Nieuwe camera

Nog een klein vraagje
ik wil een nieuwe camera kopen, ik heb een meevallertje deze maand. Mijn oude camera zegt na 10 minuten al dat de batterijen op zijn. En met nieuwe oplaadbare batterijen hetzelfde. Ook al is het een luxe product, ik vind, met een baby is een goede camera één van de eerste behoeften.

Nou hebben vrienden van mij een super camera, of ik hier het merk mag noemen weet ik niet, als het tegen de regels is, hoor ik het wel.
Ze hebben een Canon Ixus 60.
Maar deze bestaat niet meer, allemaal nieuwe modellen. Wie heeft er verstand van, en niet te duur aub…tot 200 euro.
En als het minder kan, graag.

Ik kan wel naar de winkel gaan, maar ik ben zo’n ei, dat ik nooit weet wanneer ze mij iets aanpraten, of echt goede bedoelingen hebben.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Ow, en ik heb geen aandelen in Canon, dus het mag ook een ander merk zijn, als het maar goed is.

Lekker een meevaller deze maand.

Wij hebben een Olympus, bevalt erg goed. Ik zou ook graag een nieuwe willen.
Die van ons is ondertussen ook alweer 5 jaar en hij wordt nu iets trager.
Ik heb toen mijn camera via kelkoo.nl gekocht. Dit is een prijsvergelijkingssite (mooi woord voor galgje )

www.kelkoo.nl

Succes met zoeken.

Fijne avond

Wij hebben de Casio Exilim, met 14.1 megapixels. Maakt ontzettend mooie foto’s, superscherp en met allemaal verschillende opties. Je kan er ook filmpjes mee maken.

https://dixons.nl/artikel/7121892/CASIO_EXILIM_EX-H15_digitale_camera_zwart?utm_campaign=googleaw&gclid=CKLvl-KesqQCFYQF3godfB2EyQ

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi hoi

bedankt voor de tips, ik heb Mriek een prive berichtje gestuurd.
Van Pentax had ik echter nog nooit gehoord…dat is dus ook een goed merk? En niet duur zo te zien.
Maar Bakmamma, de pixels maken het verschil toch niet, het is toch juist de sluitertijd. Dat vertelde mijn ex altijd.

Als je een camera via internet besteld, waar moet je dan zijn voor de garantie?

Zal m’n mail zometeen even checken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@boukje
Dat van die lege batterijen klinkt mij heel bekend in de oren. Kun je ergens je een optie vinden om je camera te resetten en om je geheugen opnieuw te formateren? Zorg dan wel dat je eerst al je foto’s over hebt gezet op je pc, anders raak je al je foto’s kwijt door het formateren. Deze twee opties maakte dat mijn camera die batterijmelding niet meer gaf en ik kon er weer super foto’s mee maken

Heb zelf een fuji, ook heel erg prettig! 7,1 megapixels en 10x optische zoom. Veel verschillende opties en kostte twee jaar geleden 175 eurootjes. Het is wel zo’n groter model en de prestaties doen niet onder voor een eenvoudige spiegelreflex camera.

Kijk eens op www.kieskeurig.nl. Echt een super site!

Ennuh, optische zoom is belangrijker dan digitale zoom. Bij optische zoom blijft je beeld mooier als je inzoomt (minder korrelig).

Succes met het maken van je keuze.

Euh…Bakmama…ff correctie… Optische zoom moet je wél naar kijken, digitale zoom juist niet, maar dat bedoelde je ook!

Vind het grote ding ook echt een groot ding om mee te nemen maar doe het toch en vind de foto’s wel mooier dan die van andere mensen om mij heen. De kleuren vind ik intenser en ik ben helemaal weg van de portretopnamefunctie. Super!

Ennuh, voor hap snap foto’s neem ik gewoon mijn simpele telefoontje

Hoi Boukje,

Wij hebben de panasonic DMC-TZ6 met een 12x optical zoom.
Heel veel schik van. Hij is volgens mij in prijs gezakt, wij hebben hem voor 300 hij is nu 250.

Succes en Greetzz Cora

Hey allemaal
bedankt voor de reacties, ik ben er lang mee bezig geweest om uit te zoeken wat ik wil.
De afgelopen week ben ik niet lekker geweest, duizelig, alsof ik wagenziek ben. Dus heb niet veel op internet gezeten.
Of misschien duizelde al die termen me gewoon, want wat ben ik een ei in al die dingen. Iso, pixel, groothoeklens, optische zoem…
Maar ik denk dat ik er nu uit ben. Vanmiddag ga ik met een vriendin Camera-shoppen.
Het werd ook wel tijd, want Sarah is vandaag 10 maanden, en dan moet er weer een standaard foto worden gemaakt.

Canon Ixus 130
Heb het ook aan klasgenoten gevraagd, en bij hun kon ik ze zelf in handen houden.
Ik heb ook gekeken naar de iso, maar die is in te stellen.
En ik wilde niet teveel pixels, maar een camera onder de 10 megapixel is bijna niet meer te krijgen.
Anyway, heb m, ben er super blij mee, en ik ga vandaag heel veel mooie foto’s maken op de kermis, haha.

Ow, en Bakmamma, hele stomme vraag. Ik heb gister een foto gemaakt mét flits. Nou, echt super. 20x mooier dan mij oude camera. Maar deze kwaliteit blijft toch. Met de tijd gaat de kwaliteit van een camera toch niet achteruit? Want toen ik mijn oude camera kreeg (6 jaar geleden) vond ik het ook super geweldig mooi. Maar nu, vergeleken met de nieuwe, vind ik het bagger.

Ow, en op een heleboel punten kwam deze camera overeen met de Casio Exilim. En omdat ik een Canon gewend ben, en A-technisch ben, heb ik voor deze gekozen.
(erg herkenbare symbolen)
(ow, en nog één ding, met jullie antwoorden heb ik meer geleerd dan in de 5 jaar dat ik bij mijn ex was en hij me af en toe wat uitlegde, haha)