Nog meer mama's op dieet?


#1

Hallo allemaal,

Zijn er nog meer mama’s op dieet, ben nu 3 dagen bezig met mijn dieet.
Maar wat als de verveling toeslaat
En wat is jullie gewenste gewicht?
Nou ik woog 4 jaar geleden nog altijd 53 kilo,
maar na 4 jaar erbij, zit ik nu toch op de 60 denk?? durf niet eens op de weegschaal te gaan staan.
maar goed, ik heb dus besloten om te gaan afvallen. omdat ik aangestoken ben om te gaan afvallen haha. mijn zus is bezig 2 van mij vriendinnen, mijn moeder, en 2 nichtjes, dus ja waarom ik dan niet. op het moment werk ik niet, mijn dagelijkse taken zijn dus het huishouden en dochterlief bezig houden, nu hebben wij wel een trampoline waar ik op sta te springen, (wat mijn dochter geweldig vind) die wil natuurlijk samen springen.

Nou ik zal eens vertellen wat ik eet met mijn dieet! (manlief is kok) dus komt heel goed uit!

Smorgens: geroosterde boterham met appel of aardbei (als het maar iets met fruit is)

Smiddags: meestal een fruitsalade (mag zoveel fruit zijn als je zelf wil)
Soms heb je een taartje van spinazie smiddags of geroosterde boterham met carpaccio sla en tomaat.

Savonds: de ene keer: flinke hoeveelheid sla met tomaat enz, de ene keer met zalm
andere keer met biefstuk,kip,gambas.
Maar soms ook kipfilet met boontje en snijbonen (ook flinke hoeveel heid)

Als tussendoortje mag je de heledag tomaatjes eten (ik heb dan de snoep tomaatjes) komkommer selderie of wortel.

Voor de rest drink ik kneipp gewichtsafname thee. (ja wil wel dat het sneller gaat, het zal wel tussen je oren zitten haha) het gaat om het idee.
Voor de rest mag je gewoon in het weekend je wijntje drinken, en gezonde snack (als je er behoefte aan hebt)
De rest van de week gewoon water, en bijna alle light drankjes! thee (zonder suiker) koffie (zwart) al drink ik geen koffie

Mijn man heeft dus een 2 weken dieet gemaakt en het is makkelijk vol te houden zo! alleen als de verveling toeslaat

Liefs Xandra


#2

Ik heb kort geleden een paar weken geSonjaBakkerd Had ik vijf jaar geleden ook al eens gedaan en dat ging toen erg goed. Na de zwangerschap de boel wat laten verslonzen en ik kreeg last van m’n rug, dus het boek weer uit de kast gehaald. En prima te doen! Ik weet niet hoe veel ik ben afgevallen, maar ik kan m’n riem 3 gaatjes strakker doen en ben weer tevreden met m’n spiegelbeeld. En m’n rug plaagt me niet meer, dus het belangrijkste doel bereikt!

Heel veel succes. En als je een keer zondigt, niet gelijk opgeven. Gewoon daarna de draad weer oppakken en een fruitdagje inlassen. Zet 'm op!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#3

Ik ben sinds november aan het “opletten”. Heb via de diëtiste een voedingsadvies gekregen waar ik me redelijk goed aan kan houden. Ben nu zo’n 14 kilo kwijt en weeg nu 67 kilo. Heb voor mijn zwangerschappen altijd rond de 70 gewogen dus ik ben al blij nu.
Ik had in het begin de meeste moeite om van de chocolade af te blijven, maar merkte na twee weken dat ik er geen behoefte meer aan had.
Moet er wel bij zeggen dat ik gewoon 1 keer in de week frietjes mee eet of af en toe zondig met lekkere toet( lees eigengemaakte tiramisu, hmmm).
Groetjes Nancy


#4

nee maar ik wil er wel een paar kilo bij, ik weeg nu 45 en dat is echt wel aan de weinige kant, ik eet echt veel en snoep er ook nog is nogal wat bij… maar het wil er gewoon niet aan. (eerder eraf) dus als ik nou van jou een paar kilo jat, zijn we alle 2 tevreden en je vraag; wat als de verveling toeslaat… tja ik ken het dan ga ik ook eten. ik zou in jouw geval gewoon een komkommer eten ofzoiets water drinken en veel sporten (dat helpt best goed) roken en koffie helpt ook tegen een hongergevoel haha niet dat je nu moet gaan roken of koffie drinken ofzoiets… maar als je dat toch al deed


