Nog steeds diarree

Het leek beter te gaan met Nathanael. Vrijdagavond nog 2 luiers in 5 minuten tijd moeten verschonen, en gisteren helemaal geen ontlasting tot vanavond niks.
Alleen vanavond tijdens het avondeten zei hij dat hij had gepoept, hij zegt wel vaker wat dus ik dacht dan kijken we meteen, en ja hoor hij had gelijk, hij had inderdaad een poepie gedaan zoals hij dat zelf zegt.
Maar ik deed zijn luier af, en 't was gewoon nog diarree…
Morgen sowieso maar even weer bellen, hij heeft verder redelijk gedronken en gegeten vandaag, dus daarmee gaat het redelijk goed. Alleen vraag ik me af: Hoeveel ml per dag moet een kind van bijna 2 en een half drinken?
Ik kijk wel eens het kinderziekenhuis van de Avro en daar werd toen verteld dat een kind van 1 sowieso al bijna een liter moest drinken…

Verder met temp schommelt Nathanael heel erg. Het kan zo van verhoging zonder pcm naar 36.5 gaan, en dan weer omhoog.
Ook zegt hij wel soms dat hij pijn heeft, en dan wijst hij de plek wel aan, vanavond was het zijn hoofd, maar als ik het dan 5 minuten daarna weer vraag zegt hij nee geen au, dus ik weet niet of je het dan serieus moet nemen of niet… Ik zou haast denken juist van wel, hij zegt niks voor niks au, maar het is een beetje onvoorspelbaar allemaal. dan weer wel en dan weer niet…

Nou ja we zullen het morgen wel weer zien,

Nathanael is van 10-06-09

Dat schommelen van die temperatuur is heel normaal bij die kleintjes. Dat kan van het ene naar het andere moment van hoog naar laag gaan of andersom. Daar moet je je geen zorgen over maken. Tenzij de temperatuur boven de 40 schiet, dan moet je de dokter bellen.

Laat morgen even zijn urine checken voor de zekerheid.

Alle beterschap voor de kleine man.

Groetekes, Sje

Vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Diarree word nog erger / vaker en dunner dan het maar zijn kan, en hij heeft zondag nacht en gisteravond zelf in de winkel overgegeven…
Ik belde ook op vanmorgen naar de huisarts en zei dat ik er nu helemaal zat van ben en dat ik wil dat hij nu goed onderzocht word.
dus nu pas half 4 kunnen we terecht maar nu gebeurd er dan ook wel wat.
Dus straks even lekker broodje eten en dan kan Nath nog even lekker slapen voor we naar de huisarts gaan.

Is hij al wel eens onderzocht op allergieën/intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen?

Sterkte en beterschap!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Nee dat is hij nog niet.
Huisarts had toen een verwijsbrief geschreven, voor onderzoek op evt allergie of een aangeboren imuunafwijking, maar dat wilde het ziekenhuis niet doen.
Dus daar ga ik straks weer na vraag op doen dat dat alsnog wel gebeurd…

Nou weer terug van de huisarts.
Nathanael zijn longen piepte wel wat, en hij heeft een fikse darminfectie.
Morgen zijn antibiotica ophalen.
Ook heeft de assistente hetziekenhuis gebeld met het verzoek verdere controles te doen, ivm een IGA defencientie of evt allergie, en volgende week donderdag moeten we naar het ziekenhuis toe voor onderzoek.
Hopen dat het allemaal meevalt, maar ben nu wel erg opgelucht dat ze nu eindelijk echt actie gaan ondernemen ipv dat we over een half jaar bijwijze van nog aan het kwakkelen zijn.

Fijn dat er serieuzere actie ondernomen wordt.

Groetekes, Sje

Goed zeg, dat ze nader onderzoek gaan doen. Want dit lijkt me niet meer een gewoon virusje. Sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

och gerum! beterschap ermee hopelijk knapt hij snel op… zo zielig

Thanks!
Hij heeft nu Claritromycine gekregen, maar ik zag gister opeens dat hij nadat hij het binnen gekregen heeft, allemaal rode vlekken kreeg verspreid over zijn hele lichaam.
Ik heb dus weer de huisarts gebeld, moest er foto’s van maken en naar haar toemailen, dus heb dat gedaan, maar volgens haar was het onschuldig en dus geen allergische reactie.
Maar ik vind het persoonlijk erg typisch dat hij elke keer na in nemen van zijn antibiotica weer vlekken krijgt…
Ook komt de assistente vanmiddag die toch in de buurt moet zijn voor een afspraak een kweeksetje brengen waar ik Nathanael zijn ontlasting in moet vangen, zodat ze dat ook even zullen gaan onderzoeken.
Dus ben wel blij dat ze het nu echt serieus nemen.
Hij is nog steeds flink aan het hoesten, bleek en wat rustiger dan normaal en prikkelbaarder…
Dus dat hij nog niet lekker is dat is wel duidelijk…
We zullen het wel zien allemaal, gewoon lekker rustig aan doen, en hem iets meer “verwennen” dan anders,.
Het is ook wat, elke keer, die doktoren enz…

