Nieuwe schoenen en steeds vallen

Dion heeft nieuwe schoentjes van Schoesme maar hij struikeld steeds !
Dat was o.a ook de rede dat hij vorige week viel in de speeltuin met zijn hoofd tegen een wipkip en een grote bult op zijn koppie had.
Ze hebben aan de voorkant een soort stootbumper en ik denk dat het daar door komt, dus ik terug naar de winkel, zei zeggen dat hij eraan moet wennen om zijn voeten goed op te tillen, ze mogen niet meer geruild worden want er is mee buiten gelopen
Ik baal er een beetje van want ze kosten €56,- (waren afgeprijst van €80,-)
modelletje van vorig jaar.

Heeft iemand dit ook gehad met nieuwe schoenen en heb je je kind er gewoon op door laten lopen en steeds zien vallen tot ze er uiteinleijk wel goed op liepen?
Dion had het ook met zijn eerste “echte” schoenen maar niet zo heel erg en ik neem toch aan dat hij nu wel gewend is om op schoenen te lopen.

Is het wel echt de goede maat? Normaal struikelen kindjes namelijk vrijwel alleen als schoenen te klein of juist te groot zijn.

Heb je de voetjes goed op laten meten voordat je de schoentjes hebt laten passen of heb je zelf de maat bepaald?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Apr 2011 20:47:11

Is de maat goed? Hier nl. ook een keer gehad en toen bleken zijn schoenen toch nog net te groot te zijn (terwijl ik ze had laten aanmeten!). Ik heb ze toen anderhalve maand weg gezet en even een paar goedkope sportschoentjes gekocht als tussenschoentje. Na die anderhalve maand liep hij er weer prima op. Ook deze schoenen hadden een stootbumper aan de voorkant…

5 seconden ertussen, hoe krijgen we het voor elkaar?!

Groetekes, Sje

Door die “stootbumpers” kun je zijn teentjes niet voelen aan de voorkant en bij zijn hieltje kan er net een pink tussen en zijn voetjes zijn gemeten op maat 24, dus ik heb geen idee hoe dat dan kan.
Ik moet wel zeggen dat ze best wel zwaar zijn in vergelijking met zijn "oude " schoentjes, die zijn van ECCO light.
Ik zal hem in huis er een paar dagen mee laten lopen en dan kijken hoe het gaat maar er buiten mee rennen doen we maar even niet.

Jasper had het ook even een paar dagen met z’n nieuwe schoentjes,
die waren eigenlijk ietsje te groot maar hij had bij het opmeten een halve maat vandaar dat we voor een iets grotere maat hadden gekozen. Na een paar dagen ging het goed. Even goed in de gaten houden! Die stootbumpers zijn wel reuze handig, dan gaat de schoen ook niet zo snel kapot maar idd je kan geen tenen voelen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers