Hallo,
Mijn dochtertje is nu anderhalf en zegt nog bijna niets. Een paar woordjes maar. Nu vraag ik me steeds af…is dat normaal, is ze langzaam etc. Ze is lichamelijk wel al heel ver. Klimmen klauteren het kan haar niet gek genoeg zijn. Ook puzzeltjes proberen te maken.
Wie heeft die ervaring ook?
Groetjes Nicole
Nog niet praten
Onze kleine man, nu net 3 jaar was ook zo. Het praten hoefde voor hem niet zo, klimmen en klauteren was veel leuker en hij liep al met 10 maanden. Zijn gehoor was niks mis mee want hij reageerde wel, maar kon ook erg gefocust zijn op wat hij aan het doen was (ook puzzels inderdaad ) en gaf dan geen reactie. Zo rond de 1,5 a 2 jaar sprak hij thuis wel wat meer, maar op de peuter speelzaal ( was hij 2 jaar ) dus noppes. Ze kunnen niet alles tegelijk leren en kiezen het eerste van hetgeen ze leuk vinden. Maaaaaar ik lees ook in de andere topic dat je wel twijfels hebt over het horen en daar zou ik dan eerst eens goed naar gaan laten kijken. Ook zou ik daarmee even het cb consulteren. Als het gehoor gewoon goed is, kun je eens verder gaan kijken wat er aan te doen zou kunnen zijn.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
quote:
Onze kleine man, nu net 3 jaar was ook zo. Het praten hoefde voor hem niet zo, klimmen en klauteren was veel leuker en hij liep al met 10 maanden. Zijn gehoor was niks mis mee want hij reageerde wel, maar kon ook erg gefocust zijn op wat hij aan het doen was (ook puzzels inderdaad ) en gaf dan geen reactie. Zo rond de 1,5 a 2 jaar sprak hij thuis wel wat meer, maar op de peuter speelzaal ( was hij 2 jaar ) dus noppes. Ze kunnen niet alles tegelijk leren en kiezen het eerste van hetgeen ze leuk vinden. Maaaaaar ik lees ook in de andere topic dat je wel twijfels hebt over het horen en daar zou ik dan eerst eens goed naar gaan laten kijken. Ook zou ik daarmee even het cb consulteren. Als het gehoor gewoon goed is, kun je eens verder gaan kijken wat er aan te doen zou kunnen zijn.Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga volgende week toch naar het CB. Leg ik het gelijk voor. Je gaat zo twijfelen over dingen en dat is niet goed. Uitsluiten geeft rust.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
[img]http://m2.lilypie.com/3bAqp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Het is maar net waar de interesses van die kleintjes liggen. De ene praat snel en doet nog geen stap langs de salontafel. De ander loopt met 10 maanden los en zegt bij 2 jaar nog geen woord. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Groetekes, Sje
[quote]
Het is maar net waar de interesses van die kleintjes liggen. De ene praat snel en doet nog geen stap langs de salontafel. De ander loopt met 10 maanden los en zegt bij 2 jaar nog geen woord. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Groetekes, Sje
[bedankt voor je reactie…het is fijn om te weten dat er mensen zijn die met je meedenken. Greetz Nicole
/quote]
[img]http://m2.lilypie.com/3bAqp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
mijn nichtje zegt ook og geen woord maar ze maken zich nu wel zorgen om haar ze word gauw getest want een kind hoort toch al wel te praten
Hallo
Mijn zoontje is 17 maanden, hij liep al met 10 maanden, 11 maancen stond hij boven aan de trap, hij krijgt nu alle deuren los, en staat op de tafels en in vensterbanken! maar praten??? nog helemaal niks… komt echt wel, hij is gewoon te druk met dingen ontdekken. Straks ratelen ze in één stuk door.
Groetjes Trynke
Hoi Nicole
Ik las laatst toevallig in een tijdschrift dat er kindereren zijn die al snel praten maar de woorden nog niet goed uitspreken. En er kinderen zijn die net zolang wachten met praten die de woorden in 1 keer goed uitspreken. Misschien hoort jouw dochter wel in deze tweede categorie? Ik zou me geen zorgen maken het komt wel ieder kind doet het op zijn eigen unieke manier. groetjes chantal
Chantal
Nanik zeg wel al woordjes maar ze zegt ook zelfverzonnen woordjes tegen dingen.
Speen is piauw. Haar zus dewi is dedin.
Verder kletst ze heel de dag in haar eigen taaltje de oren van je hoofd.
Je verstaat er geen bal van maar de tonatie is wel zoals wij praten zeg maar. heel grappig.
Ik zou me er ook niet te druk over maken. Komt waarschijnlijk gewoon vanzelf.
bianca
quote:Ja dat doet Caithlin ook.....ze brabbelt wat af.....aaaa....ieieie......waawaa.....dada.....enz....ik zal wel te ongeduldig zijn.....hahahahahaha
Nanik zeg wel al woordjes maar ze zegt ook zelfverzonnen woordjes tegen dingen. Speen is piauw. Haar zus dewi is dedin.Verder kletst ze heel de dag in haar eigen taaltje de oren van je hoofd.
Je verstaat er geen bal van maar de tonatie is wel zoals wij praten zeg maar. heel grappig.
Ik zou me er ook niet te druk over maken. Komt waarschijnlijk gewoon vanzelf.bianca
joya zeg dan wel aardig wat ze zegt alles na maar ja die loopt dan weer niet (1,5) en het zoontje van mijn vriendin een maand ouder die liep al met 10 maand maar die zegt ook niets die brabbelt wat maar dat verstaan we ook niet dus ja het ene kind loopt en het ander praat haha
xxkim
mama van joya (20-12-2006)
hallo
dylano is nu bijna 21 maanden en praat mij de oren van de kop
en hij liep met 16 maanden
de ene is gewoon snel want mijn tante zeggertje zegt ook niet zoveel en scheelt maar vier maanden
karin solle
Hoi hoi
Jens is ook geen prater. Hij is meer een doener. Hij kan al ontzettend veel. Behalve dus praten. Idd ook maar een paar woordjes zoals poes, mama, papa, zo, aai… Hij heeft ook een aantal eigen woordjes.
Ik maak me er ook geen zorgen om, hij begrijpt heel veel, dan zal hij vast ook wel een keer zelf gaan praten! Hij is gewoon drukker bezig met andere dingen, dan met praten, hahaha!
Mama van Jens 27-12-2006
Anna is net een jaar geworden, maar ehct praten doet zij ook niet. Er komt wel meer uit dan eerst, maar het komt vanzelf!
hier wel een prater
lieke is 13 maanden en zegt mama, papa, oma opa, bumba, hebbe, daag, hondje, beer, hoi,
En nu begint ze een paar woordjes (zinnetjes) te zeggen. ze wijst dan naar de tv en zegt kijk bumba.
maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Het is net waar de interesse van het kindje liggen. Lieke was later met rollen, zitten,staan. en heeft nooit gekropen.
daar zal jou kindje misschien eerder mee zijn.
groetjes Gytha