Nog steeds diksap

De titel zegt het eigenlijk al, Tim krijgt nog steeds diksap. Vroeg me af of er meerdere van jullie zijn die dit nog geven of dat jullie al overgestapt zijn op limonade. Tim krijgt af en toe een pakje Whikey of als we op een terras zitten of bij iemand thuis zijn appelsap oid. Maar verder nog grotendeels diksap. Is voor mijn gevoel toch beter dan limonade. Maar goed nu kocht ik vanmiddag weer een nieuwe fles diksap en daar staat dan op voor baby’s vanaf 4 maanden. Hihi daar is hij alweer eventjes voorbij, dus vroeg me af of het raar is nog steeds diksap te geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Hier geen diksap meer. En dat is gekomen omdat de diksap een keer op was en ik alleen car van cevitan in huis had. Dus sinds dien wil ze dat alleen maar. Wat ze op het kdv krijgt weet ik eigenlijk niet. Maar als Tim het lekker vind gewoon geven hoor.

Groetjes,

Michèle

heej
neej ik vindt het eigenlijk niet raar hoor het is toch veel zoete troep al die andere vruchtensap en limonade.
ik ben ook wel vanplan om senna dit nog een tijd te blijven geven.
dus ik vind het zelf niet raar ze kunnen nog lang genoeg andere drankjes drinken.

groetjes

Hier ook heel wisselend. Het is maar net wat ik in huis heb. Soms is het diksap. Nu ben ik weer bezig met een fles roosvice en slimpie limonade. Als je kindje het nog steeds lekker vind…lekker blijven geven. Ik ben 28 en drink het ook

Lilypie Second Birthday tickers

Dylano krijgt ook alleen maar diksap

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier ook nog steeds diksap.

Liefs

Als Tim het nog lekker vindt, prima toch? Erik krijgt appelsap, roosvicee, karvan cevitam en ook diksap. Maar net wat we in huis hebben en ik wissel het ook regelmatig af. Ik drink zelf ook niet alleen maar sinas of thee of …

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hier ook eentje die grotendeels diksap drinkt. Carvan vindt hij niet echt lekker en drinkt dit alleen als het moet (bij oma). Als we weggaan krijgt hij nog wel eens wicky (sinaasappel) of roosvicee multivit perzik. Hij heeft wel voorkeur, drinkt echt niet alles en heeft het liefst gewoon diksap. Prima Ennuh, ik drink het gezellig met hem mee, vooral die exotisch mix is hier erg favoriet. Nu zeker met het warme weer…we maken een kan en zetten die in de koelkast. Heeeeeeeeeeerlijk verkoelend drankje voor groot en klein

ehm ik ben 26 en drink ook nog diksap Nog meer dan Joey, want die drinkt liever carvan cevitan of ranja of sap. Je drinkt toch wat je lekker vind, en als het dan gezonde diksap is lijkt me dat geen probleem! Heerlijk, diksap appel!!!

Groetjes Anouk

Hier eigenlijk ook alleen diksap.
Als we weg gaan een pakje appelsap, en sinds 2/3 weken krijgt Seth in de ochtend een glaasje sinaasappelsap (met extra calcium ipv melk).
Maar verder alleen diksap, zoalng hij het lekker vindt. Daarna heeft hij nog voldoende tijd om andere drankjes uit te proberen.

Liefs, Anne

Dan houd ik het ook voorlopig nog lekker op diksap en water. En zoals Tim het
noemt dikkap

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

hmm nou ik denk niet dat dit erg is.
waarom iets anders geven als ie dit lekker vind.
ik moet wel zeggen… ik heb rico nooit diksap gegeven, altijd roosvicee opgroeimix.
en af en toe gewoon het huismerk roosvicee.
maar meestal dus die opgroeimix die is ook echt goed voor kinderen hij drinkt het graag dus waarom andere dingen geven…
hij krijgt zo nu en dan wel is een pakje appelsap hoor als we weg zijn. thuis eigenlijk nooit dan is het echt alleen water en roosvicee en melk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hier drinkt meneer alles behalve koffie / thee / prik (cola etc)

