Nog steeds geen woord

Hoi dames,

Wilde even kwijt dat Thoby dus nog steeds niks zegt!
Ik zit er niet mee hoor…komt allemaal vanzelf wel.
Maar zou het natuurlijk wel ERG leuk vinden als hij eens mama gaat zeggen!

Hoe gaat het bij jullie kleintjes met het praten?

Groetjes
Margot

Hier buiten papa, mama ja en nee ook niets

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Jongens zijn een beetje lui wat dat betreft…
Als die zich verder goed ontwikkeld, dan komt het goed op gegeven moment!

Trotse mama van Daniel

Tim kon op de leeftijd die Thoby heeft alleen mama en papa zeggen. Met 1,5 jaar zat hij op 5 woordjes, maar de afgelopen maanden is het heel hard gegaan. Hij zit nu over de 40 woordjes en er komen er wekelijks wel een paar bij. Geen zorgen dus, het komt echt allemaal vanzelf.

Tim was weer heel snel met kruipen, lopen en klimmen, dus wie weet is Thoby daar ook sneller mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

De mevrouw bij ons op het Cb vertelde dat het ene kindje heel snel is met kruipen/lopen/staan en de ander met praten. Meestal is het of heel snel praten of heel snel lopen.

Hoop voor jullie dat jullie kindjes ook snel gaan praten. Is wel gezellig.
Maar dan zullen jullie wel eens denken…stil was ook wel weer lekker

quote:
Jongens zijn een beetje lui wat dat betreft... Als die zich verder goed ontwikkeld, dan komt het goed op gegeven moment!

Trotse mama van Daniel

Dat eerste gaat hier niet op hoor. Erik was en is ontzettend snel met praten, maar lichamelijk was 'ie ietsje trager. Dat is inmiddels helemaal goed gekomen en hij kletst ons de oren van het hoofd…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek; vaak is dat wel zo hoor, dat jongens minder snel gaan kletsen dan de meiden. Je hebt natuurlijk altijd de uitzonderingen he, gelukkig maar anders werd het zo saai!

Jack was ook niet supersnel met praten ( wel met lopen trouwens). Hij kwam na zijn 2e verjaardag goed op gang. Nu gaat het nog sneller, ws door de PSZ. Ik houd niet eens meer bij hoeveel woorden hij kan. En hij praat heel veel in 2 woordzinnen en ook af en toe 3 of 4 woordzinnen ( die laatste nog niet heel veel hoor).
Bijvoorbeeld:
papa, ben je nou?
mama, kom gauw!
wie is daar?
kijk bus…nog een bus ( en dat dus 10 keer per uur)
is ie nou?
en favoriet: Tis Dat? ( en ook dat VEELVULDIG)

Met Thoby gaat het vast helemaal goedkomen hoor, hij is nog hartstikke jong. Jack zei op die leeftijd ook niet veel meer.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nick was ook snel met praten alleen deed hij er weer langer over voor hij uiteindelijk ging lopen. Geen zorgen maken, komt vanzelf.
Nick heeft werkelijk nooit zijn mond dicht en soms wens je dan ook wel eens rust

Groetjes Bianca

Hoi hoi,

hier ook een motorisch langzaam meisje van bijna 1 jaar, maar qua praten weer sneller… het dus het één of het ander… Lisa zegt nu: papa, mama, die, poes, dees (deze), eten, dada (dag dag)… misschien nog wel wat, maar kan ik nu ff zo snel niet opkomen… Motorisch gezien rolt ze, zit ze en trekt ze zich op tot op haar knietjes, maar meer dus nog niet… Fijne motoriek is hier wel heel dik in orde, want ze freubelt heel graag en slaat boekje bladzijde voor bladzijde om!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Minke praat al erg goed, maar ik weet dat het zoontje van mijn nichtje geen boe of bah zei tot hij twee was. Toen ging hij binnen een paar weken praten en voor ze het wist kletste hij de oren van haar hoofd. Het lijkt me niets om je zorgen om te maken in elk geval, ieder kindje heeft daarin zijn eigen tempo !

Lilypie First Birthday tickers

hier ook eentje van 16 maanden die nog geen woor dzegt, hij kletst wel de hele dag, maar echt wat zeggen ho maar. Kruipen en lopen deed hij wel vrij rap, ondertussen is het lopen alweer over gegaan in rennen.
Soms denk ik wel eens hij leert nooit woordjes, met wijzen maakt hij zich ook verstaanbaar, maar sinds vandaag verbeeld ik het me dat hij woordjes probeert na te zeggen…??? Ik zei vanmorgen “heb je lekker geslapen” toen hoorde ik “lapen” bijvoorbeeld??? We zullen zien.

Lfs

Rens is ook bijna 16 maanden en die zegt ook nog niets. Hij zegt alleen uit(hij wil dan ergens uit of af of hij krijgt zijn speelgoed niet uit de kast) Geen papa en mama en voor de rest ook helemaal niets. Ik maakte me hier best wel zorgen over dus ik heb het aangekaart met 14 maanden bij het cb. Die vonden het helemaal niet zorgwekkend. Taalbegrip is belangrijker als het praten zelf. Je komt er achter of hij taalbegrip heeft door hem dingen te vragen. Als ik rens vraag waar is je jas dan wijst hij daarnaar. Hetzelfde geld voor schoenen, bal,muis(favo knuffel) en de wekkeradio(die mag hij 's ochtends altijd aanzetten en dan gaat hij dansen)
Als ik hem vraag om z’n handjes samen te doen(wij bidden altijd voor het eten) dan doet hij dat. Dit bevestigd dat hij wel begrip voor taal heeft. Waarschijnlijk herken je dit ook wel bij thoby. en idd ik wacht ook al zo lang op mama, maar helaas we zullen nog even geduld moeten hebben denk ik.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie reactie meiden!

Ja ik maak me ook geen zorgen hoor het zal inderdaad allemaal wel vanzelf komen…maar ik kijk er gewoon zo ontzettend naar uit snap je wel?
Ik kan bijna niet wachten! haha!

Wel grappig hoe ontzettend verschillend per kind dit allemaal is he?

Thoby was inderdaad ook best snel met lopen enzo. Hij ging ook meteen goed lopen zeg maar…geen gestuntel of vallen ofzo…hij stond gewoon op en liep weg!
Verder is hij ook erg goed met het aanwijzen van lichaamsdelen. neus, ogen, oren, buik, tenen, handjes (en piemeltje) hihi tja hoort er ook bij toch?

Groetjes Margot

Klopt wel inderdaad wat er gezegd wordt.
Hier begrijpt Seth ook al wel veel. En pakt en doet dingen als ik het vraag.

Grappig was dat hij vandaag 2x naar me toe kwam en bah zei, ik vroeg: Heb je een vieze luier? JA! En toen was het nog zo ook…
Toeval of…?

Liefs, Anne

Echt waar Anne??
Waauw!!! Dat zou wel heel mooi zijn he?

Groetjes
Margot

@margot

Dylano weet indd ook zijn lichaamsdelen en dat hoeven ze pas weer met 2 jaar e kennen dus zo zie je daar loopt hij dn weer mee voor. Ze kunnen niet alles tegelijk, moet zeggen dat ik er ook naar uitkijk hoor dat hij gaat praten

Liefs Michelle