Nog een topic over avondeten

J eet redelijk 's avonds, maar nu hebben we weer een nieuw trucje. Als ze iets niet wil, schraapt ze het van d’r bord op de tafel. Gisteren hadden we pasta, met groente salade en had toevallig nog wat gekookte ei over van de lunch dus die erdoor gedaan. Wilde Mvr dus de salade niet meer en werd het zo van d’r bord op de tafel geschraapt. Ik boos geworden, zeg; als je het niet lust laat het maar liggen maar het word niet op de tafel gedumpt. Maar dat is een 30 minuten lange strijd geweest. Wat kan ik het beste doen? Zal ik haar laten uitkiezen wat ze op d’r bord wil? Of gewoon opscheppen en als ze het van d’r bord wil vegen gewoon alles afpakken? Iemand een idee?

Ik zou erop leggen wat jij wil dat ze eet. Als ik Erik zou laten kiezen, zou hij zeker weten geen groente kiezen En dan mag zij bepalen hoeveel ze ervan eet. Inderdaad, als ze het dan van haar bord veegt is het een waarschuwing en bij nog een keertje haar bord afpakken. Tenminste, zo zou ik het doen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ga met Mriek mee, als ze dit doet 1 keer waarschuwen en anders zonder wat te zeggen bord weg halen en klaar. En dat net zo lang tot zse het snapt, als ze ziet dat het geen indruk maakt stopt ze wel. En als ze aangeeft dat het echt niet op der vord wil een klein bakje of schoteltje geven en zeggen dat ze het daarop mag leggen maar niet op tafel mag dumpen.

Groetjes,

Michèle

Doet de oudste hier ook… Als er iets op zn bord ligt wat hem niet aanstaat eet ie niks meer…
Alleen gooit hij het dan gewoon over tafel ipv het eraf schrapen.

Ja DOEIII! Dat doen we dus niet!
Maar helaas hier een meneertje die er niet van onder de indruk is, en dan dus net zo lief niet eet
En ivm zijn gewicht doen we dat dus niet meer.

Nu weet ik inmiddels wel wat ie wel- en niet eet, en leg niet eens meer dingen waarover ik twijfel op zn bord, maar in een schaaltje ernaast. Als ie interesse heeft kan hij pakken, en anders eet ik het zelf
En verder gaf iemand hier nog de tip (weet niet meer wie?) om uit te dagen: wie durft er aan … te likken? Dat vond ik wel een hele goeie!!!

Als het per ongeluk toch voorkomt dat er iets op zn bord ligt wat ie niet moet, krijgt hij net als Michèle al aangeeft, een schaaltje erbij waar hij dat in mag doen. Over tafel gooien, of op ons bord wordt niet getolereerd.

Nou nee gooien betekend hier geen waarschuwing maar meteen van tafel dus dat heeft ze nog nooit gedaan gelukkig! Maare ik zal vanavond eens kijken hoe ik het ga aanpakken, maar zo iets van bord op tafel schuiven vind ik ontzettend vervelend, ik heb al gezegd als je het echt niet wil (proberen doet ze trouwens wel) dan mag je het laten liggen, maar dat wil ze dus niet, het moet van d’r bord!

Daarom gaf mijn moeder ons dan dus ook een schaaltje, wel van het bord, niet op tafel

Groetjes,

Michèle