Nieuwe schoenen

Onze oudste zit al volop in de peuterpuberteit en weet heel goed wat ze wel en niet wil.
Nu hebben we afgelopen week nieuwe zomerschoenen voor haar gekocht. Hele goede (en dure) leren schoentjes bij een goede schoenwinkel, waar we ook prima geholpen zijn. Charlotte vond de schoenen zelf ook heel mooi, anders koop ik ze al niet. Maar nu heeft ze de schoenen 1 dag aan gehad en kennelijk hebben ze pijn gedaan. Ze wil ze nu dus helemaal niet meer aan, ze begint al te huilen als ze de schoenen ziet. Ze wil alleen nog maar haar oude schoenen of pantoffels aan… Ik ben vandaag met haar gaan kijken voor sandalen, die moet ze toch ook nog hebben en ik hoopte dat ze met nog meer nieuwe schoenen wel wat anders aan haar voeten zou willen. Maar ze wil dus helemaal geen andere schoenen meer passen… huilen, huilen en nog eens huilen. Nu loopt ze dus al een paar dagen op haar oude winterschoenen, die gelukkig nog niet te klein zijn. Maar wat moet ik hier nu mee??? Ze kan toch moeilijk de hele zomer met haar winterschoenen blijven lopen en die worden toch ook echt een keer te klein. Ik kan de nieuwe schoenen wel een nacht op een natte dweil zetten, maar het werkt het beste als je ze daarna toch een paar uurtjes aan doet (zodat ze naar de voet gaan staan).
Is er nog iemand met tips? Ik weet het even niet meer… De schoenen staan voorlopig maar in een kast, zodat ze niet steeds begint te huilen als ze de schoenen ziet. Peuters…

Groetjes, Sandra

Zooo Sandra,

Dat is inderdaad wel erg vervelend zeg pfff.
Heb je aan haar gevraagd waar ze pijn heeft op haar voeten ook al zie je dan niks dan kan je er desnoods een leuke kinderpleister op plakken zodat ze haar schoentjes wel weer aan wil doen. (Dan zeg je bv zal mama er een mooie pleister op plakken dan doen je voetjes ook niet meer pijn als je je schoenen aandoet ofzo)
Het valt te proberen natuurlijk weet niet of het werkt.

Of zelf ff doen alsof je pijn hebt aan je voeten door je schoenen en er een pleister opplakken en dan je schoenen weer aandoen en zeggen dat het helemaal geen pijn meer doet misschien dat ze jou dan ook na wil doen om te kijken of het zo is.

Ik hoop dat het lukt anders weet ik het ook niet pfff moeilijk hoor!

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Lang leve de oma’s!
Ik vroeg of Charlotte haar nieuwe schoenen aan oma wilde laten zien. Ja, dat wilde ze wel. Toen ik ze aan haar voeten wilde doen, begon ze toch weer te huilen. Ik heb uitgelegd dat ze de schoentjes wel aan moet als ze die aan oma wil laten zien. Oké, dan mochten de schoenen aan. Elke keer als ze begon te piepen over de schoenen dan noemde ik oma. Eenmaal aangekomen bij oma heb ik die gelijk de situatie uitgelegd. Nou oma wist er wel raad mee. Van “wat een mooie schoenen” tot samen rennen en stampen met de nieuwe schoenen. Ze heeft ze de hele middag aangehad en het was toen helemaal goed. Dank u oma!!!

Groetjes, Sandra

Sandra, heb je gecheckt of al het opvulpapier uit de schoentjes is?

Dat heb ik namelijk weleens gehad. In de winkel vonden ze het prima, maar thuis deden ze ineens pijn, en kreeg ik ze ook bijna niet aan. Bleek er nog een prop papier voor in de neus te zitten.

Groetekes, Sje

Ik heb het gelijk gecontroleerd!! Maar gelukkig was dit niet het geval! Ze moppert soms nog wel een beetje als de schoenen aan gaan, maar het zijn niet meer van die brulpartijen. Als ze eenmaal even op de schoentjes loopt, dan is er nu niets meer aan de hand. Gelukkig maar!!!

Groetjes, Sandra

Hoi Sandra, fijn dat het al voor een groot deel is opgelost. Misschien kun je haar voetjes als ze de schoentjes heeft aangehad nog even controleren of ze ergens rood zijn. Dan is waarschijnlijk het plekje waar de schoen wringt. Wat mij is opgevallen in de afgelopen jaren is dat er erg veel verschil zit in breedte en hoogte van de schoentjes. Mijn zoontje heeft brede voeten en mijn dochtertje juist smalle. Ze kunnen beide niet iedere willekeurige schoen aan, ook al zijn ze nog van zo`n goed merk. Een goede schoenverkoopster ziet dat, maar daar zit ook wel veel verschil in.
Hartelijke groet,
Nanda

Gewijzigd door - Asje op 30 Apr 2007 13:48:43