Onze zoon is bijna 10 maand en kan nog niet zelfstandig zitten.
Bij wie is dat ook zo.
Wel probeert hij het maar als we hem neer zetten valt hij gelijk om.
Wie heeft tips?
Nog niet kunnen zitten
Erik zat met 10 à 11 maanden goed zelfstandig. Je kan een voedingskussen om hem heen leggen en hem daar tegenaan zetten of gewone kussens in z’n rug doen. Zo kan 'ie toch oefenen. Het is toch een kwestie van ‘komt vanzelf’. Het ene kindje is fysiek sneller dan de ander.
Groetjes,
M
Nora zit ook nog niet helemaal zelfstandig, maar ik maak me er geen zorgen om. Zodra ze het kan, doet ze het ook. We oefenen soms wel eens en dan trek ik haar aan haar armpjes lichtjes naar voren en zij doet de rest. Dan blijft het hoofdje nog wel een beetje wiebelig omdat ze alles wil zien!!

Bo kon ook heel lang niet zelfstandig zitten. Hij kon zich nog eerder optrekken naar staan, dan zitten. Hij kon met 11 maanden ongeveer goed zelfstandig zitten. Wij hebben wel veel met hem geoefend. Dus als hij op de grond mocht spelen, hem zitten voor mij neer gezet (ik zat ook) en als hij dan omviel (wat toen vaak gebeurde, omdat hij het niet goed kon, viel hij tegen mij aan. Op deze manier traint hij toch de zit spieren, en is het veilig. kost wel veel energie!
liefs woezel
Hoi hoi,
Lisa zit ook nog maar net zelfstandig hoor en die is bijna 10 maanden. Ik denk dat ze nu een week of 2 zelf kan zitten. Ze kan nog niet van lig naar zit en andersom, maar als ik haar wegzet, blijft ze wel zitten…
Grtz Von
Hier ook een moeder waarvan het kindje met het jaar pas ging zitten … ja hij is erg sloom …
Ik weet nog dat ik met alles ging oefenen want deze mama wilde heel graag gaan fietsen met haar kindje, en dit mag niet als ze niet goed zelfstandig kunnen zitten. Nou door het vele oefenen waren zijn wervels in rug overbelast waardoor ik het juist tegenwerkte… en hij weer helemaal opnieuw van lig naar zit moest gaan oefenen.
Dus kort: NIET OEFENEN… het komt echt vanzelf… straks met het mooie weer kan jij lekker fietsen… die garantie geef ik je… maar overvraag je kindje niet …