Noah 39.5 graden

koorst had gisteren?.. zooooo zielig… hij was net een baby zo hangerig en zo slap.
gelukkig zakte de koorts gister middag weer, maar helaas kwam het gister avond en vanacht weer terug.
Mn kleintje ligt zelfs nu nog te slapen… en het is al 9uur…
Ik ga zo toch maar even kijken hoor…

Gelukkig drinkte hij gister wel goed zodat ie niet uitdroogd.

Maar wat kan ik nu het beste doen?? Als ie straks toch 40graden koorst heeft moet ik dan de HA bellen???

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ach arme Noah… Je kunt uiteraard de huisarts bellen. Doe ik ook altijd bij voorbaat. Maar ik verwacht dat hij zal zeggen dat als hij na 3 dagen nog zo’n koorts heeft, dat je dan terug moet bellen.
Er heerst een hardnekkig virus zei mijn huisarts al. Geef hem een pilletje voor de koorts en laat hem genoeg drinken. En lekker veel laten slapen. Wel tussendoor even controleren…
Maar als je het niet vertrouwd, niet laten afschepen door een huisarts. Altijd je gevoel volgen!!!

Beterschap!

Groetjes Bianca

Koorts kan heel sterk schommelen bij die kleintjes. Ik zou hem sowieso paracetamol geven om de koorts te laten zakken.

Na 1 dag koorts die niet belachelijk lang belachelijk hoog boven de 40 uitkomt zal de huisarts niks doen. Die zal je naar huis sturen met “wacht nog maar een dag of 2-3 af”.

Zolang hij goed drinkt is het goed.

Je schrijft dat-ie nog slaapt. Bij een paar dagen flinke koorts en veel slapen, zou het weleens de 6e ziekte kunnen zijn. Dan zijn ze verder niet vervelend ziek, ze hebben alleen een dag of 3-4 koorts en zijn futloos. Daarna is de koorts weg en staan ze op hoofd en romp onder de kleine rode puntjes-uitslag.

Groetekes, Sje

Jaa het is inderdaad erg zielig… gelukkig heeft ie net zn pap gehad, en tot nu toe geen koorts meer, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet terug komt vandaag.
Maar ik denk dat het ook door de kiezen kunnen komen, want hij was ook best wel aan de diaree. er gingen gister 8 luiers doorgeen ipv 3/4

Oeh, bijna tegelijk gepost!

Groetekes, Sje

Kleine rode puntjes uitslag??? Ik zal er eebs op gaan letten.
De koorst is nu weer gezakt gelukkig, en hij is weer fit, om het zo maar te zeggen haha

Wat vervelend dat Noah zo’n koorts had. Wel fijn dat het nu weg is en ik hoop dat het nu wegblijft ook.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

de koorst is vanavond weer terug gekomen, niet zo hoog als gister middag nu 38.7, dus heb hem net weer een zetpil gedaan en lekker in bed gedaan.

Ik hoop ook dat het nu weg blijft, best zielig zo

Jurian had met het kregen van tanden/kiezen ook altijd hoge koorts … paar dagen en dan zakte het weer af…

Arm ventje … kiezen krijgen is al pijnlijk en dan nog als kacheltje aanvoelen… Verwen hem maar lekker!

Toch zou ik het in de gaten houden. Mij is door de kinderarts verteld dat ze bij het doorkomen van tandjes/kiezen nooit koorts kunnen hebben, wel verhoging. Maar goed, wie weet verschilt dat ook per kindje…
Er heersen weer wat virusje dus het kan goed zijn dat hij er eentje te pakken heeft.
Wij sukkelen hier ook al weken en blijven elkaar constant aansteken

Beterschap.

Groetjes Bianca

wij steken elkaar ook constant aan, eerst ik flinke buikgriep diegezelfde dag ook chris… Gelukkig Noah niet…

Later werd chris heeeel erg verkouden en ik de volgende dag… Ook noah is hierbij aangestoken.

Nou nu Noah dus koorst, (gister avond weer)… en is nu weer helemaal afgezakt pfffff gelukkig)