Nog niet zelfst zitten, wel zittend vervoeren?

Even een vraagje. Mijn jongste dochter is nu 8 maanden en zij zit nog niet zelfstandig. Komt vast wel binnenkort… (de oudste zal al voor ze 6 maanden was dus dit is wel erg wennen).
Maar tot nu toe als ik ging wandelen lag ze nog in de kinderwagen. We hebben een Phil en Teds en als je t nestje eruit haalt kan ze er wat langer in liggen. Hoe groot mijn dochter nu is weet ik niet precies, schat een cm of 73. (met 6 mnd 70 cm). Maar zo onderhand kan ze er niet zo heel goed meer onderliggen. Ze komt met haar knietjes klem onder haar zus die boven haar zit (Phil en Teds is een dubbeldekker als t ware).
Nu wil ik haar met wandelen (niet in deze kou hoor!!) wel gaan laten zitten, maar mag dat al? Ze zit immers nog niet zelfstandig. Mag ze dan al wel zitten in de kinderwagen? De kinderwagen kan dan nl niet in de relaxstand, Ze zit dan al vrij rechtop.

Ben benieuwd of iemand dat weet!!

Kan de kinderwagen echt niet versteld worden, de rugleuning? Wij waren gedwongen om Erik met 6 maanden al in de kinderwagen te doen, hij paste echt niet meer in de bak. Zitten kon 'ie alleen niet. Gelukkig kon de rugleuning van onze kinderwagen ietwat naar achter, zodat hij niet helemaal rechtop zat.

Tja, als je moet dan moet je. Maar dan misschien nog niet te lange afstanden haar erin laten zitten?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi,
Een kindje kan zelfstandig zitten als de nek en rugspieren voldoende ontwikkeld zijn.
Ik heb altijd geleerd. Een kind wat niet kan zitten, moet liggen en een kind wat kan zitten, mag zitten.
Ik zou niet zo snel haar laten zitten als dat nog niet zelfstandig kan. Ze heeft de ondersteuning echt nog nodig. Amy is ook pas sinds 10, 5 maand uit de maxicosi.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

@Mriek: helaas kan de kinderwagen voor haar niet iets zakken. Dan krijgt de oudste die onder zit de rugleuning op haar hoofdje. t is nogal krapjes zeg maar.
@happylife: tjaa… dus een paar maanden niet vervoeren dus?! De oudste paste met 9 maand al niet meer in de maxicosi… de jongste groeit harder dan de oudste. Die past er met 9 maand vast ook niet meer in. Haar helmpje steekt er nu precies iets bovenuit al…

ik zeg niet dat je de haar dan niet meer mee op stap kan nemen… dat bedoelde ik niet zo althans.
mss een babybjorn buikdrager? vind het zelf wel fijn om amy in te vervoeren als we op stap gaan. De ene in de wagen en de ander op je buik. Lijkt me ideaal.
Tis maar een idee.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers