Nog 2 slaapjes

Jurian slaapt nog 2x per dag wat niet erg is… maar de tijden zijn soms wel heel erg lastig. Ik weet wel de kleine gaat voor mijn wensen … maar wilde even kijken hoe dat met jullie kindjes is…

Jurian is bijna 9 maanden en slaapt smorgens van 10.00-11.00 (soms iets eerder naar bed en iets eerder eruit) en smiddags van 14.00 - 16.30 uur (moet hem dan soms nog wakker maken) … Dit is zo al ruim 2 maanden. Het nadeel is dat je bijna niks kan doen met hem… zoals naar buiten gaan moet je dan tussen 11.00 en 14.00 uur doen maar dan krijgt hij ook fruit en brood (en dat is ook niet binnen 10 minuten gedaan) ook ga ik niet gelijk na het eten met hem de wagen in om te lopen want dan komt alles retour!

Hoe doen jullie kindjes van 9 maanden dit? slapen die ook zoveel? of moet ik zelf beetje schema gaan aanpassen proberen?

Hey Mini-boy,

Dani is nog lang geen 9 maanden, maar toch ga ik even reageren
Ik denk dat de ochtendslaap niet anders kan…als hij moe is dan is hij moe. Wat je zou kunnen proberen is misschien de middagslaap iets later starten???

Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 1,5 jaar en die slaapt soms 2 keer en soms 1 keer en als zij 1 keer slaapt dan gaat ze rond 12.30 naar bed (na het broodje eten), maar dan zou Jurian dus tot die tijd wakker moeten blijven. Dan zou je dus 's ochtend weg kunnen en misschien einde van de middag. Maar weet niet of je dan uitkomt met je voeding. Als je dan in de ochtend weggaat slaapt Jurian misschien nog wel even kort in de wagen of maxi-cosi. Heeft hij misschien toch nog een half uurtje slaap. Als je naar de duur van de slaapjes kijkt, s;aapt hij 's ochtends een stuk korter dan 's middags. Hij zal de ochtendslaap dus iets minder nodig hebben?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien is dit wel zoals het hoort hoor die 2 tijden die hij nu slaapt. Ik heb hem nu iets eerder op bed gelegd … het is zo lekker buiten om te wandelen dat ik dat straks toch echt wel wil gaan doen… als hij om half 5 wakker wordt dan is het weer rennen met het eten omdat papa vaak weg moet savonds… dus dan blijft er niet veel tijd over om te wandelen …

Herkenbaar! Minke slaapt altijd van een of 10 tot een uur of 11, 11.30 en dan van een uur of 1400/1430 tot 1500/16.00. Maar soms houdt ze het echt lang vol tussen haar tukken en slaapt ze pas om 1500 uur en dan maak ik haar 1630 uur wakker. ( want 's avonds gaat ze er uur 19.00/19.15 weer in). Ik heb op aanraden van een buurvouw geprobeerd om haar s ochtends na een uur wakker te maken en dan 's middags weer uur of 1300 erin. Omdat dat handiger is ( voor de mama ) maar… je raadt het al… dat werkte niet! Minke was nog niet uitgerust als ik haar na een uur wakker maakte en sliep dan 's middags alleen maar slecht(er). Ik heb me nu neergelegd bij haar ritme. Dan is Minke op haar best ( en ik dus ook).
groetjes

ok… tja die mama’s ook die willen altijd maar weg

hoe oud is minke?

Tim doet vaak 3 slaapjes op een dag. S’ochtends slaapt hij ook altijd van 10 tot 11 uur. Heel soms voor 10 uur al en dan wordt hij iets eerder wakker. In ieder geval een slaapje van een uurtje. Soms slaapt hij wel 2 uur, maar dan slaapt hij s’middags minder. In de middag gaat hij tussen half 2 en 2 uur naar bed en dan slaapt hij 1,5 uur. Ergens tussen 3 en half 4 wordt hij dan weer wakker. Daarna ga ik altijd lekker met hem lopen. En dan slaapt hij in zijn wagen nog even zijn 3e slaapje weg. Als we in het weekend met zijn drieen s’middags weg willen dan gaan we altijd na zijn boterham s’middags weg. Hij slaapt dan in de auto en de wandelwagen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

nou ja zeg … slaapt Jurian altijd heel veel smiddags hoor ik hem nu alweer … tja moet mama hem maar niet zo vroeg op bed leggen als ik niet moe ben … maar mama vind het niet erg hoor … die gaat lekker naar buiten…

*sandra… als het buiten slecht weer is … doe Tim dan ook 3 slaapjes?

Fijn dat Jurian nu wakker is, want het is heerlijk weer buiten.

Als ik na zijn 2e slaapje met hem ga lopen dan is hij meestal een hele tijd wakker en vaak valt hij dan het laatste kwartiertje in slaap. (soms wel eerder hoor). Thuis laat ik hem dan in de kinderwagen liggen en dan slaapt hij nog een half uur tot 3 kwartier door. Ligt eraan hoe lang hij onderweg al heeft geslapen.

Als ik niet met hem ga lopen, dan doet hij niet altijd een 3e slaapje.

Groetjes,
Sandra

Minke is van 09 juni dus bijna 10 maanden. Even een ( totaal ander) vraagje aan jou: ik wil ook graag zo’n Lilypie teller van Minke plaatsen bij mijn profiel, maar ik krijg hem er niet in… hoe doe je dat ? ( overigens krijg ik wel de teller aangemaakt hoor op lilypie.com, krijg hem alleen niet hierheen ) Dat is zo handig om erbij te hebben!

Ik heet dan wel geen mini-boy, maar zal toch even antwoorden.

Als je de teller gemaakt hebt dan krijg je een link en die moet je kopieren en in je profiel weer plakken en opslaan. Dat is alles en als je dan ergens op reageert krijg je automatisch je teller onder je berichten.

Groetjes,
Sandra

Tweelingbroer Erik slaapt soms nog drie keer, soms twee keer per dag. Hij is duidelijk aan de overgangsfase van drie naar twee slaapjes bezig. Erik slaapt van ongeveer half negen tot half tien en van een uurtje of één tot ongeveer half drie. Heeeel soms dan nog een hazeslaapje aan het eind van de middag. Maar daar blijven we niet voor thuis hoor, ga dan inderdaad wandelen of op visite. Als hij afleiding heeft, trekt 'ie het wel om dan niet te slapen hebben we gemerkt.

Groetjes!

Dat 3e slaapje heeft Jurian eigenlijk nooit gedaan… grappig dat het zo kan verschillen…

Dat komt denk ik omdat Jurian altijd langere slaapjes deed op een dag, terwijl Erik altijd maar hooguit drie kwartier sliep en daardoor dus nog een keer vaker op bed moest aan het eind van de dag. Denk ik…

Groetjes!