Nog niet toe aan brood?

Hoi Hoi,

Ik had van de week ook al eens de vraag gesteld over slapen en brood eten. Slapen lijkt ineens een stuk minder te worden nu, hij kan nu zowaar 2-3 uurtjes wakker zijn, maar dan moet je hem hierna niet gaan omkleden want dan is hij te moe en dus boos haha.

Ik ben nu ook een week bezig met brood. Ik heb jullie adviezen ter hand genomen, maar zonder resultaat. Ik heb geprobeerd met alleen boter, boter met leverpastei, brood in melk gedompeld, maar niks geen verbetering. Hij spuugt het gewoon weer uit en eet/drinkt dan niet.

Hij is aankomende week 7 maanden oud. Ben ik te vroeg begonnen misschien? Moet zeggen dat Twan ook wel van het makkelijke eten/drinker is, dit is ook de reden dat ik met borstvoeding gestopt ben destijds, omdat hij gewoon niet wou drinken omdat borstvoeding meer werk/energie koste en hij te weinig binnenkreeg.

Wanneer zijn jullie begonnen met brood?

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan was 7 maanden toen we met brood begonnen en ik moet zeggen binnen no time at ze goed brood.

Groetjes,

Michèle

Wij zijn ook begonnen met 7 maanden en meteen geen probleem. Anders gewoon even een paar weekjes wachten en dan opnieuw aanbieden, dat wil nog wel eens werken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier met 7 maanden begonnen. 1e keer zonder boter en beleg, maar hij at meteen een hele boterham. Dus de volgende dag wel boter en beleg en dat ging ook meteen goed. Gewoon blijven proberen, maar niet dwingen. Eet hij het niet, dan maar niet. Je zal zien dat hij het vanzelf gaat eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

het kan zijn dat je te vroeg bent begonnen, maar neem jezelf dat niet kwalijk.
sommige baby’s zijn nou eenmaal later toe aan brood.
de kinderartsen hier in het ziekenhuis adviseren zelfs allemaal om pas met 1 jaar brood te geven (ik weet het ik vond het ook maf) omdat veel kleintjes niet tegen gluten kunnen of er gewoon buikpijn van krijgen.
dit was met rico het geval…wat ik eigenlijka lleen maar wil zeggen is dat het niet uitmaakt wil het nog niet werken, je ehbt nog tot 1 jaar snapje?
ik als kind wilde ook geen brood eten.
op het cb zeiden ze tegen mijn moeder: je dwingt har maar!
toen was ons mam bij de huisarts en vertelde haar verhaal, die zei toen ook; als ze er niet aan toe is en ze wil het niet, gwoon NIET doen. probeer het volgende maand nog een keer. en gaat het dan weer een paar dagen niet goed de maand erna weer proberen.
uiteindelijk na 2 maanden wilde ik wel brood. ik wist domweg niet hoe ik moest kauwen en was er gewoon echt niet aan toe. hetzelfde geld met rico en zijn liga.
ze zijn er vanaf 4 maanden. rico eet NU PAS echt zijn liga goed zoals het hoort. nu pas is hij hieraan toe. 5 maanden later dus.
mag ik je 1 tip geven, als hij niet wil NIET geven, gewoon een paar weken of een maandje wachten, en dan weer opnieuw proberen, anders krijgt hij hier dadelijk echt een hekel aan en wil hij het helemaal niet meer hebben.
Succes

Wij zijn volgens mij ook rond 7 maanden begonnen. Dani kreeg dan boter op zijn broodje. En ik gaf het in eerste instantie zonder korst.

Je zou ook eens kunnen beginnen om een broodkorst aan Twan te geven. Kan hij een beetje wennen aan de smaak. Hier ging het de eerste periode redelijk. Hij kreeg niet een heel broodje op en het duurde best wel lang voordat het broodje op was (ik zat zo 30/45 minuten met hem). Nu eet hij meestal 1,5 broodje en gaat het in een snel tempo. Ze hebben dus altijd wel een wenperiode.

ja ben het ergens wel met je eens, dat het voor sommige werkt op die manier.
helaas hier niet.
weetn iet of je toen mijn topic had gelezen, maar rico was dus bijna gestikt in dat broodkorstje. liep helemaal paars aan en gelukkig dat na de 4x stevig kloppen op zijn rug(schoudenbladen daartussen) dat het eruit schoot maar hij was er helemaal overstuur van.
Mijn moeder sneed de korstjes bij ons er altijd af de 1ste 2 maanden, toen dat goed ging gaf ze korstjes los en toen dat goed ging boterhammen met korstjes eraan, dat hielp voor mij en mn broer heel goed, en zo ben ik nu ook voor Rico bezig, hij wil de korsten nu nog niet wel het brood, en ben allang blij dat dat goed gaat.
maar zou ook graag zien dat hij de korstjes eet maar ja we beginnen nu pas weer met brood, omdat het voorheen heeeel slecht ging, en nu is het weer een soort van test week wat we doen…

Jeetje wat zal je geschrokken zijn toen!!! Ik moet zeggen dat ik de korstjes ook wel een beetje eng vond. Broodkorstje kreeg hij van mij toen een beetje tussendoor.
Met broodje heb ik eerst met korst gegeven, maar vond Dani wel moeilijker eten. Toen zonder korst gedaan en nu het broodje eten zo goed gaat gewoon weer met korst.

ja was me echt rot geschrokken ja, durfde er ook niet meer aan te beginnen.
heb ook even een broodvraagje dus
aangezien hij liga goed eet uit de hand, mag je dan ook gewoon een boterham smeren en uit de hand laten eten ipv in kleine stukjes te snijden?

Hoi,

je kan het brood ook even proberen bij de fruithap.
gewoon wat fruithap erop doen en dat geven.

goed idee zeg! ipv Jam ofzo! is ook nog suikervrij
echt super idee!