Nils heeft het geweldig gehad! Ze begonnen gelijk met gymmen (ik kon dan ook gelijk van te voren gympies met klittenbandsluiting aanschaffen). Dat vond hij super, maar ja wat wil je ook met zo’n kleine drukke wildebras. Hij ging bij binnenkomst gelijk braaf op z’n stoeltje zitten. Vervolgens kwamen er 2 jongetjes, die hij ook kent van het kinderdagverblijf, die gelijk naast 'm gingen zitten. Toen kon ik dus gelijk weg, Nils had zoiets van: doei mama (met andere woorden, ga maar weg, hahahha). Verder is het allemaal goed verlopen, hij had de juf al verteld dat hij volgende keer weer wil komen. 's-middags was hij volledig uitgeteld en heeft lekker op de bank een dvd-tje gekeken…'t was toch allemaal wel erg spannend geweest. Hij is natuurlijk ook de jongste (en de kleinste) want 90% van de klas stroomt dadelijk na de zomer door naar groep 2. Hij zit dus nu ook in een soort groep 0, alleen noemen ze 't bij ons ook groep 1. Dus de meeste zijn minimaal een jaar ouder in z’n klas. Er zitten ook nog een paar “zittenblijvers” die pas 6 zijn geworden, dus da’s letterlijk en figuurlijk een erg groot verschil met Nils die nog 4 moet worden.
Ik heb me overigens prima vermaakt. Rob moest op een beurs staan en was 's-ochtends z’n colbertjasje vergeten, dat kon ik dus gaan brengen (naar z’n kantoor in Sittard) dus mijn ochtend was weer zo voorbij met voornamelijk in de file staan. Geweldig, maar niet heus. Nee, ik ben harstikke blij dat 't allemaal goed gegaan is met Nils. Overigens is hij vanochtend weer naar de peuterspeelzaal geweest en toen ik 'm ophaalde kreeg ik van de juf daar te horen dat hij zo’n verschrikkelijk slim mannetje is die zo ontzettend snel alles oppikt. Ik bloosde ervan![]()
Maar toch wel erg leuk om te horen.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)