Ja heten rusten, is zover, na het een tijdje te hebben laten rusten, gaan we dinsdag weer een poging wagen om Bo zindelijk te krijgen.
Lang verhaal kort, afgelopen september / zomer, er mee begonnen Ging goed, hij gaf zelf aan dat hij moest plassen, en had geen ongelukjes meer, behalve met poepen. Hij vroeg dan ook geen luier, gevolg, Bo er onder, kleren er onder en ook enigzins last van obstipatie soms. Dit een tijd aangekeken, ook op het kdv. Toen kwam het moment dat het kdv toch graag wilde dat hij een luier broekje aankreeg, want het was een behoorlijk gedoe, dat verschonen elke keer. Hierin mee gegaan, want we willen hun ook niet tot last zijn, en daar begon het mis te gaan. Bo had goed door dat je niet alleen kunt poepen, maar ook kunt plassen in de luier, met het gevolg dat hij daar weer plasjes in ging doen, en thuis ook overal van zich af ging plassen, ook al bleef ik hem er aan herinneren dat hij naar de wc moest. Het werd 1 groot drama, waarin hij niet meer naar de wc potje wilde, en ik met een dweil overal langs kon, de hele dag door.
Op advies van het breau een paar maand laten rusten, want ik wist niet meer wat ik moest doen, dus dat gedaan.
Vorige week een vriendje van Bo op bezoek gehad, die was sinds 2 weken zindelijk overdag, dus de hemel ingeprezen. Boeide Bo niet want hij was toch wel een “grote” jongen, ondanks de luier die hij kreeg. Ook al zei ik dat je pas echt een vet stoere en coole jongen was, als je al je plasjes en poepjes op de wc deed. Dit leek hem eerst ook nog niks te doen…
Totdat ik melde dat als hij naar de basisschool gaat, hij alle plasjes en poepjes op de wc moet doen, anders mag hij daar niet naar toe. Toen liet hij wel merken dat hij dat niet leuk vond. Verder er niet op ingegaan, alleen in de afgelopen week een keer of 2 benoemd.
Nu kom ik morgen uit de nachtdienst en wil dus dinsdag met frisse moed weer beginnen. Hele weekend voorbereid, en een beloning samen met Bo uitgezocht…
Er is een site, waar je vrij goedkoop van een onbekend merk treinen en rails knt kopen, wat compatible is met lego… en dat vind Bo geweldig!! Dus wij hebben gezegd dat zodra hij alle plasjes en poepjes op de wc doet, Bo die trein krijgt…maar…dan moet hij dat wel een tijdje volhouden. en geen ongelukjes meer hebben.
Ik heb geen flauw idee of hij het begreep, maar de bedoeling is dat hij in ieder geval twee weken geen ongelukjes meer heeft en het liefst het zelf ook aangeeft als hij naar de wc gaat. Ik wil een kalender maken, en elke dag dat het goed gaat mag hij een grote sticker op die dag plakken, en als we 14 stickers achter elkaar hebben kunnen plakken, dat hij dan de Trein met rails krijgt van papa en mama. Ik had het idee dat hij dit wel begreep… Hij is er de hele dag vandaag al mee bezig dat als hij alles op de wc doet, hij een trein krijgt.
De hele dag moest het potje ook in zicht, maar goed, ik sliep, papa was er wel maar ja, carnaval optocht enzo, dus veel werd het niet. Maar toen ik uit bed kwam (nachtdienst) het nog een keer benadrukt, en warempel!!! er volgde een plasje op het potje!!!
Helemaal super dus!! Dit houdt in dat hij het voelt aankomen, en dus toch door heeft hoe het allemaal werkt, wat het hopelijk deze week een stuk makkelijker maakt.
Ik ga deze week nergens naar toe met hem, dus hij loopt deze week gedurende de dag maar mooi in een pyjama broek (heb daar meer dan genoeg van) zodat als er een ongelukje gebeurt, ik in ieder geval wel genoeg echte broeken overhoudt.
Dus ik ben benieuwd, ik hoop dat jullie voor mij duimen!! en hopelijkd at hij nu niet alleen de plasjes, maar ook de poepjes door heeft!!!
liefs woezel
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/5R2ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - woezel op 25 Feb 2012 09:20:49