Dat te veel melk op latere leeftijd darmkanker zou kunnen veroorzaken ? heb ik echt nog nooit van gehoort.
Maar goed ik had met Dion het zelfde, hij wilde niets anders drinken dan melk (opvolgmelk) en omdat het CB advieseerd max 500cc rond 1 jaar gaf ik hem 180cc water met 5 schepjes dat komt overeen met 450cc melk en hij kreeg zo ook voldoende vocht binnen.
Toen hij een beetje sap begon te waarderen ben ik hem dat tussen de middag bij de boterham gaan geven en dat ging goed.
Hij is nu bijna 16 maanden en krijgt nu nog 2 flessen van 170 water met 5 schepjes (komt overeen met 300cc melk) gewone melk drinkt hij niet en gevoelsmatig vind ik opvolgmelk toch beter.
Dion vind het avondflesje voor het slapen gaan ook nog zo lekker dus vandaar dat ik de middagfles heb laten vervallen.
Moet je dochtertje als ontijt geen boterhammetje eten ? alleen een flesje melk lijkt me zo weinig.
Mijn zoontje eet als een bouwvakker zeg ik altijd
s’morgens 1,5 boterhammetje en flesje melk
dan weer slapen
dan wat drinken
lunchen 1,5 boterham en sap soms optimel
dan koekje en fruit en wat drinken
slaapje doen
wat drinken soepstengel
avondeten en klein toetje
voor het slapen een flesje
Hij verbruikt heel veel energie, kan geen minuut stil zitten vandaar dat hij zo lekker eet en nog 2 slaapjes doet overdag.
Maar wat ik hiermee wil laten weten is dat het echt wel goed komt, maar nu is ze er nog niet aan toe om een flesje te laten vallen.
Geef je koemelk of opvolgmelk ?