Nieuwe methode tandjes poetsen bij tegensputteren

geef de tandenborstel met tandenpasta aan je kind, en laat m wat aanmodderen (het kan een kwartiertje duren haha) en hij/zij begint vanzelf op het borsteltje te bijten. Zo kan je kind aan een tandenborstel wennen en komt toch de fluor op de tandjes. af en toe pak je de tandenborstel samen vast en “probeer” je wat te poetsen en laat dan los en laat hem/haar weer aanmodderen.
tegen de tijd dat de tandjes echt GOED gepoetst moeten worden is je kind wel aan dat ding gewent en vind hij/zij het minder vervelend als er gepoetst gaat worden.
tip van de tandarts en van mn moeder!
hier gaat het perfect…
behalve het afpakken van de tandenborstel maargoed dat is beter dan gaan janken zo gauw ze dat ding zien niet waar??

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahaha nou inderdaad dan beter wat ‘probleempjes’ met het afpakken van de borstel. hier gaat het eigenlijk hetzelfde, Lindsey houd d’r mondje echt nog niet open om d’r tandjes te laten poetsen, dus dat is lekker kauwen op de borstel.

liefs,
Rinske

Inderdaad een goede tip Inge, maar dylano vindt het nog steeds leuk tandjes poetsen maar houdt het in gedachten voor als dat nog een keer verandert

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Goede tip! Hier ook niet nodig trouwens, want Eef vindt de Teletubbie tandpasta heerlijk en houdt haar bekje wel open! Wel wil ze af en toe de borstel afpakken en gaat ze er op kauwen. Maar dat is beter dan gaan brullen inderdaad!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Goeie tip! Moet je trouwens al gaan poetsen als er alleen nog een klein wit puntje uitsteekt? Dani heeft dus een tandje, maar die is nog niet helemaal door…toch alvast maar beginnen met poetsen?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Minke’s tandjes ben ik pas gaan poetsen toen ze behoorlijk door waren, anders is het nog erg gevoelig. Verder poets ik Minke’s tandjes als ze op de commode zit, dat gaat hier beter dan liggend ( vraag me niet waarom )
groetjes