Nieuw

Hallo,

Vandaag heb ik me aangemeld. Deze site sprak me erg aan. Het is erg fijn om over dingen te kunnen praten waar je niet zo makkelijk met andere mensen over kan praten.

Ik ben nu 10 dagen overtijd en heb 3 dagen geleden 's avonds een keer een zwangerschapstest (huismerk) gedaan. Helaas een negatief resultaat. Ik ben altijd op tijd, dus is was er van overtuigd dat ik zwanger was/ben. Verder heb ik geen lichamelijke dingen die erop kunnen wijzen dat ik zwanger ben. Wel heb ik een onrustig gevoel in mijn buik. Tien dagen geleden had ik wel alle tekenen van ongesteld worden, zoals altijd. Nu niet meer.

Moet ik al een dokter raadplegen? Moet ik wachten? Moet ik meteen weer een test doen?

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Groetjes Janett

hallo Janett, ik zou voor de zekerheid nog een test doen. Als je dan weer een negatief resultaat hebt zou ik naar de dokter gaan.
Ook welkom hier!

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hoi Janett
Welkom hier bij ikkeben
Ik ben Heleen 33 jaar getrouwd met Ed en mama van Robin 2 jaar en Justin 10 weken oud

quote:
Moet ik al een dokter raadplegen? Moet ik wachten? Moet ik meteen weer een test doen?
Als ik jou was zou ik het even afwachten Er kan zoveel zijn waardoor je menstratie later komt Ik had het vaak dat het uitbleef als ik gespannen was Zou me niet te druk maken Ik wens je veel lees plezier hier

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi janett

namens mij ook welkom op de site.
ik zal me ook even voorstellen.
ik ben marianne 23 getrouwd met niels en samen hebben een zoon Ruben.

ik zou nog eens een test doen, en mocht er dan weer een negatief resultaat uitkomen, en je bent erg nog niet van overtuig zou ik eens naar de huisarts toe gaan.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Hoi Janett,

Welkom op de site!
Ik ben Esther, getrouwd moeder van 2 meisjes (2 jaar en bijna 1 jaar).

Spannende tijd inderdaad als je overtijd bent.

Ik heb 2 ervaringen voor je.
In 1998 was ik ook eens overtijd. Ik was altijd stipt op tijd met mijn menstruatie dus ik was er ook van overtuigd dat ik zwanger was. Test gedaan, negatief. Dokter geweest en kreeg het advies 2 weken te wachten en nog eens een test te doen.
Ook die test negatief. Weer dokter gebeld en die gaf aan dat het mogelijk is dat je een menstruatie overslaat.

Ik kreeg al visioenen van een vroege overgang en zag mezelf nooit moeder worden. Mijn menstruatie is altijd vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd superregelmatig geweest en ik had nog nooit een menstruatie overgeslagen.

Maar inderdaad er zat dus 8 weken tussen 2 menstruaties. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld werd. Ik wist namelijk zeker dat ik niet zwanger was, maar hoopte ook dat mijn menstruatie niet voorgoed weg zou blijven.

Een vriendin van mij was eens overtijd, deed een test, negatief. Bij haar bleef haar menstruatie echter langer uit. Uiteindelijk toch maar weer naar de dokter en weer een test laten doen, negatief. Bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ze wel degelijk zwanger was. Ze bleek dus al die tijd al zwanger te zijn, maar maakte zo weinig zwangerschapshormoon aan dat de gewone testen daar niet op reageerden.

Het kan dus nog alle kanten op. Mijn tip: doe een zwangerschapstest met ochtendurine. Die is geconcentreerder. En als je inderdaad heel weinig zwangerschapshormoon aanmaakt, heb je grotere kans dat een test 's ochtends wel reageert en 's avonds niet.

En verder: reken er niet op dat je zwanger bent, anders valt het ontzettend tegen als je alsnog ongesteld wordt.