is dat hoesten na de antibiotica erger geworden? want huiduitslag (of vlekken net hoe je het noemen wil) is gewoon een reactie op de antibiotica. Allergisch of niet… overgevoelig dan, klinkt dat beter voor die huisarts? tjee zeg… vind het echt naar voor jullie! als hij daardoor ook meer is gaan hoesten en/of benauwd werd duidt dat dus wel op een allergische reactie. daarbij kunnen ze niet op foto’s afgaan want dat is altijd minder duidelijk dan hoe je het in het echt ziet.
Hoe gaat het nu met hem? sterkte nogmaals!

Hoesten is inderdaad erger geworden dan daarvoor. Ook zag ik vanmorgen iets wat op bloed leek bij zijn onderlip. Ik dacht dat hij op zijn lip gebeten had, dat gebeurd mij ook zo vaak, maar bij goed kijken zag ik allemaal rode puntjes op zijn onderlip en het begint bij de bovenlip ook een beetje…
Of dit ook een “bijwerking” kan zijn van die antibiotica, dat staat niet zo duidelijk beschreven op de bijsluiter…
Gelukkig komt zijn omazeggertje zo even langs en die gaat er ook nog even naar kijken, want ik vind het een beetje raar!
Hij lijkt er verder niet echt last van te hebben alleen als je er aan zit om even te kijken…

En inderdaad net wat je zegt, van een foto alleen kan je niet vanuit gaan wat het is, en of het wel of geen reactie is op de antibiotica.
Gelukkig vallen de vlekjes op zijn lichaam nu wel mee, alleen moet ik zeggen dat ik die antibiotica voor een week gekregen heb en moet hem 2x per dag 2 ml geven, maar het is nu al bijna op… Waarschijnlijk hebben ze het ook echt niet goed gedaan, want het is echt dik spul, vergelijkbaar met modder en hij krijgt het met moeite naar binnen…
Hij krijgt denk ik net van de 2ml de helft binnen…
Gisteren was het hoesten 's avonds wel heel erg, maar vandaag valt het wel weer mee…
We wachten gewoon af en doen nog steeds lekker rustig aan, hij speelt nu fijn zodat ik even de dingen in huis kan doen die gebeuren moeten.

ja dan snap ik dus niet dat de dokter niet denkt aan een allergische reactie.

een allergische reactie door medicijn gebruik, daar krijg je dus huiduitslag van, welke vorm dan ook kan optreden, nou in zijn geval zijn het dus vlekjes.
daarbij krijgen ze last (meer last) van luchtwegen dus erger hoesten.
koorts KAN optreden hoeft dus niet.
buikpijn/overgeven en/of diarree.

Vanmorgen keek ik in Nathanael zijn mond, en zag dat die rode vlekjes die ik gister op zijn lip gevonden had, ook allemaal over zijn gehemelte zat… Ik een vriendin gebeld, die zelf internist is in het ziekenhuis, en zij wilde wel even komen kijken.
Dus zij tegen een uur of 11 bij ons langs geweest, en zij vond het verdacht veel op Petechiae lijken.
"t kan natuurlijk ook door het vele hoesten ontstaan zijn omdat dat ook wel wat belastent is, maar ik heb alsnog contact op genomen met de huisarts en morgen moet mn ventje bloed laten afnemen, om het zekere voor het onzekere te nemen.
Petechiae hoeft niet alleen te ontstaan bij hersenvliesontsteking maar kan dus ook bij meerdere ziektes te maken hebben.
Dus morgen om 10u bij de huisarts zijn en dan direct door naar Lab Noord om bloed te laten prikken.
En dan hebben ze als alles mee zit voor donderdag dat we in het zh moeten zijn de uitslag binnen, ondanks dat ze daar natuurlijk andere controles nog gaan doen.
Hoop zo dat het allemaal meevalt en niks ernstigs is!!!
Ppffoeeh, alsof we al niks meer hebben doorstaan…
Wanneer houd het eens op?