Nog steeds berg!

Luca heeft nog steeds last van berg. Of “last”… hij voelt er niets van, maar het zit er wel. Gelukkig heeft hij veel haar, maar ik vind het nu wel eens tijd worden dat het weg gaat! Weet iemand vanaf wanneer dit weg zou moeten gaan, en wat kan ik er verder tegen doen? En wat moet ik vooral laten? Ik was zijn haar 2 keer per week, ongeveer. Verder gaat hij wel vaak in bad, maar dan wordt zijn haar misschien een beetje nat. Ik doe er niets in, heel soms wat haarlotion.

nachtje insmeren met babyolie… kan je met van die speciale pads doen maar ook gewoon een watje met babyolie, vettig koppie krijgt ie dan maar de volgende ochtend laat het zo allemaal los,en als het niet weggaat effe met een ansichtkaart wegschuiven

groetjes Kim, mama van

en

Hoi Kim,

Tot het eerste jaar kan een baby berg hebben. Het moet vanzelf overgaan.

En inderdaad wat Kim schrijft, 's avonds voor het slapen gaan insmeren met wat babyolie en de volgende ochtend kun je het er zo afschuiven met een ansichtkaart. Met het dikkere haar van Luca kan het meer moeite kosten om het eraf te schuiven.

Ik heb ergens anders gelezen dat je juist geen haarlotion moet gebruiken.

En verder zijn er van Zwitsal speciale antiberg-pads te koop maar die doen niet veel anders dan babyolie. Sterker nog, babyolie is eigenlijk veel beter omdat het wat huidvriendelijker is. Die pads van Zwitsal hebben dan toch meer chemische ingrediënten.

Let wel op dat Luca 's nachts goed warm ligt, want doordat zijn hoofdje als het ware nat is door die olie, kan hij het eerder koud krijgen dan wanneer hij gewoon met droog haar de nacht door gaat.

Ik zou me in elk geval niet te druk maken om die berg. Het gaat echt vanzelf over. Bij onze jongste heb ik me er ook minder druk om gemaakt dan bij de oudste en het is gewoon vanzelf over gegaan.

Groetekes, Sje

Ik doe het insmeren met baby-olie, nachtje laten zitten en gewoon eruit wassen.

ik zal eens babyolie op zijn hoofdje smeren, kijken of het helpt!! Gelukkig zie ik het niet zo, want anders ga ik er de hele tijd aanzitten, en volgens mij mag je dat juist weer niet doen!!! Kan nooit zo goed afblijven van dingetjes… snotneusjes, bergjes…

Kaya heeft het ook heel erg.
Ik heb het laatst inderdaad ingesmeerd met baby-olie 's avonds.
Volgende ochtend eerst de zachte borstel over haar hoofdje gedaan, daardoor gingen de schilfers er goed af.
Toen in bad haartjes beetje gewassen met klein druppeltje shampo.
Ik heb het daarna nog een keer moeten herhalen en toen was het er helemaal af.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

En mocht je geen baby olie in huis hebben.
zonnebloem olie werk ook goed, even erop smeren.
en na een nachtje slapen haal je het er zo af.
en i.p.v 2 keer zijn haar te wassen met shampo zou je het 1 keer in
de week kunnen doen.
dan word het ook minder.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

ik zal idd minder zijn haar gaan wassen. Haarlotion gebruikte ik al bijna niet, heel af en toe, om het flesje eens te gebruiken! Ik heb wel olie, dus vanavond gaat hij lekker met een vet koppie het bed in! Bedankt voor de tips!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Luca heeft nog steeds last van berg. Of "last".... hij voelt er niets van, maar het zit er wel. Gelukkig heeft hij veel haar, maar ik vind het nu wel eens tijd worden dat het weg gaat! Weet iemand vanaf wanneer dit weg zou moeten gaan, en wat kan ik er verder tegen doen? En wat moet ik vooral laten? Ik was zijn haar 2 keer per week, ongeveer. Verder gaat hij wel vaak in bad, maar dan wordt zijn haar misschien een beetje nat. Ik doe er niets in, heel soms wat haarlotion.

Mustela heeft hier ook produkten voor.
Wij hebben een lotion gebruikt om het hoofdje in te smeren 's avonds en wassen het 's morgens met de shampoo uit. Slecht 2x hoeven te doen en alles was weg. De shampoo gebruiken we nog steeds, de lotion wel niet meer… Misschien kan je enkel de shampoo aanschaffen en de lotion vervangen door olie?

ik heb nooit veel spul gebruikt voor berg vond het een natuurlijk iets mijn jongste zoontje had veel korsten en mocht er ook niks aan doen

Ik denk dat ik die zarqa ook eens ga proberen zowel Rick als Chris hebben er last van .Ik heb alleen het probleem dat ik niet zijn haar mag kammen(rick) maar daar komen we nog wel uit.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

hoi ik wou jullie ff bedanken voor de tips mijn dochter heeft ook last van berg en toen las ik dit en zag ik dat je het heel goed met baby oli weg kan halen dus ik heb het geprobeert en weg is het heb het zo kunnen weg borstelen . dus tnx dames hihihi groetjes

Ik las laatst nou juist een artikel over berg bij babies, en daar werd nu dus aangegeven dat je gewoon niets moet doen en dat het uiteindelijk zelf verdwijnd. Dat je je kindje regelmatig het haar moet wassen met een babyshampoo (eerst in de handen opschuimen en dan pas in masseren, even laten intrekken en weer uitspoelen. En geen 2 keer per wasbeurt). Er werd met name in het artikel benadrukt dat je in geen geval moet krabben op het koppie om de berg eraf te krijgen want daar kan je dus de hoofdhuid en haarzakjes mee beschadigen. Berg komt ook niet alleen op het hoofd voor maar kan zelfs op de rest van het lichaam voorkomen. Hmm, Emilie heeft er geen last meer van, alles is keurig weg gegaan.

ja hannah had het ook, inderdaad deed ik het met babyolie en daarna met een kammetje kammen, nou er kwam heel wat uit!! ik ben echt een friemel heerlijk!!!
maar het is niet leuk!!
succes ermee groetjes Janneke
en oja later had ik iets bij het refromhuis gehaald iets van de dode zee ofzo!! hielp ook goed het was daarna weg!!

Ik wil ook nog even reageren op dit draadje. De olie-versie heb ik ook geprobeerd, maar dat helpt niet echt. Heb het idee dat zijn hoofdhuid daarop reageerd. Daarom heb ik er vanmorgen eens moedermelk op gesmeerd. Heeft daar iemand ervaring mee? Ik moet wel zeggen, dat het tevens hele goede 'gel’is . Z’n kuif staat de hele dag al omhoog,haha. En ach, baat het niet dan schaad het niet.