Ik duim echter met je mee dat het raak is en dat je in het najaar een kleine mop in je armen mag houden. Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

Weet je wat bij mij zo frapant was toen die menstruatie een keertje wegbleef? (Het was overigens ook in januari!) Het was precies 9 maanden na het stoppen met de pil. Of het nou toeval was, of dat het iets te maken had met het feit dat ik het onbewust misschien te lang vond duren, ik weet het niet. Maar die 9 maanden viel gewoon op.

Groetekes, Sje

hoi janett
ook namens mij welkom hier!
ik ben jessica mama van twee jongens stef en lars en getrouwd met rudi

ik hoop voor je dat je toch zwanger bent of toch zeker vlug zwanger zal worden!
heel veel succes er wordt van hieruit geduimd voor je!

liefs jessica, &

Hoi Janett,

Ja, ik sloeg inderdaad een volledige menstruatie over en de volgende kwam gewoon weer regelmatig. Dus er zat gewoon precies 8 weken tussen. Daarna nooit meer hetzelfde probleem gehad.

En die eerstvolgende menstruatie was ook niet extra sterk ofzo. Gewone hoeveelheden en ook geen extra menstruatiepijn. Alsof die ene keer niet weggevallen was.

Heel vreemd.

Wel typisch dat jij precies hetzelfde hebt!

Alleen nog hopen dat het bij jou anders uitpakt en je toch zwanger blijkt te zijn. Maar mocht je niet zwanger zijn, dan ben ik toch erg benieuwd wanneer jouw volgende menstruatie weer op gang komt en of er dan ook precies 8 weken tussen zit.

Dan kan het toch bijna geen toeval zijn en zouden meer vrouwen deze ervaring gehad moeten hebben? Dan zou je toch bijna denken dat er onbewust iets ingebouwd zit dat je na het stoppen met de pil zo graag meteen zwanger had willen zijn dat je in de periode dat je dan had moeten bevallen een menstruatie overslaat? Hihi!

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Jolanda, getrouwd met Dennis en wij hebben 2 kinderen; Lisa & Cas.

Veel plezier hier op Ikkeben.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi janett,
ik denk dat je de werking van het forum nog niet helemaal doorhebt.het is de bedoeling van een forum dat als je een vraag stelt , je hier de antwoorden krijgt.Het is niet leuk om reacties op mailtjes hier weer te geven, dan had je de vraag gewoon beter hier openbaar kunnen stellen. En waarschijnlijk wel het zelfde antwoord gekregen.Alles wat hier staat in openbaar, is prima, maar het is niet gepast om antwoorden die je per prive mail krijgt hier weer te geven.
Groetjes Kim Webmaster@ikkeben.nl

Was me inderdaad niet helemaal duidelijk.
Bedankt.

Groetjes Janet

quote:
Hoi janett, ik denk dat je de werking van het forum nog niet helemaal doorhebt.het is de bedoeling van een forum dat als je een vraag stelt , je hier de antwoorden krijgt.Het is niet leuk om reacties op mailtjes hier weer te geven, dan had je de vraag gewoon beter hier openbaar kunnen stellen. En waarschijnlijk wel het zelfde antwoord gekregen.Alles wat hier staat in openbaar, is prima, maar het is niet gepast om antwoorden die je per prive mail krijgt hier weer te geven. Groetjes Kim Webmaster@ikkeben.nl

Ben je inmiddels al wat wijzer?

Ik zou me namelijk ook goed kunne voorstellen dat je eerste maandstonden na je pilwegwerping onregelmatig zijn!

Groetjes Anne

quote:
Hallo,

Vandaag heb ik me aangemeld. Deze site sprak me erg aan. Het is erg fijn om over dingen te kunnen praten waar je niet zo makkelijk met andere mensen over kan praten.

