Nog een sint vraagje

Hoe doen jullie het? Elke avond schoen zetten? TV kijken of naar de echte sint? Alleen pakjesavond met je gezin of met meer mensen?
Gewoon gezonde nieuwsgierigheid!

wij doen hier nog niet aan de schoen zetten, zit er wel aan te denken om dat misschien een paar dagen van te voren mee te beginnen, vanaf 1 december ofzo, dat is misschien wel leuk. ik vind het nu niet echt nodig om al vanaf dat de sint in het land is d’r schoen te zetten.
wij zetten hier lekker een schaal met kruidnootjes neer en gaan dan naar de intocht kijken. geen idee of ze dat al echt leuk vind, anders zetten we gewoon voor het gevoel een cd op met sinterklaasliedjes.
Pakjesavond vieren wij met meer mensen, m’n broer en schoonzus met hun dochtertje, mijn ouders en waarschijnlijk nog met een tante en wat neven met aanhang erbij.

en jij? ga jij het nog vieren?

liefs,
Rinske

Tja ik weet het dus nog niet. Wij gaan zaterdag wel de sint kijken op TV, maar mijn man is van 1 december tot 15 december voor zaken in Zambia, dus hij kan er helaas niet bij zijn op pakjes avond. Wel heel jammer. Ik denk idd ook dat ik haar de laatste paar dagen voor 5 december d’r schoen laat zetten, En mijn zusjes hebben pakjes en zelfs een zak van sinterklaas opgestuurd, en heb zelf ook nog wat dingen gekocht. Ik laat iemand op de deur kloppen en pakjes achterlaten. Moet nog even navragen of de Nederlandse gemeenschap hier aan sinterklaas doet, anders kunnen we de sint nog even zien! Ik ga dit weekend ook even kijken of ik pepernoten en speculaas etc kan maken, maar om eerlijk te zijn zit de sintspirit er niet echt in, omdathet bloedheet is, vind ik het toch altijd vreemd om dat met zo iets typisch “winter” achtig te combineren!

ja dat kan ik me voorstellen, hoe heerlijk die warmte ook kan zijn. tijdens sinterklaas moet het toch wel echt koud zijn.
zou wel leuk zijn als de nederlandse gemeenschap daar aan sinterklaas doet, dat geeft t dan toch net iets extra’s.

liefs,
Rinske

Erik mag z’n schoentje zetten, een paar dagen voor 5 december. En we vieren het op de dag zelf met mijn ouders, mijn schoonmoeder en mijn schoonzus en zwager met hun twee dochtertjes. De intocht gaan we sowieso op tv kijken en misschien gaan we ook nog naar de intocht bij ons in het dorp.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hier nog geen schoen zetten want het idee dat er een kadootje inzit snapt ze heel snel maar het nu even niet of sint is weg denk ik niet en dan zit ik tot ver in januari met een schoen en en huilend kind.

Verder komen 5-12 mijn moeder, stiefvader en mijn beste vriendin om morgan schandalig te verwennen. Wij vieren het wel 's middags omdat het anders te laat wordt voor haar. En de intocht tja als het mooi weer is wil pappa naar de haven en anders kijkt ze lekker thuis op de tv. Oh en sint cd draait hier al op volle toeren

Groetjes,

Michèle

Ik zit te denken om dit weekend te proberen wat sinterklaas lekkerneien te maken nadat we de sint op TV hebben gezien, dan vanaf 01.12 schoentje zetten, dan om 05.12 mijn buurman met een zak op de deur te laten kloppen rond 6:30! Verder hebben we nog geen sinterklaas cd, daar wachten we nog op! maar goed, ik wil gewoon ook dat Jada een connectie met NL houd, en het wel op een goede manier aanhouden! Even wat tradities ontwikkelen voor de familie, want al dat wij in NL deden is hier niet allemaal mogelijk.

@Michèle: hmm daar heb je misschien ook wel weer gelijk in. denk ook niet dat lindsey dat al gaat snappen, nog maar even over nadenken.

@malawimamajada: leuk hoor, ondanks het warme weer is het toch erg leuk om de connectie op die manier er ook in te houden.

liefs,
Rinske

Hier word in het weekend 1 keer het schoentje gezet
Daar gaat iets kleins in kan een snoepje zijn maar soms ook een mandarijntje wel ingepakt natuurlijk hahaha
Em bij ons vieren we dan 4 dec thuis daar komt dus een zwarte piet langs
We vieren dat met mijn vriendin en haar gezin
Op 5 dec moeten we bij opa en oma komen
Ik vind het vaak te veel
Want ze hebben ook sinterklaas op school
Maar goed kan zeggen ik laat het thuis vallen maar vind het gewoon zo leuk met een zwarte piet erbij
en we hebben dan wel afspraken over de kadootjes hoor
Mijn vriendin en ik

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Sth mag in totaal misschien 2x zijn schoen zetten.
Vanavond staat hij, en net voor 5 december misschien nog een keer.
Hier zou er in eerste instantie ook alleen wat lekkers in gaan, maar vandaag werd Seth helemaal wild in de supermarkt toen hij een blad van Bob de Bouwer zag, hij trok ons er steeds mee naartoe.
Dus die hebben we nu voor in zijn schoen

Verder vieren we gewoon pakjes avond (2x, bij beide opa’s en oma’s).
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Elke dag schoen zetten vind ik teveel. Hier op zaterdag en op woensdag en dat is het. Het moet wel leuk blijven. Ze krijgen er ook echt niet altijd een cadeautje in. Ze krijgen de komende periode nog zat cadeautjes, dus alleen wat lekkers bij de schoen moet ook voldoende zijn.

Ik doe er wel altijd iets van een briefje bij. Zeker nu de oudste kan lezen is dat extra leuk.

Groetekes, Sje