Nog niet zelf drinken

Joey is al bijna 15 maanden, en kan nog steeds niet zelf drinken! Niet uit een fles, tuit, rietjesbeker of gewone beker. Hij snapt gewoon niet dat hij zijn hoofd achterover moet kantelen zodat er wat uit komt. Nou wil hij buiten de flesjes melk eigenlijk ook helemaal geen drinken hebben, ook niet als ik help, maar ook met de melkflessen zou het toch wel eens handig zijn als hij het zelf deed.
Tot twee dagen geleden legde ik hem in de box met een kussen, en dan kon hij het wel, maar de box is nu alvast verhoogd voor de baby, dus dat kan niet meer. Met een kussen op de bank of grond is geen optie, want dan smijt hij hem aan de kant en gaat lekker spelen…
Het zijn overigens lange en zware dagen zo, alleen maar op de grond spelen, zowel voor Joey als voor ons! Pfff wat is hij lastig, hij doet het er echt om, steeds weer naar plekjes waar hij niet mag komen, en dan 1000 keer achter elkaar, met een grote grijns op zijn gezicht, want dan word papa of mama weer boos en dat vind hij erg leuk…
Ik oefen me een ongeluk met dat drinken, al maanden lang, maar er zit totaal geen vooruitgang in… Heeft iemand nog een idee hoe ik hem dit kan leren?

[img]http://lb2f.lilypie.com/AHnVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/Iwlmp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Merel snapte eerst ook niet dat ze haar hoofd naar achteren moest doen om te drinken. Als we dan de fles vasthielden om haar te laten drinken, liet zij hem weer los. Ik heb toen niet de fles meer vast gepakt, maar haar ellebogen. En die wat omhoog gedaan als zij de fles vasthad. Nu snapt ze het en drinkt ze al een hele tijd zelf uit de fles.

Volgens mij is het ook weer sprongetjestijd voor Joey en is hij daarom wat lastiger.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat Joey nog niet zelf kan drinken. Bij Tim ging het eigenlijk vanzelf. Toen hij met 7 maanden alles uit tuitbeker dronk deed hij vanzelf zijn hoofd naar achter. Hij kon dat al toen hij voor die tijd uit de speenbeker dronk. Denk dat je niet meer kan doen dan het telkens voor kan doen net zo lang totdat hij het oppakt.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Verevelend dat hij niet zelf wil drinken…
Ik neem Seth vaak lekker op schoot, omdat ik hem dan lekker kan knuffelen haha… maar dat is dus niet handig!
Ik leg hem anders in de zitzak, maar die hebben jullie vast niet
Wat als je hem nu zo legt dat hij geen speelgoed kan zien, of eventueel niet pedagogisch verantwoord voor de tv?
Doet hij het dan wel zelf?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers