vroeger gaat hij echt niet slapen)
Iemand misschien tips?

Ik heb in elk geval tips wat je niet moet doen:

Niet bij je in bed nemen
Niet van zijn kamertje af halen als-ie niet wil slapen
Niet terug naar de nachtvoedingen

Heb je al geprobeerd wat een nachtlampje doet?
En heb je al geprobeerd om bijv. zelf een aantal nachten met een knuffeltje van hem onder je nachthemd te slapen? Als je dat daarna bij hem legt, zit jouw geur eraan en dat kan ook nog weleens geruststellend werken.

En verder, ondanks dat overstuur raken, zit er niks anders op dan blijven doorgaan met negeren. Als er verder echt niks aan de hand is, dan lijkt het sterk op uitproberen. En tot nu toe is-ie blijkbaar gewend dat jullie toch uiteindelijk naar hem toe komen, met hem bezig zijn etc. Dat wil-ie bereiken.

Zodra hij doorheeft dat hem dat niet meer lukt, dat jullie echt wegblijven omdat er gewoon niks aan de hand is, zou hij weer gewoon moeten gaan slapen en normale nachten moeten maken.

Groetekes, Sje

Nachtlampje werkt bij hem averechts. We hebben wel zijn deur op een kier en het keukenlicht aan. Die moet dn ook heel de nacht aanblijven anders is hij echt 6 tot 7 uur wakker. We gaan inderdaad proberen om iets met onze geur bij hem neer te leggen. Een knuffel kan helaas niet omdat als hij dan 's nachts wakker wordt ervan schrik en het lijkt of hij er bang van is.

We moeten dus ook als hij zo overstuur raakt dat hij spuugt gewoon niet reageren. Het is niet veel dat eruit komt (sinds hij van de fles af is) maar toch.
Bezig zijn met hem is gelukkig niet nodig we hoeven alleen maar bij zijn deur te staan en dan gaat hij weer slapen. Soms de rest van de nacht soms komt hij nog 6x.

Hij heeft trouwens wel 1 week doorgeslapen. Dat was toen hij die oorontsteking had maar sinds hij daarna bij opa en oma heeft gelogeerd is het weer feest.

Tja, als-ie echt wat spuugt is het inderdaad niet handig als je er niet naar toe gaat. Geen idee hoeveel het is. Als het een klein slokje is of gewoon speeksel wat-ie teveel in zijn mondje heeft, zou ik het persoonlijk lekker zo laten.

Als het nou hele golven voeding zijn kun je hem natuurlijk niet zo laten liggen.

Wat betreft dat geurverhaal, kun je bijv. ook zo’n badstof spuugdoekje bij je leggen en dat daarna bij hem in bed leggen. Heeft-ie toch iets met jouw geur en het is niet een knuffel waar hij van schrikt.

Heb je al bij opa en oma geïnformeerd hoe daar de nacht precies verlopen is? Kijk, als opa en oma, omdat ze nou eenmaal opa en oma zijn en dus graag verwennen, hem gezellig bij zich in bed hebben genomen of op een andere manier verwend hebben toen hij 's nachts wakker werd (met voorlezen of weet ik veel wat), dan is dat een hele verkeerde actie geweest.

Want dan weet de kleine man dat het 's nachts heel gezellig kan zijn en dat wil-ie dan uitproberen of dat thuis ook lukt.

Groetekes, Sje

opa en oma hebben hetzelfde gedaan als ons. Ze zijn alleen bij zijn deur gaan staan en meer niet. Dat heeft alleen wel 3 uur lang geduurd voor hij echt verder ging slapen.

Hij komt bij ons ook echt zijn bed niet uit. Hij wil het nog wel eens proberen om zijn bed uit te komen en dan heel hard op de deur te gaan bonzen maar dan gat hij zonder wat te zeggen er weer in. Dit komt gelukkig niet al te vaak voor.

We gaan het dan toch maar weer proberen om hem te negeren en hopen dat het nu eindelijk eens gaat werken want dit begint ons toch wel heel erg op te breken nu.

Dat spuugdoekje is inderdaad wel een goede tip die ga ik vanavond gelijk uitproberen thanx!

Draag desnoods dat spuugdoekje nu al de hele dag op je huid. Vannacht ook bij je leggen, morgen hele dag bij je dragen en dan morgenavond bij die kleine man in bed leggen.

Groetekes, Sje

ocharm wat zielig voor Damian en voor jullie…
Ik vind het knap als je dat kunt, het negeren. Ik persoonlijk ben daar niet zo goed in en vind het ook niet nodig.
Maar hopelijk werkt het en slapen jullie binnenkort weer lekker door.

