Nog niet doorslapen

HAllo,

Onze dochter van 3 maanden oud. komt nog steeds voor een nachtvoeding. Ze krijgt overdag 5 flessen van 180cc met 6 schepjes omneo ivm spugen. Ze drinkt om 22.30 erg weinig, zo’n 100cc. End an rond 3 of 4 uur 's nachts wordt ze wakker. Ze is dan overstuur en heefte echt honger, sabbelt hard op haar handjes. NA het flesje slaapt ze weer door tot 8 of 9 uur 's morgens.

Wie herkent dit? Is dit normaal?
Onze oudste sliep met 6 weken al door van 22.30 uur tot 6.30 uur s’ morgens. Dus zo lang 's nachts er uit is nieuw voor ons.
Kan je hier iets aan doen?? Of is het gewoon wachten tot ze door gaat slapen tot rond 6 uur.

Groetjes Ikkies

Hoi Ikkies,

Mijn zoon die nu bijna 15 maanden is sliep ook nog niet na 3 maanden de hele nacht door. Ik gaf borstvoeding en men zei tegen mij dat dat veel dunner is vergeleken met flesvoeding. Het duurde mijn zoon 6 maanden voordat hij uiteindelijk de hele nacht doorsliep.

Ieder kind is natuurlijk anders. De ene kind slaapt gelijk de hele nacht en de ander niet. En hetzelfde geldt dat met voedingen.

Het is even wennen, maar dat komt met de tijd wel weer goed.

Veel succes!

Groetekes, christina

Doorslapen moet je niet proberen te forceren. Het kindje geeft zelf aan wanneer het daaraan toe is. Het ene kindje slaapt vanaf week 1 door en het andere kindje bij 8 maanden pas.

Dus gewoon je kindje zelf aan laten geven of ze nog een nachtvoeding nodig heeft.

Groetekes, Sje

Hey hoi,

Mijn zoontje van 5 maanden slaapt ook nog niet door!
Hij gaat om kwart over 7, half 8 naar bed savonds en slaapt dan tot 4 uur snachts…HONGER!!! flesje drinken …en hij slaapt weer verder tot 7 uur.
Heel herkenbaar dus! Persoonlijk vind ik het niet erg dat ie nog 1 keer drinkt snachts…het kost me maar 10 min en hij doet er niet eens zn ogen voor open…hi hi ik soms ook haast niet.

groetjes Iris

Hoi Iris,

Jou w zoontje slaapt wel door hoor, hij zit alleen nog op nachtvoeding.
Als je de fles van 7/half 8 namelijk naar elf uur zou doen slaapt ie toch door tot de volgende ochtend?

Liefs Maaike

Of misschien voeding voor hongerige baby’s halen? Is bij mij de oplossing geweest voor het doorslapen.

Ja dat deden wij ook, voeding halen voor hongerige baby’s. Daar zitten meer vezels in wat een beter verzadigd gevoel geeft. en dan de laatste fles om 10 uur s’avonds.

Groetjes, Miranda

Ja maar die fles drinkt ze dus niet. Ze weigert nu ook om 22.00 uur om te drinken.
En komt dus 's nachts voor voeding nummer 5.

Je kindje nog maar 3 maanden. doorslapen is wel veel gevraagd. Ik snap dat het vermoeiend is, maar leg je erbij neer. het komt vanzelf.

groetejs loes

Hoi hoi,

Ik heb idd Jelle wel eens een paar keer wakker gemaakt om een uur of 11 savonds om hem nog een voeding te geven … het hele gekke is dan alleen dat ie dan alsnog gaat komen tussen 3 en 4 uur…hij heeft misschien dan nog dat wekkertje in zn kontje
Maar die voeding voor hongerige baby’s vind ik een hele goede tip!!! Ik geef hem nu wel een pap-fles voor het slapen gaan en nog een om 4uur snachts.
Ik zal die voeding voor hongerige babys eens even gaan uitproberen!
Wat lief zeg dat jullie meteen met allemaal goede ideeeen komen!!

Dank jullie wel!
Groetjes Iris

Ik heb mijn zoontje ook voeding voor hongerige baby’s gegeven en daar deed ik wat schepjes nutrix bij voor het slapen gaan… overigens was hij met 6 maanden weer terug op standaard voeding. Misschien volstaat alleen de toevoeging van wat schepjes nutrix. (mijn zoontje was overdag ook erg hongerig vandaar de andere voeding)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo,

Ze wil nu helemaal niet meer drinken om 22.00 uur. Maar komt vervolgens twee keer per nacht, om 1 uur en rond 5 uur.

Help, hoe dit aan te pakken??

Week 13,5 t/m 17,5 is een periode waarin een sprongetje plaatsvindt. Zie het oei-ik-groei-boek. Grote kans dat ze midden in een sprongetje zit en dat ze bezig is haar laatste voeding te laten vervallen.

Gouden tip: niks doen! Die kleine mop zelf aan laten geven wat ze nou precies wil.

Plus het kan ook zijn dat ze tegelijkertijd met regeldagen bezig is. Die zijn rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden.

Gewoon afwachten wanneer ze weer een lekker ritme te pakken heeft. Kan paar dagen duren, kan paar weken duren. Niks op te zeggen.

Groetekes, Sje