Nog een stelling


#21

Het dienstverhaal vind ik nog geen slecht idee voor de jongeren ( alle jongeren ) die zich her en der misdragen. Wat betreft de normen en waarden, dat vind ik weer een verhaal apart. Waar ik op doelde had meer te maken dat men bv in verschilldende culturen het normaal vindt dat de jongens ( hoe jong dan ook ) alles mogen en daarmee vrouwen zeer onderdrukt worden. En niet alleen dat ze gedragen zich dan ook in de maatschappij alsof ze alles mogen. Kijk dat ieder een eigen geloof heeft prima, maar aanpassen aan het land waarin je verblijft vind ik wel het minste. En dit verhaal was dan nog maar een voorbeeld.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#22

Mee eens: aanpassen is wel het minste wat men kan doen. Ik denk, als dat aanpassen er vanaf het begin goed ingezeten had, dat de benaming allochtoon niet zo negatief was geweest op het moment.

Groetekes, Sje


#23

Oh maar ik denk dat je zelfs in onze maatschappij (de nederlandse) nog steeds vrouwen hebt die zich laten onderdrukken door de man. Kijk eens naar zwaar gerefomeerde gezinnen waar de vrouw nog steeds ondergeschikt is naar de man. Kijk een in de bijbel en wat de kerk verteld. Daar mag de vrouw ook nog steeds niks. Ik heb wel eens een dominee gevraagd dat als het adam (dus een man) was geweest die van de appel van kennis en wijsheid (want dat was het) gegeten had of we dan nog wel in het paradijs hadden gezeten. Ik kreeg daar geen antwoord op. En hoe zit het dan met Lilith. Dat was de eerste vrouw, niet eva, maar omdat zij zich volgens de overlevingen niet onder wilde schikken aan Adam moest zij verdwijnen en wordt zij nu door de kerk gezien als demoon. Maar volgens mij gaan we nu een heel andere stelling in

Nee indereen dient zich aan te passen aan de waarden en normen in deze maatschappij. Je kan niet aangeven hoe men zich binnen de muren van hun eigen huis zich dienen te gedragen, maar daar buiten gewoon aanpassen. Jong, oud, man, vrouw, zwart, wit, groen of geel.

Groetjes,

Michèle


#24

Wat een onzin. Wij zijn toch autochtonen? Mag dat dan ook niet meer? Laten we gewoon niet zo moeilijk doen en onze tijd beter besteden denk ik dan.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker