Nog steeds borstvoeding s'nachts :-(

hallo allemaal,

dana onze dochter is bijna 7 mnd en krijgt nog steeds volledig borstvoeding.

maar helaas gebeurt dit ook s’nachts en soms wel 2x als het niet vaker is!!!

hoe kom ik hier vanaf of hebben veel moeders dit???

wil nu ook wl eens doorslapen!!! hihi…

Omdat onze zoon ruim een jaar borstvoeding heeft gehad, heb ik al die tijd ook niet doorgeslapen. Hij weigerde net zoals jouw dochter domweg gewoon de fles. Ik heb in je andere topic er een stukje over voor je geschreven.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Mijn zoontje wordt volgende week zeven maanden en krijgt 's nachts ook nog borstvoeding. Als hij voor de nacht naar bed gaat krijgt hij bambix en iedere keer hoop ik dat hij daarop lekker doorslaapt maar dat is ijdele hoop. Maar hij komt maar 1 keertje en dat is meestal rond een uur of vier/vijf en daarna gaat hij wel weer lief slapen dus alles bij elkaar ben ik een kwartiertje bezig. Dus ja ik vraag me eigenlijk ook wel af tot wanneer dit nu door moet gaan. Het zal waarschijnlijk wel vanzelf overgaan denk ik, ik weet het niet. Mijn zoontje weigert geen fles maar het maakt geen verschil want hij komt gewoon 's nachts.

Hai,

Compleet normaal hoor! Bijna geen één kind slaapt echt door. Alleen hoor je de moeders er vaak niet over. Ze mogen er heen om een speentje te geven, een aai over de bol, weer even toedekken of troosten en in slaap sussen…

Wij proberen dat allemaal niet… wij geven gewoon de borst en slapen binnen notime weer verder. Op de ontmoetingsdag van de wereld borstvoeding week is trouwens ook een informatiebijeenkomst over het belang van nachtvoedingen (staat topic over op tweede of derde pagina).

Ik maak er zelf nog steeds geen strijd van, de ene nacht komt ze “pas” om een uur of vier 's morgens voor de eerste keer, andere nacht rond middernacht en dan ergens tussen vier en zes… bij hoge uitzondering komt ze pas rond zes uur… Ik heb me er bij neergelegd in de wetenschap dat ze echt ooit ook zonder jouw hulp weer verder gaan slapen (heb al twee oudere dochters)

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

Eerlijk gezegd heb ik niet zo’n zin om 's nachts mijn bed uit te gaan voor een aai over zijn bol en een speentje heeft Aron niet. Ik vind het wel makkelijk. Even voeden en weer slapen. Dat doe ik liever dan iedere keer mijn bed uit te gaan om hem te troosten met iets. En als hij volwassen is slaapt tie vast wel door

Hoi Sylvias,

Misschien is het hem niet eens om de voeding te doen, maar wil hij gewoon jou even dichtbij hebben. Een kindje van 7 maanden wat nog nachtvoedingen krijgt, hoor je namelijk niet vaak.

Je kunt ook een knuffeltje een weekje bij jou in bed leggen 's nachts, zodat dat knuffeltje jouw lichaamsgeur aan gaat nemen. Leg daarna dat knuffeltje in het bedje van je kindje en het kan zijn dat hij dan wel voortaan doorslaapt omdat-ie jou ruikt als-ie 's nachts wakker wordt.

Groetekes, Sje