Ik ben nu 10 dagen overtijd en heb 3 dagen geleden 's avonds een keer een zwangerschapstest (huismerk) gedaan. Helaas een negatief resultaat. Ik ben altijd op tijd, dus is was er van overtuigd dat ik zwanger was/ben. Verder heb ik geen lichamelijke dingen die erop kunnen wijzen dat ik zwanger ben. Wel heb ik een onrustig gevoel in mijn buik. Tien dagen geleden had ik wel alle tekenen van ongesteld worden, zoals altijd. Nu niet meer.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Groetjes Janett

Hoi,
Ik heb me ook net aangemeld omdat ik het verhaal van Janett las. Ik ben zelf 6 dagen overtijd en de testen geven ook negatief aan. Heb wel wat zwangerschapskenmerken, maar ja soms vraag ik me af of die er echt zijn of dat ik hoop dat ze er zijn. Sinds onze pogingen om zwanger te worden vanaf november ben ik steeds tussen de 26 en 28 dagen ongesteld. Wel heb ik 1 week na de laatste eisprong een bloeding gehad die 1 dag duurde. Volgens de dokter kan het een innesteling zijn of een miskraam, maar ja ik moest maar afwachten en dat moet ik nu nog steeds. Ik heb nu 1,5 week lang last van krampjes en ook een onrustig gevoel. Maandag moet ik weer een test doen en langs de dokter eventueel. Ben benieuwd. Het is erg spannend, maar vooral die onzekerheid is niet echt fijn. Dus Janett, als je het niet vertrouwt, gewoon naar de dokter.
Succes!

Bij Nanik deed ik een test en die werd bijna paars ipv rose zo zwanger was ik.

Bij Dewi bleef mijn menstruatie ook uit en deed ik een test en die was negatief. Ik kreeg toen wel wat bloedverlies maar wel veel minder dan normaal. Ik had verder ook geen zwanger gevoel ofzo dus ik heb het er gewoon bij gelaten.

De volgende maand werd ik weer niet ongesteld en toen was de test positief.
Bij de verloskundige bleek dat ik toch al een maand langer zwanger was. Volgens haar komt het vaker voor dat de test in het begin negatief is omdat je zwangerschapshormoon dan nog niet zo sterk is.

O en welkom trouwens. Ik hoop dat het bij jou net zo gaat als bij mij.
Ik ben trouwens Bianca 37 jaar en ik woon samen en we hebben 2 meiden. Dewi is 8,5 jaar en Nanik is 1 jaar

Groet
Bianca

quote:
Ik heb me ook net aangemeld omdat ik het verhaal van Janett las. Ik ben zelf 6 dagen overtijd en de testen geven ook negatief aan. Dus Janett, als je het niet vertrouwt, gewoon naar de dokter. Succes!

dit topic is van 2006 dus ik neem aan dat janett nu ondertussen ofwel een kind heeft gekregen of iets anders…

Wat jou betreft, hoe meer jij er mee bezig bent hoe vervelender je lichaam gaat aanvoelen, als ik jou was zou ik er nog een nachtje over slapen en dan weer een testje tegen aan gooien en anders maar eens een afspraak bij de huisarts maken.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Haha, dat is een goeie Kim. Heb ik niet eens naar gekeken. Zag alleen 5 januari staan en ging er van uit dat het dit jaar was. Dank voor je reactie, je hebt gelijk, het wordt er niet beter op. Ach ik wacht gewoon af tot maandag en dan doen we weer een testje.
Groet! San

Hoi Bianca,
Dank je voor je reactie. Goed om te horen dat het dus kan, en ik hoop er natuurlijk heel erg op, maar goed ik ga er maar van uit van niet dan is de teleurstelling iets minder, met de nadruk op iets…
Groet! San

Stom zeg had ik helemaal niet gezien. Mag wel hopen dat als ze zwanger was dat het dan ter wereld is hahaha.

Maar ja heb ik in ieder geval San nog even mijn ervaring kunnen meegeven

Doei
Bianc