#5

@MamavanRico
Ja dat is idd heel weinig, maarja ligt er ook aan hoe lang je bent.
Ik ben zelf 1,69 ongeveer dus ben niet echt klein (haha)
Owja roken doe ik soms (meestal met een feestje ofzo)
maar koffie nee dat vind ik echt zo vies

Maar verder gaat het dieet eigelijk best goed
ben er wel blij mee , nou nog hmm nog een dag of 10 te gaan.
Ik laat je jullie zeker weten of ik de 53 dan weer bereikt heb
ik hoop het echt!!

Liefs Xandra


#6

ja plaatje doet het nu haha, moest even testen.

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 May 2012 11:58:05


#7

1,57 maarja dan nog mijn streefgewicht was toen ik nog 70 kg woog na de bevalling 55. dat ging pas na anderhalf tot 2 jaar gebeuren dat ik afviel. en nu is er geen stoppen aan dus dat is eigenlijk geen pretje


#8

@Nemo: Ik ben even lang als jij en weeg nu 58 kilo.
Net als jij woog ik voorheen 52 kilo. Toen voelde ik me niet lekker in mijn lijf, net een bonenstaak
Maar, nu zou er van mij wel een kilootje of 2 af mogen. Misschien dat ik er wat ga doen nadat ik afgestudeerd ben, want dat brengt de nodige stress mee

Liefs, Anne


#9

@lalala
Ja bij mij is dat niet dat ik op een bonenstaak lijk (haha)
Maar het word gewoon lekker weer, en dat word lekker barbeqeun.
En ik wil mijn eigen kleding van 4 jaar geleden wel weer is aan, heb nog zoveel kleding wat ik haast niet eens aan heb gehad.
Ik voel me wel prettiger als ik rond de 53 zit.
ja studie is veel stress inderdaad.
Als je straks 2 kilo gaat afvallen alvast succses!

Liefs Xandra


#10

hoi ik ben nu na 2 zwangerschappen 64 kilo bij 1.68 .
liefst zou ik er ook nog 4 kilo afwillen, zo op mijn oude gewicht van voor de kids
maar dat lukt ook nog niet zo goed.
Ik houd te veel van de lekkere dingen, en kan die moeilijk laten staan, helaas.

Succes met het af vallen!
gr. mama van 2 kids


#11

@mama van 2 kids

Mijn man heeft echt een heel goed dieet wat heel makkelijk is!
Hij heeft een heel boekje gemaakt (wel uitgeprint) een sportschool had er zelfs intressen in!

Natuurlijk zijn de eerste 2 dagen moeilijk.
Maar als je je buik al platter ziet worden, wil je door!!
en 4 kilo lukt je in 1,5 week (dat is eigelijk niks die 1,5 week)
Als je er voor gaat lukt het je!
Je kan zelfs gewoon je wijntje blijven drinken in het weekend!

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 May 2012 21:27:18


#12

Ik ben sinds januari aan het afvallen en nu 11,5 kg kwijt. Ik volg Weight watchers en is erg goed te doen vind ik. Ik ben 1.68 m en nu 70 kg. Ik woog dus 81,5 kg na de tweede zwangerschap. Ongeveer 8 jaar geleden ben ik ook met WW afgevallen, in totaal 14 kg tot 68 kg. Eigenlijk zou ik nog graag 3 kg kwijt willen en het allerlliefst 5 kg, maar dat is wel echt een streven, want ik heb nog niet vaak zo weinig gewogen.



