Jullie weten vast nog wel dat Eva ALTIJD ging huilen als we haar afzetten op het kdv. Verschrikkelijk was dat. WWe hielden ons hart vast toen ze naar school ging. De eerste dagen gingen best ok, ze had soms een bijna-huilen gezichtje, maar dat mocht van mij omdat ze net nieuw was. Maar langzaam sloop haar huilen er weer in en nu is het elke ochtend raak. Als ze naar haar stoeltje moet, begint ze weer te sniffen. Heel vervelend. Niet voor haar, maar voor ons. En voor de juf.
Ze heeft er zelf helemaal geen verklaring voor waarom zij als enige in de klas elke dag brult. Gisteren zei ze dat ze bang was voor monsters. Daar kun je weinig mee. De eerste week mocht ze op schoot bij de juffen, maar die kunnen daar natuurlijk ook niet aan beginnen. Nu zijn ze vrij streng en zeggen ze dat ze niet meer mag huilen. Ik geef ze daar gelijk in, ik vind het ook aanstellerij en niet nodig. Het IS ook niet nodig, want ze heeft al best haar draai gevonden en ze gaat vandaag al bij eenkindje uit de klas spelen. Kindjes roepen haar ook enzo, dus dat kan het niet zijn.
Een beloningssysteem op school in de vorm van Mege Mindy stickers helpt niet. Als ze het goed doet, krijgt ze een sticker. Gisteren ging het fout en was er dus geen sticker en vandaag ook niet. Maar erg vindt ze dat niet. Ze doet gewoon haar ding en dat is huilen! Het gaat mij en papa erg irriteren nu en volgens mij raken de juffen hun geduld ook een beetje kwijt. Ze zijn wel lief, maar zeggen wel waar het op staat en dat moet ook. Ik heb gezegd dat ze mag huilen als ze bv pijn heeft, maar niet zomaar. Ik vind het vooral irritant dat alleen ZIJ het doet en ook ELKE DAG. Het gaat vervelend worden! 's Middags na de lunch is er trouwens niks aan de hand, vreemd genoeg? Gelukkig maar!
Wat moet ik hier nou toch mee? Ik heb het er wel met school over gehad, maar als een beloning niet werkt, wat dan wel? Pfff.
Groetjes Rainbow