Nieuw "spelletje"

Hallo allemaal

Jeroen heeft sinds een paar dagen een nieuw “spelletje” waar ik eigenlijk niet zo blij van word.
Tijdens het eten begint hij namelijk steeds uit zichzelf te “kokhalzen” (ik weet even niet zo goed hoe ik het moet noemen), dit wekt hij zelf op. Vanavond was het zelfs zo erg dat hij er een beetje van over moest geven! (?) Ik heb echt het idee dat hij dit expres doet, dus die kokhals-prikkel zelf opwekt en ik heb geen idee hoe ik dit tegen kan gaan. Hij ziet er niet ziek uit, heeft volgens mij ook geen last van zijn maag; hij is gewoon vrolijk en zit erbij te lachen! Als ik boos word, lacht hij nog harder!!
Hij is ook erg bezig met zijn stem te ontdekken; klanken, “verhalen” vertellen etc en daarbij maakt hij ook hele lage geluiden, soort bromgeluiden en volgens mij slaat dit dan door in kokhalzen ofzo.
Snappen jullie wat ik bedoel??? Het staat er misschien een beetje cryptisch maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Is er iemand die het herkend en wellicht wat tips heeft?

Groetjes,
Sonja

Ik heb helaas geen tips voor je. Wat jennifer altijd of heel vaak tijdens het eten doet is haar hele hand in haar mond stoppen waardoor ze ook gaat kokhalzen. Helaas weet ik ook niet hoe ik hier mee om moet gaan of hoe ik het moet stoppen.

Ik hoop dat het een fase is en dat hoop ik voor jou natuurlijk ook.

Liefs Bianca

Trotse mama

Nou, ik herken het niet in eerste instantie.
Dat wil zeggen: Stephan heeft er nooit last van gehad (gelukkig).
Maar ik heb er wel eens van gehoord!!!
Volgens mij komt het veel vaker voor hoor, dat kokhalzen tijdens het eten enzo.
Ik weet niet precies wat je eraan moet/kan doen en ik hoop dat je tips krijgt van mensen met ervaring, maar het eerste dat in mij opkomt is: absoluut negeren als hij zo doet!
Want hij lacht erom als je boos wordt.
Oftewel: hij krijgt er de aandacht mee en dat is errug leuk als je 1 jaar bent

Succes ermee!!

Groetjes, mamma van Stephan

Ik heb ook zo geen tips voor je. Ik zou ook niet weten waar het vandaan komt. Evianne is gelukkig een goede eter, maar begint er soms een beetje met de pet naar te gooien ( met het eten spelen en dan niet luisteren). Ik heb nu ( en dat geld voor haast alles ) dat als ik denk dat ze me uitprobeert ik dr gewoon negeer. Twee maal nee en dan negeren. Werkt prima tot nu toe. Maar ja ik kan niet oordelen wanneer jouw kindje je uitprobeerd, dat kun je zelf het beste. Evianne is ook ruim een half jaar ouder en ik weet niet of negeren dan al helpt.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Kun je misschien inderdaad even proberen en dan kijken of ie dat snapt of zo. Succes !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003