Daniel is 4,5 maand en ik probeer hem een fruithapje te geven.
Ik krijg het idee dat hij het niet lekker vind. Een paar dagen heb ik hem hetzelfde gegeven maar hij moet er van kokhalzen. Is het misschien te vroeg voor hem. Hij open ook niet echt zijn mond voor het lepeltje. En wanneer kan ik dat het beste aanbieden? Direct na de fles of een tijdje later? Wie weet er raad mee?
groetjes mama van Daniel
Nog niet toe aan fruithap?
fruit geef je eigenlijk tussen door,dus tussen de flessen voeding in
maar het kan dat hij er nog niet aan toe is,wacht er nog ff mee en probeer het over 2 weken weer
en wilt hij het nog niet het komt vanzelf dat ze het ineens door hebben wat ze met dat lepeltje moeten doen en dat het toch wel lekker is die bijvoeding
Als hij er nog geen zin in heeft is dat helemaal niet erg hoor! Voor de 6 mnd hebben ze het nog helemaal niet nodig.
Gr Sandra
Hoi,
ik heb vanmorgen om 10.00 uur het eerste fruithapje gegeven en Zoë hapte goed van de lepel maar deed net of we haar citroen voerde, zo vies keek ze erbij en tufte de helft uit. Volgens mijn schoonzus die 3 kids heeft, deden die van haar dat ook, maar na een week ging er al vlot een potje in.
Ik heb nu peer geprobeerd en dat doe ik 3 dagen en dan probeer ik bijv. 3 dagen banaan. Heb je ook al een ander smaakje geprobeerd?
Groetjes,
Inge
hoi allemaal,
Bedankt voor julie reactie. Ik heb het geprobeert met banaan en appel.
Misschien koop ik vandaag een ander smaakje om dat te proberen.
Hij drink op het moment ook niet echt goed en water krijg ik er ook niet in.
Nou woon ik in Spanje waar het op dit moment ontzettend warm is en iedereen zeg dat hij wel goed moet drinken. Maar als ik het er niet in krijg omdat hij het echt niet wil wat moet ik dan…?
groetjes natascha
En als je een smaakje aan het water toevoegd, diksap ofzo? Of lauwe thee? (rooibos/kamille/venkel). Waarom maak je zelf geen fruit? Als je bijvoorbeeld een peer pureerd is hij lekker dun, waar ook weer vocht in zit.
Misschien dat hij dat lekkerder vind dan uit een potje?
gr Sandra
Elk baby’tje heeft periodes dat ze wat minder willen… Maar als ze echt héél slecht drinken, zou ik toch uitkijken (ik wil jullie niet bang maken) maar baby’tjes kunnen eerder uitdrogen dan volwassenen…
En fruithapje hoeft pas vanaf 6 maanden…
Mijn dochtertje kreeg der eerste fruithapje met 4,5 maanden en dan wou ze 2 hapjes en daarna ook niet meer…
Nu eet ze voortaan een boterham en fruit er meteen achteraan…
Dus het komt goed…
Niet zo druk maken om dat fruithapje Ze eten wanneer ze er zelf aantoe zijn!!
Ik merk wel, wij moeders willen TE graag… We willen TE graag dat ze fruit en groente eten en als ze dat eenmaal kunnen, willen we dat ze zich om gaan rollen en als ze dat eenmaal kunnen willen we dat ze gaan kruipen…
Geniet er toch lekker van, dat ze nog bij mama in de arm de fles willen drinken!!
Voor je het weet zijn ze een jaar (zoals die van mij bijna…) en ik mag niet eens meer helpen met boterham geven…
Succes dames!!
Nicole & Noa
Ik wil ook wel met Yara starten met bijvoeden, maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen.
Eerst een papfles? Of toch maar groentehapje?
Geef ik die dan na de fles of voor de fles?
Fruithapje idem? Thamar, ik zag dat jij om 10.00 fruithapje geeft, betekent dit dat de flesvoeding van 10.00 vervalt? Of geef je deze later?
Ik vind het lastig en zou blij zijn met een schema.
Heeft iemand een tip waar ik eventueel een schema kan vinden?
groetjes
Mappa en Yara
Hoi Mappa,
ik ben zondag met een fruithapje begonnen en geef dit een beetje wanneer het uitkomt. Zoë krijgt in principe een fles om 7-11-15-19-22.30 uur maar als ze nu bijv. om 10.00 uur al wakker is, krijgt ze dan een fruithapje en de fles van 11 uur een half uurtje later. Zo slaapt ze vaak na de fles van 15.00 uur meestal vrij kort en dan geef ik bijv. om 17.30-18.00 uur fruithapje, dan krijgt ze de fles van 19.00 uur pas om 19.30. Ik geef nu 5 dagen fruithapje en inmiddels eet ze bijna een half potje leeg. Als ze het potje goed leegeet, dan ga ik de fles van 19.00 wat verlaten en daar pap bijdoen om te proberen de laatste fles te laten vervallen. Als ze weer goed gewend is aan de Nutrix dan wil ik een groentehapje erbij gaan geven, maar ik doe het in etappes. Nu 1-1,5 week fruit, dan de pap en na 1-1,5 week pas de groente. Anders zitten die pukkels heel de dag alleen maar te eten .
Groetjes,
Inge
hoi allemaal,
We zijn nu een paar weken verder en ik moet zeggen de fruithap gaat nog steeds niet van harte.
Heb een week lang verse peer gepureerd maar ik kan niet zeggen dat hij het lekker vind. Hij slikt het wel door maar bij elke hap draait hij zijn hoofdje weg of doet zijn lippen op elkaar.
Is het misschien nog steeds te vroeg voor hem.
Wel heeft hij zelf geregeld dat hij op 4 flessen zit maar de tijd ertussen is heel verschillend.
7.30 eerste
tussen 12 en 1 de tweede, tussen 6 en 7 de derde en rond 10 uur de laaste.
Ik heb dus tijd genoeg ertussen voor een fruithap.
Moet ik misschien toch nog even wachten.
Water met een smaakje wil ook nog niet.
groetjes natascha