Colin heeft het met fases, dan slaapt hij weer weken door en dan is hij weer veel wakker.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

Wij hebben dit ook erg lang gehad met Fabienne, tot ongeveer haar 2e jaar, niets hielp … We hebben haar nooit in bed genomen, geen nachtvoedingen gegeven, uit bed gehaald, kindival geprobeerd HAAR GENEGEERD etc etc.

Uiteindelijk hebben wij het simpel weg geaccepteerd, ging ik vroeger naar bed om toch maar voldoende slaap te hebben en hoopte ik maar dat ze eens zou doorslapen. En ja nu ze 2,5 jaar is SLAAPT ZE DOOR !!! Ineens, van de een op de andere dag.

Overigens sliep/slaapt ze tussen de middag ook niet. Gaat om 20 uur naar bed en is 7 uur klaar wakker !!! Sliep als baby al erg weinig.

Ondanks alle goed bedoelde tips moesten wij ons min of meer aanpassen om rust te krijgen. We lieten haar niet heel erg overstuur worden want dat werkte voor haar echt averechts, tot spugen toe.

Gr Esther

Hij ligt nu lekker te slapen(net hoor) met het spuugdoekje. Als dit niet werkt ga ik inderdaad eens kijken naar kindival van vsm. Misschien dat we dat zelf ook nog verkopen en anders even naar de apotheek. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Geen idee of het wat is,
maar zou je niet eens op zijn kamertje erbij kunnen gaan liggen. Matrasje ernaast en kijken hoe het dan gaat? Gewoon een nachtje bij hem slapen en kijken waaróm hij dan wakker wordt en wellicht gelijk weer gaat slapen? En daarna weer afbouwen? Of zou dan het hek van de dam zijn…?

Lilypie Second Birthday tickers

Dat hebben we al gedaan toen hij met 8 maanden nog niet doorsliep. Het nadeel daarvan is is dat we zelf ook werken en bijna niet slapen omdat je toch steeds probert op te letten. Dat is ook de grootste rede waarom we hem na de eerste keer bij ons in bed nooit meer bij ons in bed hebben genomen. Ik kan dan echt niet slapen. Hij ademt heel snel (altijd al maar er is niks aan de hand) en dan ga ik daarnaar luisteren.

We wachten vanavond gewoon even af en proberen anders die pilletjes. Hoe krijg je die alleen naar binnen?

Helaas heb ik geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Ik ben persoonlijk ook niet zo goed in negeren, maar ik kan me voorstellen dat je alles probeert als hij niet wil slapen. Hopelijk gaat het vannacht goed!!!

Lilypie Pregnancy tickers

Misschien moet je geduld hebben en komt het vanzelf zoals ik in mijn eerdere reactie schreef. Neemt niet weg dat je nog mogelijke oplossingen kunt proberen. Soms is er gewoonweg geen oplossing voor …

Gr Esther

Hoi,
Hier ook goede ervaringen met Kindival pilletjes. Wij leggen de pilletjes in onze hand en mn dochter pakt ze zelf en stopt ze zelf in haar mond. Anders fijn maken en geven in wat vla of fruit?
Succes en sterkte,
Nancy

Lilypie Pregnancy tickers

hoi,

heel herkenbaar dit probleem, ons jongste zoontje slaapt ook niet goed door,
IEDERE nacht er 1 tot 2 keer uit, je houdt het lang vol, maar op een gegeven moment trek je het echt niet meer.
Ook wij werken beide, we hebben ook van alles al geprobeerd , nachtlampje aan, muziekje aan, wiggelroede onder zijn bed (voor straling) Body stress release gehad kortom: bijna van alles geprobeerd, matrasje naast zijn bed gelegd en er bij gaan slapen. Hij is nu bijna 3.5 jaar en het laatste half jaar gaat het steeds beter. Hij slaapt in ieder geval makkelijk in, maar wordt minimaal 1 x per nacht nog steeds wakker. Troosten naar hem toe gaan, evt, bij blijven en wachten tot hij inslaapt. (meestal vrij snel) Dit ook aangekaard bij CB maar daar kunnen ze verder ook weinig doen (moet je toch mee naar kinderarts zeggen ze)
Het wordt gelukkig iets beter, vaak ga ik ook 's avonds op tijd naar bed, heb ik wel geleerd afgelopen jaren Je moet ook aan jezelf denken.
Als we het echt niet meer trekken, doen we hem wel eens een nachtje uit logeren.
(paar keer per jaar , niet echt vaak)
Verder is hij gezond, eet en drinkt goed en is een vrolijk en actief mannetje,
maar ook vraag ik me nog steeds af, wat is er aan de hand, en wat kun je nog meer doen? Erg lastig zeker omdat je relatie er op een gegeven moment onder gaat lijden… Dit is ook een reden dat er bij ons geen derde kindje meer komt…
Succes er mee~!

groetjes, mama van 2 kids