Nieuwe schoenen

Sinds een dag of 3 geleden begon Luka al " Auw, auw!" te roepen zodra hij zijn schoenen zag, dus vandaag maar even zijn teennagels geknipt en zijn voeten laten meten.
Zijn de voeten van meneer binnen 3 maanden tijd gegroeid van maat 22 (schoenmaat 23) naar maat 24 (schoenmaat 25) gegroeid!

Regelmatig gevoeld hoe zijn grote teen zat in zijn schoen en dat leek goed, maar blijkbaar ben ik dat nog niet helemaal volleerd of zo…
Ik kan me voorstellen dat m’n mannetje steeds pijn had bij het lopen ja!

Kortom, gelijk nieuwe schoenen gekocht. Wat een gedoe zeg! Na vele soorten, merken, en zelfs maten ( dat verschilt dus ook per schoentje) gepast te hebben zijn we uitgekomen op Puma’s…
Een paar met een hele dunne flexibele zool, en hij loopt er super op!
Ik dacht eigenlijk dat we nu wel op een wat beter en duurder merk uit zouden komen, maar volgens de winkelmevrouw was dit absoluut niet nodig. Zolang hij er maar lekker en goed op loopt, was het advies. En laten we zeggen, het was geen Schoenenreus of Van Haren zaak…

Blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit waar kindjes op leren lopen?
Of is dat later pas?
Maar Luka heeft in ieder geval nieuwe schoenen, waar hij weer vrolijk mee rondstruind!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Zo Luka, jij hebt grote voetjes Eliza heeft net schoenmaat 22 (en zit er nog een vinger tussen)
Leuk hoor puma’s!

Liefs Shirley

[img]http://lb2m.lilypie.com/3qLEp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik denk inderdaad dat het er vooral om gaat hoe je kindje erop loopt.
Eerst wilde ik ook altijd van die hele soepele zooltjes omdat ik dacht dat dat het beste was.
Maar dochterlief ging er opeens zo raar op lopen! Ik ging aan mezelf twijfelen omdat ik haar laarsjes aangedaan had, waar ze een paar weken op gelopen heb, maar blijkbaar ging door haar wreef haar voetje er helemaal niet goed in, en dat heb ik niet eens gezien/gevoeld!
Toen stevigere schoenen gekocht, en dat gaat bij haar veel beter!

Ook hier geen dure schoenen hoor, dr. Vissers van Scapino voor 1 euro
(was aanbieding tweede paar voor 1 euro, en de oudste had ook schoenen nodig, dus kwam mooi uit hahaha)

Wij hebben woensdag voor mijn dochter de eerste loopschoenen gekocht.

Daar vertelde ze ons dat we voor haar eerst met de flexizool moesten beginnen omdat ze van die leren slofjes gehad heeft met het oefenen.
Dan was dit beter. En dan bijvoorbeeld na de zomer als we voor winterschoenen gaan kijken, dan zouze wel met een stevige zool aan kunnen.

Maar omdat ze zo’n spinnetje is zou ze nu omvallen met die stevige zolen :smiley:

Ik heb zelf maat 41, dus geen kleine voeten nee…
Mijn man heeft maat 43, niet echt groot.
Ik denk dat Luka het van mijn vader en broer heeft, mijn vader heeft maat 46 en mijn broer maat 50!

Volgens de verkoopster in de schoenenwinkel kan het ook zijn dat Luka op een gegeven moment langer in een maat blijft zitten, terwijl juist andere kindjes van zijn leeftijd onwijs groeien.
En Luka schijnt al wat groter te zijn voor zijn leeftijd, hij word al vaak 2 jaar of ouder geschat…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Haha, ja… dat is inderdaad best groot.
Seth heeft nu net maat 23 (eigenlijk 22), en ook hij groeit elk half jaar een maat. Ideaal! precies voor elk seizoen nieuwe schoenen.

Liefs, Anne