Nieuw spel: Tiptoi, wie kent het?


#1

Voor 5 dec. wilde ik iets nuttigs uitzoeken en zat te denken aan iets van electro.
Nu zag ik in de winkel iets wat daar volgens mij wel wat op lijkt alleen dan in een moderner jasje en met veel meer mogelijkheden, het heet tiptoi, een interactief leersysteem, met een electronische pen waarmee spellen kunnen worden gedaan, je kind dingen moet aanwijzen e.d, met geluiden, opdrachten e.d.

Ik geloof dat het vrij nieuw is, maar misschien kent iemand dit al? Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, is dit ook al leuk voor een kind van 3,5? De leeftijden op de dozen beginnen vanaf 4 jaar, en de boerderij (waarvan ik dacht dat die juist leuk zou zijn voor Jasper), blijkt eigenlijk voor kinderen vanaf 6 jaar te zijn. Dus ik vraag me af of dit wel een goed cadeau is voor 5 dec. of dat ik het idee beter kan bewaren voor later.

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 30 Oct 2012 22:23:53

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 06 Nov 2012 08:48:56


#2

hoi Carolien,
Ik kende het helemaal niet dus ben even gaan googlen… Wat een leuk idee is dit zeg! Ik ben ook enthousiast! ik ken verder niemand die dit heeft dus wacht ook de reacties hier af.
De boerderij is ook van 4 - 7 jaar trouwens, staat op de doos.
Groetjes Nancy


#3

Of het hetzelfde heet weet ik niet. Maar was pas bij aldi op folder…


#4

Mwah weinig reacties…

Had het info boekje bij winkel gehaald. Ziet er echt leuk uit… Zelf zou ik voor jurian (4,5 jaar) voor engels gaan… Meer leerzaam/uitdaging. Ik twijfel nog ff en hoop dat er meer reacties komen…

Mijn schoonzus was vol enthousiast!!


#5

Ja idd nog weinig reacties, misschien is het echt net nieuw in de winkels en dus nog niet zoveel ervarigen…? Zag dat het genomineerd is voor speelgoed van het jaar 2012.

@Nancy, heb nog even gekeken, bij de Int.toys staat op de website vermeld dat de boerderij voor 6-10 jaar is, maar idd als je het plaatje inzoomt staat er op de doos 4-7 jaar. Die lijkt me namelijk het leukste voor Jasper, dus dan is ie toch wel geschikt!

Wel jammer dat de boerderij niet in starterspakket te krijgen is, aangezien je er dan zo’n electronische pen bij krijgt, en die nu apart moet aanschaffen.
Misschien doe ik er verstandiger aan om eerst zo’n starterspakket te nemen om te zien of Jasper het wel leuk vind en er ook echt wel mee speelt, anders is het wel een beetje zonde van het geld…

@mini-boy, op de basisscholen beginnen ze ook al wat met engels toch? Dan sluit zo’n spel mooi aan. Ik heb het foldertje ook meegenomen, en ben er echt enthousiast over. Jammer dat er tot dusver geen ervaringen gedeeld kunnen worden. Het lijkt erop dat wij dat na 5 dec. maar moeten doen…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#6

Kom net tot de ontdekking dat op de boerderij er ook in starterspakket is!
Komt omdat de Int.toys de leeftijden niet goed vermeld heeft op de site en ik het daardoor niet opgemerkt had.
Ik zal eens verder zoeken of ik wat reacties/ervaringen op internet kan vinden.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

mama van Jasper … wil je ander even de titel beetje aanpassen? Dacht nl zelf eerst dat je het over eten had (tjap tjoi) misschien meerdere en dat ze daarom niet lezen?

Bijv> Nieuw spel Tiptoi wie kent het? oid…


#8

haha, das een goeie!
Ik zal het even aanpassen

Groetjes Carolien

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#9

Hihi werkt niet…


#10

nee helaas… het is nog te nieuw denk ik. Zag bij bol wel wat enthousiaste reacties op het spel.

Ik ga er maar gewoon voor, er lag hier in een winkel een boek open dus kon het even testen, het lijkt mij wel heel leerzaam en leuk! Hopen maar dat Jasper dat ook vind…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#11

En werkt het goed… Bedoel test?


#12

Ik zag het vanavond in de speelgoedwinkel liggen.
Niet gekocht, want net te duur voor waar ik nu voor op pad was.

Soort van Electro/Dr Bibber achtig spel.
Allerlei uitbreidingen in verschillende categorieen.

M.


#13

Heb toch nog een tijdje zitten twijfelen of ik toch niet voor de goedkopere electro zou gaan, maar vandaag besloot ik toch de tiptoi te gaan kopen. Dus ik naar de stad en werkelijk 9 speelgoedwinkels bij langs geweest, overal was het starterspakket van de boerderij uitverkocht… Wat had ik er de ‘piep’ in zeg, uiteindelijk mn zoektocht opgegeven omdat ik hoognodig met een hongerige Lisa naar huis moest!
Ik natuurlijk flink balen, waarom had ik het dan ook niet meteen gekocht??!!!
Maar gelukkig bestaat er zoiets als Bol en heb ik m nu toch in bestelling
Die missie ook weer geslaagd!

Nu nog iets verzinnen voor mn kleine meisje, wie heeft er een leuk idee?
Speelgoed zat, kleertjes zat, dus tja wat koop je dan van de sint voor een meisje van 2,5 maand?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#14

als je alles al heb, zou ik zelf gerust iets inpakken wat ze voor geboorte heeft gekregen. Dan zien de andere dat sint jullie meisje ook lief vindt, maar zelf beseft ze het nog niet…


#15
quote:
...., dus tja wat koop je dan van de sint voor een meisje van 2,5 maand?

Groetjes Carolien.


Een drumstel

Of was het een gitaar?

M.