Nog 3x melk?

Senne d’r schema is nu:

800 fles 180cc
900 2 stuks fruit + beetje roosvicee
1200 fles 180, daarna 1,5 boterham
tussendoor met warm weer wat watermeloen
1630 fles 180
1800 groente (ik probeer nu meer met de pot mee te laten eten )

Krijgt ze nu teveel melk? Of moet ik gewoon afgaan op Senne en pas afbouwen met melk als ze dat zelf aangeeft?

Groetjes van Sascha en Senne

Volgens mijn cb krijgt ze echt te veel. Hier wordt 300 cc zuivel aangeraden vanaf het jaar.

Waarom om half 5 nog en fles? Hier as en is het schema zo

8.00 uur pap uit een bordje
10.00 uur fruit
12.00 ur 2 boterhammen (Dylano drinkt zo geen melk) dus wat thee of diksap
14.30 een liga of fruit oid met diksap
17.30 warm eten plus toetje en nog wat drinken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@mirema:

Ze krijgt om half 5 nog melk omdat ze weinig sap drinkt en aan een liga niet genoeg heeft tot aan het eten. Ik ga deze nu maar afbouwen maar ineens weglaten… ik weet het niet…

Waarom is 3x melk eigenlijk teveel volgens jullie cb? Wat is er slecht aan?

Uit onderzoek is gebleken dat te veel zuivel darmkanker kan veroorzaken. Lust ze geen thee, dat je haar dat rond 16.30 uur geeft ipv sap of melk?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

daar heb ik echt nog nooit van gehoord , wat niet wil zeggen dat ik je niet geloof hoor, maar ik heb ze nooit beknibbelt op melk of eigelijk op welke gezonde drank dan ook.
ik zou me om dat flesje van half 5 dan ook geen drukte om maken en het gewoon lekker geven zolang ze verder gewoon eet.

before you judge me, try hard to love me

quote:
Uit onderzoek is gebleken dat te veel zuivel darmkanker kan veroorzaken. Lust ze geen thee, dat je haar dat rond 16.30 uur geeft ipv sap of melk?

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Qcaup2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Ow…oke… ook moeilijk om dat daarom alleen niet te doen. Mijn hele familie is overleden aan verschillende soorten kanker. Mijn moeder, tante, opas, omas… alleen mijn vader niet, die is overleden aan MS.

Ik geloof je zeker wel, dat dat is gebleken maar bijna alles veroorzaakt kanker tegenwoordig…

Het veroorzaakt niet alleen darm kanker maar de kindjes worden er schijnbaar ook dik van volgens het cb dan hè. Ik ocht het wle geven omdat Dylano een palinkje is Maar die oet gen gewone melk om te drinken, af en toe een paar slokjes.

Liefs Michelle

quote:
Het veroorzaakt niet alleen darm kanker maar de kindjes worden er schijnbaar ook dik van volgens het cb dan hè. Ik ocht het wle geven omdat Dylano een palinkje is Maar die oet gen gewone melk om te drinken, af en toe een paar slokjes.

Liefs Michelle

Ja, dat weet ik. Maar Senne is dan wel geen palinkje maar zit ook nog onder het gemmidelde dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken. Ik heb vanmiddag 150 gegeven ipv 180 en ze heeft voor het eerst een heel bord bloemkool op wat mama zelf gemaakt had… JOEPIE!!!

Ik houd me ook niet aan de 300 cc. Tim drinkt s’ochtends en s’middags bij zijn boterham een beker melk. En zijn toetje is een kinderkwarkje van 100 gram. Denk dat 1 beker 150 cc is, dus dan zit hij op 400 per dag. Maar ik zou toch die fles van half 5 eraf halen, want die heeft ze echt niet meer nodig. Drinkt ze de melk nog warm, want anders zou je kunnen proberen haar diksap ook een beetje te verwarmen?

Fijn in ieder geval dat ze vandaag je bloemkool lekker heeft zitten eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Dat te veel melk op latere leeftijd darmkanker zou kunnen veroorzaken ? heb ik echt nog nooit van gehoort.

Maar goed ik had met Dion het zelfde, hij wilde niets anders drinken dan melk (opvolgmelk) en omdat het CB advieseerd max 500cc rond 1 jaar gaf ik hem 180cc water met 5 schepjes dat komt overeen met 450cc melk en hij kreeg zo ook voldoende vocht binnen.
Toen hij een beetje sap begon te waarderen ben ik hem dat tussen de middag bij de boterham gaan geven en dat ging goed.
Hij is nu bijna 16 maanden en krijgt nu nog 2 flessen van 170 water met 5 schepjes (komt overeen met 300cc melk) gewone melk drinkt hij niet en gevoelsmatig vind ik opvolgmelk toch beter.
Dion vind het avondflesje voor het slapen gaan ook nog zo lekker dus vandaar dat ik de middagfles heb laten vervallen.