Ik gaf Eva altijd diksap, maar stapte over op Slimpie of light siroop van de AH. Ze vond dat lekker en wij drinken het ook. lekker makkelijk en goedkoop! Maar…in een ander topic bleek dat het toch niet echt goed is dat die kleintjes al aspartaam enzo drinken. Eva kreeg er ook wat diarree van. Nu heb ik toch maar weer diksap gekocht van Olvarit en die Slimpie geef ik dan miscshien nog een keer héél verdund. Ik moet uitkijken dat ze gewone dingen krijgt. Wij eten veel light en Optimel enzo en eigenlijk is dat voor haar minder goed dan gewoon de halfvolle en volle dingen. Suiker is vaak nog beter geloof ik dan zoetstof. Ik ga daar dus wel op letten!

Als Tim diksap lekker vindt…gewoon geven! Eva eet nog steeds Frutapura fruit en dat is ook vanaf 4 maanden! Het is VANAF he? Kijk, ik geef haar geen rijstenbloem meer, haha, maar met sap maakt het niks uit joh!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow voor volwassenen zijn al die zoetstoffen ook niet goed. Enne het motto maar anders wordt ik te dik kan je ook op andere manieren oplossen. Meer dan 4 dranken (das incl koffie/ thee met zoetstof of zoetjes) is voor volwassenen eigenlijk al meer dan genoeg. Helaas kan ik niet zeggen dat ik me er aan houd omdat ik al meer dan 4 koppen thee per dag drink en geen suiker mag en zonder vind ik echt niet te drinken, maar voor kinderen is het inderdaad funest. Kun je ze nog beter inderdaad halfvol of met suiker geven.

Groetjes,

Michèle

Tim lust wel alles, maar ik hou het gewoon nog even bij diksap. Op de creche krijgen ze vanaf 1 jaar al limonade. Vind dat best snel, alleen voor 1 jaar krijgen ze diksap.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

@Sandra Rico krijgt alleen Ranja heel erg verdunt als zn roosvicee op is, maar goed dat is 1 of 2 keer en dan gaan we ook weer over op roosvicee.
ja weet je suikers izjn niet goed teveel zout is niet goed…
eigenlijk moeten we ook allemaal niet teveel nadenken daarover.
overal zit suiker in ook in roosvicee. en al die uitlaatgassen van auto’s zijn ook niet goed
zolang je erop let dat ze niet te vet of teveel vet of/zoet eten boeit het volgens mij niet echt veel.
Rico krijgt zo nu en dan als we ergens zijn ook 1 of 2 chipjes aangeboden… tja als ik daar al moeilijk over moet gaan doen…het is niet zo dat hij elke dag aan de friet en de kebab zit en als toetje chips krijgt, maar ik vind dat ik soms best wel es zoiets door de vingers moet zien.
ik was eerst heel streng met suiker en zout.
nou denk ik: pff af en toe… maar verder eet hij overdag alleen maar 1 droog bisquitje… stiekem blijft dat er toch wel in zitten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik doe ook niet overal moeilijk over Inge. Idd wat je zegt af en toe moet ook kunnen. Als wij op verjaardag zijn mag Tim ook best een paar chipjes. Hihi thuis krijgt hij gewoon lekker droge liga. Ach en hij glundert al helemaal bij het zien van een doosje rozijntjes. Dus ja waarom nu al allemaal snoep geven als hij daar nog zo blij mee is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Bij ons nooit diksap gehad (gewoon omdat ze het niet hebben) Hier tot een jaar alleen water, borstvoeding en rooibos thee. Daarna aangelegd sap, dus 1/3 sap, rest water, nu nog steeds eigenlijk. Overigens word thee ook nog vast gegeven rond uur of 10 in de ochtend! Water vind ze eigenlijk wel prima.