Nieuwe ikkeben en ik ben er weer


#1

Hoi,

Even weg geweest van ikkeben, druk druk druk ( heb net 3 jaar een opleiding gevolgd nog) en kinders die groter groeien.

Onze dochter Evianne is inmiddels al 14 jaar. Na haar geboorte kwamen we al gauw terecht op ikkeben.
Onze zoon Jessin is alweer 12 jaar en vandaag voor de eerste keer naar de middelbare school (HAVO, net als zijn zus)l. Afgelopen jaren heb ik de opleiding gevolgd voor Verzorgende 3IG waar ik begin juni mijn diploma en speldje mee naar huis kon nemen.
Ik ben 43 jaar, werk nu op een gesloten afdeling voor mensen met dementie en overweeg nog of ik ook de verpleegkundige niveau 4 opleiding zal gaan doen. Samen met kinders en mijn lieve Daan woon ik in het o zo gezellige Limburg.

Zin in ikkeben, dus ik ga er weer wat meer zijn.
X


#2

Hey Asje,

Wat gezellig om je hier weer te zien!
Ik had Ikkeben nog altijd bij mijn bladwijzers staan en klikte nog elke dag aan om te kijken of er activiteit was.

Tjonge Evianne en Jessin al 14 en 12! Wat waren ze klein toen ik op Ikkeben kwam wonen.
Maar ja, waarom zou ik verbaasd zijn: hier is de oudste volgende week 14 en de jongste is nu 12,5.
Resp. 3VWO en 1HAVO/VWO sinds deze week.
Niet normaal zo hard als het gaat. Pfffffff…

Nu ik geen kind meer op de basisschool heb (en ik niet meer op school in allerlei leuke werkgroepen woon), ben ik dus weer op zoek naar een leuke baan voor iets van 2 dagen in de week. Meer wil ik niet want ik wil ook nog de leukste mama van de wereld blijven. Maar fulltime thuis zitten wil ik ook niet. Op een gegeven moment is het huis wel schoon en opgeruimd en staat er geen blaadje onkruid meer in de tuin. Ik wil me niet gaan vervelen. Desnoods ga ik vrijwilligerswerk doen.

Knap zeg dat je de afgelopen 3 jaar studie hebt kunnen combineren met toch relatief jonge kinderen. Bewonder ik echt.
Wel dankbare baan denk ik die je nu hebt.


#3

Hoi Asje, even oefenen


#4

Haaaaa die Sje,

Leuk weer gezellig ikkebennen nu je zoveel vrije tijd hebt. Pffff ik dacht dat alleen onze kinders groter waren gegroeid, maar bij jullie is dat ook gebeurd lees ik.
Die studie was wat ik eigenlijk 20 jaar eerder had moeten doen, hier ligt mijn hart. Alleen altijd van het ene in het andere gerold en nooit gedaan. Nu ben ik er heel erg trots op en merk ik dat een stukje levenservaring eerst ook niet verkeerd blijkt in dit vak. En het leuke is, ik blijf bij deze groep een jonge snuiterd.
Heb je al een idee wat je wilt gaan doen?


#5

Mwhahahaha Kimmie, echt wel.