Onze oudste zit al volop in de peuterpuberteit en weet heel goed wat ze wel en niet wil.
Nu hebben we afgelopen week nieuwe zomerschoenen voor haar gekocht. Hele goede (en dure) leren schoentjes bij een goede schoenwinkel, waar we ook prima geholpen zijn. Charlotte vond de schoenen zelf ook heel mooi, anders koop ik ze al niet. Maar nu heeft ze de schoenen 1 dag aan gehad en kennelijk hebben ze pijn gedaan. Ze wil ze nu dus helemaal niet meer aan, ze begint al te huilen als ze de schoenen ziet. Ze wil alleen nog maar haar oude schoenen of pantoffels aan… Ik ben vandaag met haar gaan kijken voor sandalen, die moet ze toch ook nog hebben en ik hoopte dat ze met nog meer nieuwe schoenen wel wat anders aan haar voeten zou willen. Maar ze wil dus helemaal geen andere schoenen meer passen… huilen, huilen en nog eens huilen. Nu loopt ze dus al een paar dagen op haar oude winterschoenen, die gelukkig nog niet te klein zijn. Maar wat moet ik hier nu mee??? Ze kan toch moeilijk de hele zomer met haar winterschoenen blijven lopen en die worden toch ook echt een keer te klein. Ik kan de nieuwe schoenen wel een nacht op een natte dweil zetten, maar het werkt het beste als je ze daarna toch een paar uurtjes aan doet (zodat ze naar de voet gaan staan).
Is er nog iemand met tips? Ik weet het even niet meer… De schoenen staan voorlopig maar in een kast, zodat ze niet steeds begint te huilen als ze de schoenen ziet. Peuters…
Groetjes, Sandra