#13

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je wilt afvallen 60 kilo bij een lengte van 1,69 is een heeeeel mooi gewicht.
Ik ben 1,68 en weeg op het moment 75 kilo. Ik ben eind Januari begonnen met afvallen en woog toen 85 kilo.
Ik ben nu even gestopt aangezien ik zoveel stress heb op het moment dat ik soms gewoon echt even behoefte heb aan snoepen. Maar lang niet zo erg meer als voordat ik ging lijnen. En ik drink eigenlijk alleen nog maar water. Voordat ik ging lijnen dronk ik steeds taksi, spa en fruit, dubbel friss. Nu krijg ik dat er niet eens meer in, veel te zoet! Taksi vind ik nu zelfs smerig!
Maar mijn streven is 65 kilo. Dan heb ik een gezond gewicht. Het ideale gewicht bij 1,68 is 62 kilo, maar ik zie wel of ik dat ga halen. Maar als jij dus 1,69 bent dan zou je ideale gewicht 63 kilo zijn, dus waarom wil je dan 53 wegen? Dan zit je nog net op het randje van gezond gewicht en ondergewicht…

Groetjes


#14

Ik ben 1.63 en weeg nu rond de 55 kilo. Dat weet ik omdat mn man sinds kort een weegschaal heeft aangeschaft. Hij klimt en de kilo’s die je dan mee naar boven neemt zijn wel belangrijk.
Ik vind kilo’s helemaal niet interessant eigenlijk. Ik heb twee gaatjes bijgeprikt in mn riem en hoor om me heen dat ik ben afgevallen, dus we gaan de goede kant op. Ben tevreden met mn figuur, alleen de buikregio mag wat slanker. Als ik een paar kilo meer zou wegen, maar dat zou in mn heupen wat meer zijn, geen probleem. Dat vind ik altijd wel mooi. Het gaat mij meer om het plaatje.
Om die buik aan te pakken, let ik inderdaad op wat ik eet, maar niet extreem. Ik stop eerder met eten en eet bijna geen koekjes of chips. Ook drink ik vrijwel alleen water en thee en eet ik veel fruit. Deze dingen kosten me weinig moeite en ik voel me er gezond bij. Als ik dan tussen de middag is trek in patat heb, neem ik dat gewoon! Komt niet vaak voor, maar dat moet wel kunnen wat mij betreft.
Met avondeten eet ik alles, alleen iets minder. Ik ga niet door tot ik geen pap meer kan zeggen, maar stop als ik het idee heb dat ik geen honger meer heb.
Als ik s avonds op de bank dan echt nog iets wil, neem ik bij mn kop thee 70% pure chocolade. Dat smelt dan lekker in je mond met de hete thee, heerlijk! En helemaal niet vet. Of lekker een glaasje rode wijn erbij, daar kort ik ook niet in. Dat was voorheen ook al erg weinig.

Zo heeft ieder zn eigen methode. Deze werkt voor mij!

lfs



#15

Jeeeej mama’s
zit al op de 56 kilo!! dus nog even!
ben heeel blij hahaha nog een paar dagen , en dan klaar

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 26 May 2012 17:48:06


#16

Wat fijn dat het lijnen zo goed gaat. Net als goudvisje vind ik echter dat je een keurig gewicht hebt en dat lijnen niet echt nodig is. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk. Net als het soort dieet, want ik vind eerlijk gezegd dat je erg weinig eet. Overdag bijna alleen maar fruit en dan s’avonds een salade. In zo’n korte tijd zoveel afvallen lijkt me ook niet goed voor je lichaam.

Als ik een paar kilo boven mijn gewicht zit wat ik wil wegen doe ik het ook zoals Liske. Even opletten met wat ik eet en met avondeten gewoon hetzelfde, maar dan wat minder eten. Volgens mij is het met dieten zo dat je het beste een halve tot 1 kilo per week afvalt.

Echt dieten heb ik nog niet veel hoeven doen. Alleen na mijn beide zwangerschappen, want de kilootjes (waren er maar 5 ofzo) gingen er niet af. Na de oudste heb ik een dieet van de EGA gevolgt en na de jongste Sonja Bakker. Beide ging prima en verder dus gewoon opletten.

Nu ben ik niet echt een snoeperd overdag. Dus als ik er een paar kilo af wil hebben dan heb ik het s’avonds het moeilijkst. Overdag eet ik als tussendoortjes fruit en iets van ontbijtkoek/sultana. S’avonds vind ik het moeilijkst. Komt ook omdat ik niks om koek/snoep geef. Ik ben meer van de hartige dingen, kaas, worst, toastjes en chips.

Succes nog met de laatste kilootjes.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#17

hehe ik stop ermee.
zit nu op 55 en vind het wl prima zo.
ben tevreden en blij dat ik dit even gedaan heb

Liefs Xandra


#18

Goed hoor!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”