Moet je dochtertje als ontijt geen boterhammetje eten ? alleen een flesje melk lijkt me zo weinig.
Mijn zoontje eet als een bouwvakker zeg ik altijd

s’morgens 1,5 boterhammetje en flesje melk
dan weer slapen
dan wat drinken
lunchen 1,5 boterham en sap soms optimel
dan koekje en fruit en wat drinken
slaapje doen
wat drinken soepstengel
avondeten en klein toetje
voor het slapen een flesje

Hij verbruikt heel veel energie, kan geen minuut stil zitten vandaar dat hij zo lekker eet en nog 2 slaapjes doet overdag.

Maar wat ik hiermee wil laten weten is dat het echt wel goed komt, maar nu is ze er nog niet aan toe om een flesje te laten vallen.

Geef je koemelk of opvolgmelk ?

Ze heeft hem dan misschien niet meer nodig maar als ze hem nou tot de laatste druppel leeg drinkt en een halve liga eet en een uurtje later haar groente helemaal opeet, dan zou je toch denken dat ze hem nog wel nodig heeft?

Roosvicee of thee vult natuurlijk niet zo als melk…

@vlokje03: Senne eet 's ochtends weleens een paar stukjes brood maar heeft er nog niet echt behoefte aan. Misschien als ze straks kruipt of loopt. Maar ze eet wel weer heel goed fruit…

Ik ga nu dus de middagfles ook met minder schepjes geven. Misschien de melk bij de boterham ook wel straks… ik geef nu nog opvolgmelk, zit ook een beetje in mijn maag met koemelk… geeft nu nog geen goed gevoel.

Maar jouw cb zegt 500cc melk! Senne zit op 540… dan is het verschil toch niet zo groot…

Kan een gewoonte zijn. Ik had dat met de laatste fles voor het slapen gaan. Die is er hier afgegaan met 9 maanden daar voor in de plaats toetje. Maar dat toetje was wel anderhalf uur vroeger als de fles, dus hield me hart vast want hij kreeg 210. Maar geen enkel probleem opgelevert.

Maar je moet doen waar je jezelf lekker bij voelt en dat is voor iedereen anders

Liefs Michelle

Sascha, het is niet echt de bedoeling dat ze rond één jaar max 500cc opvolgmelk drinkt maar mijn CB vond het wel goed omdat hij echt niet veel anders dronk en ik verdunde het ook nog eens.
Standaard is rond één jaar 200 tot 300cc bij ons CB, daar zit Dion nu op, 2x flesje met 5 schepjes en 170cc water en een klein zuiveltoetje.

Ja ze mogen idd nog maar 300ml zuivel per dag (inclusief kaas, yoghurt etc dus).

Maar zonder zijn avondflesje slaapt hij echt niet goed.
Hebben jullie kindjes dan niet al een lege maag als ze na het avondeten rond 17u niks meer krijgen te eten tot smorgensvroeg 7 a 8u?

Ons schema is zo en ons zoontje is juist 1 jaar geworden 5 dagen terug:

ontbijt 7u: flesje opvolgmelk 180ml water en 5 schepjes
tussendr 10u: fruithap 200 gram
lunch 13u: twee sneetjes volkoren brood met jam, appelstroop, smeerkaas of boterhamworst en flesje water
tussendoor 15u: soepstengel of liga
Avondeten 17u: 200 gram olvaritpotje
Voor t slapen 20u: flesje opvolgmelk 180ml water en 5 schepjes

Je kunt de laatste fles vervangen voor een toetje

Liefs Michelle

Voor mij mag hij ipv een toetje ook als toetje zijn flesje houden voor t slapen.
Of ik moet het een keer proberen he.

borstvoeden.info Tickers

Ik heb vanmorgen nog maar eens gebeld naar mijn cb. Ze zei dat als ik 3 flessen met 5 schepjes zou doen dat het dan weliswaar aan de ruime kant zou zijn maar niet erg.

Ik ben nu ook begonnen met een half boterhammetje 's ochtends en dat gaat goed. Gisteren zelfs een hele en 1,5 's middags!

Ze zei ook dat ik het antilek systeem maar uit de beker van de sap moest halen want ws heeft ze daar óf geen kracht voor óf geen zin in…

Dat werkte hier indd ook niet het antilek systeem en zonder wel. Pas op dat ze der eigen niet verslikt want ze is natuurlijk gewend dat ze kracht moet zetten en als ze dat zonder antilek doet krijgt ze wel heel veel tegelijk binnen Ik heb het met Dylano zo gedaan dat ik hem eerst vasthield en toen dat goed ging mocht hij het zelf. Moet wel zeggen dat Dylano pas een paar maanden uit de tuit drinkt (intussen gewone beker en rietjesbeker) Die kreeg ik niet van zijn fles af Die kreeg het sap dus ook uit een fles.

Liefs Michelle