Hoi Janett,
Welkom op de site!
Ik ben Esther, getrouwd moeder van 2 meisjes (2 jaar en bijna 1 jaar).
Spannende tijd inderdaad als je overtijd bent.
Ik heb 2 ervaringen voor je.
In 1998 was ik ook eens overtijd. Ik was altijd stipt op tijd met mijn menstruatie dus ik was er ook van overtuigd dat ik zwanger was. Test gedaan, negatief. Dokter geweest en kreeg het advies 2 weken te wachten en nog eens een test te doen.
Ook die test negatief. Weer dokter gebeld en die gaf aan dat het mogelijk is dat je een menstruatie overslaat.
Ik kreeg al visioenen van een vroege overgang en zag mezelf nooit moeder worden. Mijn menstruatie is altijd vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd superregelmatig geweest en ik had nog nooit een menstruatie overgeslagen.
Maar inderdaad er zat dus 8 weken tussen 2 menstruaties. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld werd. Ik wist namelijk zeker dat ik niet zwanger was, maar hoopte ook dat mijn menstruatie niet voorgoed weg zou blijven.
Een vriendin van mij was eens overtijd, deed een test, negatief. Bij haar bleef haar menstruatie echter langer uit. Uiteindelijk toch maar weer naar de dokter en weer een test laten doen, negatief. Bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ze wel degelijk zwanger was. Ze bleek dus al die tijd al zwanger te zijn, maar maakte zo weinig zwangerschapshormoon aan dat de gewone testen daar niet op reageerden.
Het kan dus nog alle kanten op. Mijn tip: doe een zwangerschapstest met ochtendurine. Die is geconcentreerder. En als je inderdaad heel weinig zwangerschapshormoon aanmaakt, heb je grotere kans dat een test 's ochtends wel reageert en 's avonds niet.
En verder: reken er niet op dat je zwanger bent, anders valt het ontzettend tegen als je alsnog ongesteld wordt.
Ik duim echter met je mee dat het raak is en dat je in het najaar een kleine mop in je armen mag houden. Hou ons op de hoogte he?!
Groetekes, Sje