Nitraat rijke groente

hoe zat dat ook al weer? Ik weet dat je het maar 2 keer per week mag eten, omdat je anders (volgens internet) ademhaling moeilijkheden kunt krijgen, maar ik meende een tijdje terug hier op ikkeben gelezen te hebben dat dit wel mee valt? Wil het graag eten, want Bo vind o.a.spinazie, andivie, rode kool erg lekker, en het is echt niet zo dat we dit elke dag zouden eten, maar zou 3 keer in de week bv wel kunnen als dit toevallig zo uitkomt?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Mag woezel, mijn groentemannetje vertelde me toen dat je er echt kilo’s van moet eten wil dat een probleem worden. En nitraat zit alleen in groene bladgroente zoals spinazie, sla, andijvie e.d. geloof niet in rode kool.

Groetjes,

Michèle

ok, klopt idd dat rode kool geen nitraat rijke groetne is. Heb het net even opegzocht, en ik dacht echt dat het wel zo was, maar is dus niet zo!! Ik dacht ook dat boerenkool een nitraat rijke groente was, maar schijnt dus ook niet zo te zijn!! Kijk dat scheelt een boel dus!!

Maar wel fijn om te weten dat het dus mag!!

liefs woezel

Yep maar om nou met dit weer boerenkool te gaan eten

Groetjes,

Michèle

ja das waar, was ik ook niet van plan, maar wel handig om dit voor volgend winter te weten!!

liefs woezel

ja das ook weer waar

Groetjes,

Michèle