Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal me daarom eerst eens even voorstellen: mijn naam is Sander, ik ben 31 en vader van Tijmen (2 jaar en 3 maanden). Over 4 maanden verwachten mijn vrouw en ik onze tweede…een meisje!
Waar wij momenteel mee worstelen is het volgende. Sinds een week heeft Tijmen een nieuwe slaapkamer mét een nieuw bed. Het is zo’n tussenfase-bed zonder spijlen…en hij kan er dus zélf uitklimmen. Dit laatste is direct ook het probleem.
De afgelopen 2 jaar is gaan slapen eigenlijk nooit echt een probleem geweest. Tuurlijk hebben we flink wat doorwaakte nachten meegemaakt maar naar bed gaan ging altijd prima. Zowel 's middags als 's avonds.
Sinds een week lijken we echter wel een ander kind te hebben. Hij is héél erg in zijn nee-fase, alles lijkt wel een strijd …en slapen ho maar! Meneer vindt het niet nodig om 's middags te gaan slapen (bij opa en oma trouwens wel) en 's avonds begint 'ie al te brullen als we naar boven gaan.
Sinds 2 avonden blijven we dus even bij hem in de kamer zitten. Dit werkt gedeeltelijk…eergisteren sliep ie binnen een half uur maar gisteren pas na 1,5 uur. Gaan we naar beneden en hij is wakker dan begint 'ie zo hard te krijsen dat we haast gek worden. Op de deuren slaan, naar beneden komen etc etc. Een drama!
Als ie dan eindelijk slaapt wordt 'ie 's nachts wakker en dan kruipt ie bij ons in bed. Dit hebben we nu al 2x toegestaan omdat het zo verdraaid lastig is om 's nachts wéér die strijd aan te gaan.
Ik lees in de andere fora dat het uiteindelijk draait om volhouden, volhouden, volhouden. Arghhh…wat lastig! Om mij een idee te geven: hoe lang duurde het bij jullie voordat het volhouden ging werken? Want als ik hem terugleg op zijn bed springt ie er echt direct weer uit. Ik krijg hem geeneens onder de dekens!
Tips / advies is méér dan welkom…