Nieuwe kamer, smiddags niet meer slapen

Poeh hee, afgelopen maandag hebben wij Joey naar zijn nieuwe slaapkamer verhuisd! Het ging wonderwel goed, eerste avond even gehuild toen hij naar bed moest, maar de hele nacht heerlijk geslapen, net als de daarop volgende nachten. Gewoon in een nieuw bed, een halfhoogslaper met glijbaan, helemaal geweldig natuurlijk. 'Avonds gaat hij dan ook heerlijk slapen, maar zijn middagslaapje, dat komt er niet meer van Hij sliep in het ledikant ook al niet elke middag meer, ging dan heerlijk zitten spelen. Nu komt hij natuurlijk uit zijn bed en gaat op zijn kamer zitten spelen, maar ik merk gewoon dat hij moe is en eigenlijk een klein tukkie nodig heeft. Vandaag 4x terug in bed gelegd, maar het helpt niet. Zal het nu afgelopen zijn met zijn middag slaapies??

Lfs

Joey is 9 dec. 2 jaar geworden en omdat ik eind deze maand van de 2e uitgerekend ben moest hij onderhand naar en ander bed en kamer.
Joey is sowieso een mannetje wat veel energie heeft, net als zijn vader, bij mij werkt dat indd ook anders, ik heb vaak ook even een rustmoment nodig. Ik haal Joey nu ook niet van zijn kamer af hoor, hij heeft vandaag ook zeker een uur alleen op zijn kamer doorgebracht. Van de week heb ik hem ook een boekje gegeven in zijn bed, maar hij blijft gewoon niet in bed liggen.
Ik vraag me aan de ene kant erg af of ie dat middag slaapje nog nodig heeft, aan de andere kant denk ik dat het middagslaapje niet zo verkeerd is nog. Ik denk dat het ook een kwestie van uitvinden is, zoals ik al zei, hij sliep de laatste tijd al lang niet elke middag meer en de tijd van 2 slaapjes was bij hem ookal snel afgelopen, met een maand of 7 sliep hij nog maar 1x overdag! Morgen proberen we het weer opnieuw???

Lfs

Hier een mannetje dat met 14maanden al niet meer wilde slapen overdag…
Maar ik had dat rustmomentje toch nog wel even nodig hoor

Dan maar een poosje alleen spelen op de kamer. (al had hij dat nooit toegegeven, het was wel even goed voor hem, niet te veel prikkels.

Net voor zn tweede verjaardag is hij in een peuterbedje gegaan, toen kon je al prima afspraken met hem maken.
Wil je niet slapen? Prima. Maar wel even rust voor mama en hem.
Ik zette dan de kookwekker op 3kwartier en ging hij in zijn kamertje. Meestal speelde hij en hoorde ik hem boven een beetje rommelen, heel af en toe viel hij toch in slaap dan sloop ik stiekem zn kamertje in en zette het wekkertje uit zodat hij daar niet wakker van zou worden.
Als ik hem dan weer hoorde ging ik er naar toe met de vraag of het wekkertje nou nog niet afgelopen was. Hééééél toevallig (maar niet heus ) ging hij dan precies piepen op het moment dat ik hem pakte.
Dit pikte hij tot bijna 3 jaar. Toen was het écht over

Ik vind 2 inderdaad ook nog erg jong om hem smiddags niet meer te laten slapen. Gebeurd het 1 a 2x per week, oke, maar elke middag…???
Maar vandaag heb ik gewonnen! Het was weer feest, meneer wilde niet in zijn bed blijven, 5x terug gelegd, maar hij maakte er alleen maar een spelletje van. Dus ik ben uiteindelijk bij de deur blijven staan, dat was ook leuk want daar ging hij een kiekeboespelletje van maken. Toen ben ik in zijn slaapkamer in de hoek bij zijn deur gaan zitten, heb niets gezegd, totdat hij weer probeerde overeind te komen, toen heb ik boos gezegd dat hij heeeeeeel gauw moest gaan liggen. Dat werd even huilen, maar is binnen 5 min in slaap gevallen, waarna ik zachtjes zijn kamer uit geslopen ben. Ik hoop dat ik hier een punt mee heb gemaakt???

Lfs