Nieuwe flessen kopen?

Nog heel even, en dan ben ik hier ook weer van de partij Maar toch alvast even een vraagje:
Ik heb van Joey nog een hele winkel aan flesjes, van difrax, avent, bibi, en dat in verschillende soorten. Dat kwam doordat het zo’n uitprobeer-gedoe is geweest met hem in het begin. Hij had veel last van krampjes, en ik wist nooit of ik misschien wel de verkeerde fles had…
Nu er bijna weer een baby bij is, gaat dat vast weer zo’n onzekere tijd worden, maar moet ik nu weer allemaal nieuwe flessen gaan kopen? Of kan ik ook gewoon die van Joey uitkoken en dan nieuwe spenen er op kopen? Of is dat onhygienisch en zal ik dan van de kraamverzorgster op mijn kop krijgen?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi,

Je kunt gewoon de oude flesjes van Joey gebruiken hoor.
Heb ik ook gedaan destijds.
Inderdaad wel even nieuwe spenen kopen.
Je zult niet op je kop krijgen van de kraamverzorgster hoor.
Als ik dit zo lees; ben je misschien wat onzeker?
Is nergens voor nodig hoor. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is.

Ik heb die flesjes van Difrax ook gehad en die bevielen me niet.
Slechte spenen en er moest flink aan de spenen gezogen worden om er iets uit te krijgen.
Bij de 2de ben ik overgestapt op Avent en die bevallen prima!

Leuk een zusje voor Joey!
Succes met de laatste loodjes!

Groetjes lisan

Van een kraamverzorgster die ik ken heb ik begrepen dat het uitkoken van flessen niet meer hoeft. Afwassen schijnt voldoende te zijn.

Tja, die richtlijnen veranderen met het jaar!

Nieuwe spenen kopen en de eerste keer uitkoken zou ik wel doen.

Groetekes, Sje

ja die richtlijnen iedere keer is t anders… qua flesvoeding bereiden, bewaren en opwarmen is ook iedere keer alles anders!

ik heb de flessen van Isabel ook gewoon afgewassen uitgekookt en nieuwe spenen erop gekocht. Wat een circus is dar uitgeprobeer b=van die flessen he.
Bij Floor ben ik direct begonnen met de difrax en dat gaat super, verander ook niet meer

succes met je laatste loodjes!

Lilypie Vierde Ticker

heej heej
ik zou ook gewoon nieuwe spenen kopen en dan als je uiteinderlijk de juiste fles hebt en je wilt een andere kleur kan je altijd nog een flesje bij kopen.
wij hadden eerst avent maar zijn overgestapt naar difrax ivm krampjes

groetjes

Ik zou ook gewoon alleen nieuwe spenen kopen hoor meid!!
Wij hebben de aventflessen gebruikt, en die vonden wij echt heel fijn!!
Liefs, Anne

Oooh beter, dan ga ik me niet meer arm kopen in die flesjes! Bij Joey is het uiteindelijk ook de avent geworden, en nog steeds. Hopelijk bij de volgende weer, want ik vind ze vooral handig met vullen en schoonmaken, door de grote opening. Maar het is maar net wat ze fijn gaat vinden. Bij Joey was er bij elke fles wel wat, te snel of te langzaam, het zoog vacuum of hij zat tussen twee spenen in, die dus niet verkrijgbaar is… grrr!
Ik maak Joey’s flesje ook gewoon met afwasmiddel schoon, maar die voor de baby hebben toch ruim een jaar in de kast gelegen, dus die kook ik wel even uit, al is het maar voor mijn gevoel

Lilypie Pregnancy tickers

Ik zou ze ook gewoon uitkoken en gebruiken. Ze zijn dan tenslotte weer als nieuw en helemaal schoon. Zonde van je geld om weer alles te kopen. Wij hebben altijd Avent gebruikt en vond die flessen ideaal. Ik heb wel een half jaar lang alles uit staan koken. Moest van de kraamhulp en toen hoorde ik later op ikkeben van mensen dat het eigenlijk helemaal niet nodig is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker