Nieuwe voorlees site

Hallo,

Hierbij wil ik je graag onze nieuwe voorlees site onder de aandacht brengen: www.leesmevoor.nl.
Leesmevoor.nl brengt gratis geanimeerde voorlees verhalen voor jonge kinderen. De verhalen zijn gemaakt door schrijvers en illustratoren in het hele land. Zie www.leesmevoor.nl/over-ons.htm om te lezen over het hoe en waarom.

Er komen nog heel veel verhalen aan en we hebben veel ideen over extra voorlees functionaliteiten.
Graag hoor ik wat je er van vindt, of je het zou gebruiken en wat we kunnen doen om het nog beter te maken…

Ronald

Is hiervoor toestemming gevraagd aan de webmaster?

Groetekes, Sje

Eh nee. Sorry als ik dat eerst had moeten doen…
Ik heb er als zzp-er twee jaar aan gewerkt, heel veel vrije tijd in gestoken, zonder winst-oogmerk. Ik had een idee, kon toevallig programmeren en vond mensen die materiaal ter beschikking wilden stellen.
Ik ben geen uitgeverij, het doel is niet om geld te verdienen maar om iedereen heel veel voorlees plezier te gunnen.

En als je zo lang aan iets hebt gewerkt, dan hoop je op (positieve) reacties of op opmerkingen om het beter te maken.
Sorry als het anders over is gekomen.

En om iedereen voor te zijn: Ja, er komen mogelijk advertenties op waarmee we hopelijk alle kosten (hosting, datatraffic) kunnen dekken.
Maar er zijn maar weinig partijen in Nederland die van de reclame kunnen leven…

Ronald

hoi!

Erg leuke site. Ga ik zeker onthouden!

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Ik heb met Dylano ook al 2 boekejes gelezen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Volgens mij heb ik hier van de week iets over op tv gehoord (ik zat zelf achter de pc). Maar klinkt wel leuk, ik zal eens kijken of Morgan genoeg rust er voor heeft

Groetjes,

Michèle

@Ronald, het geldt voor alle sites van anderen dat je daar niet zomaar binnen kunt vallen om je eigen site te promoten.

Als je een groentewinkel op de hoek hebt, kun je ook niet zomaar foldertjes uit gaan staan delen in de plaatselijke Albert Heijn. Dat doe je dan ook in overleg met de bedrijfsleider. Zo werkt dat met internet ook.

Dus altijd even naar de webmaster mailen.

Groetekes, Sje

Ook ik heb even gespiekt op de site maar ik krijg hier toch een beetje dubbel gevoel bij.

Bijna alles is pc of tv. Waar blijft het lekker bij mama/papa op schoot kruipen en samen een boekje lezen de bladzijden doordraaien en alles aanwijzen.
Of de blz dubbelvouwen als papa/mama even niet goed op let?
De warme vertrouwde stem van papa/mama met hoge en lage stemmetjes. Het zelf een boekje uitzoeken uit een hele stapel.

Begrijp me niet verkeerd ik keur de site niet af want het ziet er allemaal erg mooi uit. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een boekje van papier waaruit ik op mijn eigen manier voor kan lezen.

Ik word nu toch wel echt oud hahahaha

@mini me

Ik lees 's avonds voor het naar bed gaan ook gewoon een boekje met hem op de bank hoor. Hij mag er altijd 2 kiezen en kruipt dan heerlijk helemaal tegen me aan

Liefs Michelle

@mini me: Je hebt helemaal gelijk. Voorlezen doe je met z’n tweeën. De site is dan ook niet bedoeld om “even je kind te parkeren”, al zijn het nu allemaal filmpjes.
Een van de dingen waar we aan werken is dat je de voice over uit kunt zetten en zelf van ondertitel naar ondertitel springt, zodat je helemaal zelf kunt voorlezen.
Een bladzijde/beeldscherm dubbel kunnen vouwen zit er helaas niet in…

Ronald

@Michelle: lees je nog maar sinds kort voor?
of bedoel je dat je via die site boekjes hebt voorgelezen?

Ik ben het verder met Sje eens, je moet wel toestemming vragen maar dat kun je nu toch alsnog doen? zoek bij leden naar: kimmetje, en hopsakee je kunt een pb’tje sturen.

toch ben ik wel benieuwd en ga ook even spieken

Inge wij lezen ze nu ongeveer een half jaar voor, voor dat hij naar bed gaat.

Liefs Michelle

@Michelle: omdat je zei dat je 2 boekjes voor had gelezen?

Op de site bedoel jij Inge? Dat was 's morgens
’s avonds lees ik altijd 2 boekjes. Ken ze al bijna uit mijn hoofd Krijg zo vaak dezelfde van meneertje Zo kun je goed zien dat kinderen van herhalen houden

Liefs Michelle

ohja haha dat heb ik ook met die nijntje boeken.
ook tekenfilms wil rico 100 keer achter elkaar zien dan zegt hij bij platvoet b.v.: ik wil de graaaaaaaaauwww kijken hahahaha en dan grauwt hij ook zo als een dino
ja rico heb je gisteren ook al gezien, zegt hij: ja ik wil de wraaaauw zien!! mamaaa wraaauwww. wraaauuhaaaauuwww (zeur zeur)
ik lees s’avonds dus een nijntje boekje voor (die rijm boekjes dan he) en soms zegt hij: nog een boek.
en dan doe ik het wel als ie lief is geweest en als het niet al te laat is
anders krijgt ie gewoon 1 verhaaltje. ook als ik zelf helemaal kapot ben is het 1 verhaaltje. en als het een lang verhaal is zoiezo 1 maar dat spreekt voor zich. ik dacht laatst: hee een nieuw prentenboek, ik ga daaruit voorlezen, maar geen idee dat het eigenlijk uit 2 delen bestond dus ik las en las en las, en op den duur 20 minuten later dacht ik: jeee man dat is toch niet normaal, dus ik telde de blz. moest ik er nog 4, maar ik merkte dat het verhaal ineens aan het veranderen was bleek het dus zo te zijn dat het 2 verschillende verhaaltjes waren maar verhaal 2 was een vervolg op 1. ja hallo

@Inge

Zo heb ik hier ook al een keer met een boek gezeten waar geen eind aan kwam

Liefs Michelle