Nog een fles vraag/ verborgen reflux?

sam is nu 6 weken en ik gok ongeveer 4800gram…
nou krijgt hij 6x 120cc.
maar ik merk dat hij ontevredener wordt, sneller vraagt, etc.
alleen ik mag het niet ophagen van het cb, want zij hebben zo’n fijne berekening, en volgens die berekening moet hij precies 120cc krijgen.
maaaar hij krijgt de omneo vanwege zijn krampjes, nou hoord ik gisteren dat deze minder voedzaam is dan de standaard, dus is t niet raar dat t niet voldoende voor hem is toch?
het gekke vind ik dat hij sl vanaf 2weken oud telkens 120cc krijgt, en ik t niet mag ophagen, toch logisch dat hij nu meer nodig heeft dan 4 weken geleden?
er bestaat toch ook zoiets als een hongerige baby?

en ik denk dat hij nooit naar 5 flessen gaat als hij die 120 houdt, hij heeft gewoon honger!

wat zouden jullie doen?
alles omhoog gooien en kijken wat ie drinkt
of het CB afwachten op 21dec
of eerst 1 of 2 flessen ophagen
of iets anders. weer terug over op standaard is geen optie.

Gewijzigd door - gidget op 10 Dec 2011 04:13:09

Als je echt merkt dat hij trek heeft zou ik gewoon iets meer geven. Kijken hoe hij daarop reageert en als hij dat opdrinkt gewoon lekker iets meer geven.

Groetjes,
Sandra

Inderdaad kijken of - als hij eerder komt - hongersingalen vertoont. Als dat zo is, kun je natuurlijk gewoon proberen of hij meer drinkt (dus vb 150 per fles). Als hij constant 30 laat staan, weet je dat hij aan 120 toch genoeg had. Het CB zal ongetwijfeld goed bedoelde adviezen hebben, maar in dit geval zie jij je kindje elke dag en kan m.i. beter inschatten wat goed voor hem is.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ja inderdaad, dat zou ik ook doen ophogen en kijken wat hij laat staan. Dan weetje wat hij nodig heeft.
Onze Ruben is ook 6,5 week en weegt 4200 gram. De ene keer drinkt hij hem zo leeg en de andere keer laat hij wat staan 30 cc ofzo.
Slaapt je mannetje wel door snachts?

Succes!

Greetz Cora

krijgt ruben wel 150cc?
en hoeveel flessen krijgt hij?
nee sam slaapt 's nachts 2x 5uur. van 22u tot 3u en van 3u tot 8u
slaapt ruben door?

groetjes

uuuh ik laat Ruben wat mopperen snachts en hij slaapt dan door ja, tja het is net wat je doorslapen vindt. Ik zou graag nachten willen maken van 08u slaap voor je slaapt, is het altijd wel weer 23u en om 6 u komt hij weer, vindt ik nog wel wat kort maar goed het is beter dan het was. Hij kwam namelijk met borstvoeding om de 2,5 uur ik was helemaal brak!

Vanmorgen heb ik hem om 07u de fles gegeven, hij had de laatste om 22u.
Hij krijgt ongeveer 5 voedingen, om de 4 uur. Hij drinkt hem niet altijd leeg.
Hij sliep eerder door van 15u tot 23u. En ik vindt dat neit zo handig dat doet hij maar mooi snachts dus vandaar dat ik hem laat huilen snachts en savonds maak ik hem wakker door hem in bad te doen ofzo.
Hij maakt de laatste 2 flessen van de dag helemaal op, verder overdag laat hij wat staan een bodempje van 20/30 cc. Maar ik maak altijd flessen klaar van 150.

Ik heb gewoon altijd naar Amy gekeken. Als zij de fles helemaal leeg dronk en erna sneller kwam als normaal dan hoogde ik de flessen op. Liet ze elke keer 30 ml of meer staan dan ging ik weer een stapje terug. Op dit moment drinkt ze 4 flessen. De eerste 3 maar 135 ml en de laatste 165 ml. Wel helemaal leeg maar ik krijg er echt absoluut niet meer in en je leest ook overal dat je je baby niet moet dwingen. Vol is gewoon vol, net als bij ons en blijkbaar heeft Amy op het moment niet zo veel nodig. Want ze doet het geweldig op deze flessen en deze hoeveelheid. Ze is een hartstikke actieve en vrolijke baby en slaapt ook niet meer dan andere baby’s. Hiervoor had ze 5 flessen van 165 ml maar daar liet ze op het laatst ook steeds 30 ml of meer van staan. Dus het is echt gewoon goed naar je kind kijken en luisteren. Jij weet als moeder beter dan wie dan ook wat het beste is voor je kind!
Je doet het hartstikke goed!

En meiden, in het begin hadden wij die gebroken nachten ook en dacht ik ook ooooh wat verlang ik naar een normale nacht! Met 7,5 week sliep Amy van 23.30 tot 8.30!
Ze ging doorslapen toen wij een vast ritme in de dag hadden ingevoerd. Dus nog even volhouden, die nachten komen echt!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Gewoon je eigen gevoel volgen. Als jij denkt dat hij behoefte heeft aan meer dan zou ik hem dus gewoon meer gaan geven. Wie weet gaat hij dan ook doorslapen als hij overdag meer in zijn flessen heeft. Die regels van het cb zijn standaardregeltjes he? Elk kind is toch weer anders. Als je gewoon je eigen gevoel volgt zit je bijna altijd goed. Geoon proberen dus.

Groetjes Ramona

hoi allemaal,
het verhaal is anders geworden;
sam heeft waarschijnlijk verborgen reflux. gisteravond bij de HApost gezeten. zijn “huiluurtje” werd steeds erger totdat ie gisteren niet meer te troosten was, en zo’n ongelovelijke pijn had.
daarbij zijn de symptomen;

• droogkokhalsen
    *vieze/zure gezichten de heledag
    *hard slikken/smakken
  • vaak om eten vragen
  • niet plat op z’n rug willen liggen beghalve in diepe slaap etc.

dus nu begonnen met zuur rremmers, hoop dat die vlug hun werk gaan doen!
en dan maar weer naar zijn eetschema kijken, hopelijk kan hij dan langer tussen de voedingen laten zitten.

dus wordt vervolgd…

groetjes gidget

@gidget, hier ook een zoon met verborgen reflux. Je zou nog zijn voeding extra in kunnen dikken met nutriton. Dat zit al een beetje in de omneo verwerkt en zorgt ervoor dat de voeding niet te snel terug komt.
Enne, ik weet niet of de kleine vaak in de box ligt, maar die hadden wij ook schuin gezet.
Sterkte…
Groetjes Nancy

He wat naar zeg! Heel veel sterkte hopen dat hij goed reageerd op de de medicijnen!

Greetz Cora

o die nutriton ga ik proberen!
en box schuin is ook een goeie ga ik ook meteen doen. bedankt!

groetjes gidget

Och wat sneu zeg… Veel sterkte met je mannetje!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Hier ook een dochter met verborgen reflux. Zij kreeg eerst Losec, maar omdat ze die korrels niet wegkreeg, later Nexium gekregen. Binnen een paar dagen resultaat. We zijn net 2 weken gestopt en gelukkig gaat het nu goed. Heel veel succes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

He lees het nu pas. Ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken. Wel fijn dat je er zo op tijd bij was. Dit doet echt heel zeer en kan grote schade aanrichten als er niet op tijd wat aan gedaan word. Hopelijk gat het nu snel beter,

Groetjes Ramona