Onze zoon begint nu met lopen (hij loopt ongeveer 6 pasjes los), dus over een aantal weken/maanden zal ik voor hem schoenen moeten kopen. Nu heb ik van een vriendin schoenen gekregen, maar ik vroeg me af of dat wel kan. Sommigen zeggen dat de schoenen dan al zijn ingelopen, maar andere zeggen juist dat je nieuwe schoenen moet kopen die naar het voetje van je eigen kind gaan staan (elke voet is anders). Ik neig naar dat laatste, maar hoe hebben jullie dat gedaan?
Nieuwe schoenen of juist niet?
De meningen verschillen. Bij ons op het Cb kreeg ik toen bo begon te lopen het advies dat het onzin was om dure schoenen te kopen en dat tweede hands ook zeker prima was, en dat alle verhalen daar omtrent onzin waren en alleem mensen op kosten jagen. Tja…en toch heeft Bo nog nooit tweede hands schoenen aangehad, ook al had ik ze wel in huis, puur om mijn eigen gevoel en toch voor de zekerheid. Voeten zijn belangrijk en ik wil eigenlijk ook geen risico nemen.
Wat het bureau wel aangaf en waar ik ook heilig van overtuigd ben, is dat je moet opletten of de zool flexibel is. Is dat het geval, dan maakt het niet uit of de schoenen nou 5 euro hebben gekost of 100 euro, die van 5 euro zijn voor de voeten dan net zo goed. (of de kwaliteit mbt hoe snel de schoenen weer kapot zijn, ook zo goed is, weet ik niet)
Ik koop voor Bo meetsal 1 " goed" en tevens ook een wat duurder paar en 1 goedkoper paar van scapino, meestal met een afbeelding van cars of bob de bouwer.
liefs woezel
ik heb ook begrepen dat je geen schoenen van andere kindjes aan mag doen, omdat de voet dan naar de schoen gaat staan Mij lijkt dat ook wel logisch. Ik koop dus ook altijd nieuwe schoenen. De eerste schoenen die ik kocht waren van Durlinger met een hele flexibele zool.
22-12-2009 colin geboren
Hier krijgen ze nooit schoenen aan die andere kinderen al hebben gedragen. Ik heb 2 meiden en de jongste krijgt zelfs nooit schoenen of laarzen aan die haar zus heeft gedragen.
Hier hebben ze dus altijd eigen nieuwe schoenen gekregen.
Ik heb ooit geleerd: schoenen en matrassen zijn aankopen waar je aandacht aan moet besteden.
Groetekes, Sje
Ik was er al uit dat ik nieuwe schoenen wilde kopen (nu nog niet, maar als hij goed kan lopen), maar nu helemaal. Ik heb ook nooit tweedehandse schoenen aangehad, ook al kregen we zakken vol van onze familie.
Zelf kan ik ook niet op goedkope “vodjes” lopen, dus vind ik het ook zeker van belang dat onze kids goede schoenen krijgen.
@ Sje: dat zei mijn moeder inderdaad ook altijd. In schoenen en matrassen moet je investeren!