Nieuw schema

Hoi

zoonlief zit nu op het volgende schema:
7.00 uur: 200 ml fles
9.30 uur: fruit 200 gr.
11.00 uur: 200 ml fles
15.00 uur: 200 ml fles
16.30 uur: potje 6 mnd 200 gr.
19.00 uur: papfles 200 ml

Nu gaat de fles van 11 uur de ene keer helemaal op en de andere keer helemaal niet (50 ml of zo). Als ik over wil gaan op 3 flessen, moet ik dan de fles van 11.00 uur laten vallen en rond 11.30/12.00 uur brood geven met evt daarna een fles? En dan om 15.00 uur diksap met een liga of zo?
En als avondeten een potje van 6 mnd met een toetje (zo ja wat)?

Dan zou het schema er zo uitzien:
7.00 uur: 200 ml
9.30 uur: fruit 200 gr.
11.30/12.00 uur: brood met fles
15.00 uur; diksap met koekje/soepstengel/liga
16.30 uur: potje 6 mnd met toetje
19.00 uur: papfles

Zou dit een goed schema zijn? Zoonlief is bijna 9 mnd (gecorrigeerd 6 mnd).

Liefs!

Baby geboren

Als ie verder goed groeit ( vanwege zn gecorrigeerde leeftijd) is dat een heel mooi schema.
Sarah is bijna 10 maand en zit ook op dat schema.

Hallo,

Het basisschema is:

• 200 ml flesv + pap
  • Fruit
  • 1 plak brood + boter evt beleg + 200ml flesv
  • Groentehap + Toetje

Toetjes kun je denken aan toetjes met een basis op kwark of yoghurt, niet op melk. Ik zelf heb danoontjes op basis van kwark, maar je hebt ze ook op basis van opvolgmelk.

En met het schema kun je tijden ed zelf indelen en dingen aan toevoegen als je zoontje het nog nodig heeft zoals een extra fles en daarbij een koekje of sapjes ed. Het komt vast wel goed

ik vind het wel allemaal kort op elkaar.

Ik heb het volgende schema:

7.00/8.00 fles 180/6
09.30 fles diksap
11.00 fruit 200gr
13.00 fles 180/6 (nu eerst een boterham)
15.00 fles diksap
17.00/17.30 warme hap
19.30 fles 210/7

Als je het fruit wat later doet, drinkt hij misschien zijn fles wel helemaal op??

22-12-2009 colin geboren

Mooi schema hoor, die nieuwe. Maar misschien overstappen naar potjes voor kinderen vanaf 8 maanden?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek: we zitten nu een paar weekjes op die van 6 mnd. Die van 8 mnd zijn wat grover, en daar is hij nog niet helemaal fan van (eergisteren geprobeerd). Volgende week dus maar even weer proberen, haha.

Ik kan natuurlijk een heel mooi schema op papier zetten, maar hij zal het wel moeten kunnen volhouden. Ik ga het morgen gewoon proberen en dan zie ik wel wat voor schema hij zelft ontwikkelt!

Baby geboren

Aha, ik begrijp het. Het duurde hier ook lang voordat Erik die 8-maandenpotjes hebben wilde. Hij bleef maar kokken door die stukjes, terwijl brood eten toen al gewoon goed ging. We zijn het af en toe gewoon weer eens gaan proberen en ineens lukte het. Je kan ook altijd een 6-maandenpotje mengen met een 8-maandenpotje en kijken hoe dat gaat. Of het 8-maandenpotje met de vork iets fijner prakken. Komt vanzelf!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ziet er goed uit hoor het nieuwe schema. Zo ziet ons schema er ook nog ongeveer uit. De tijden zijn iets anders maar wel verder hetzelfde. Het is inderdaad even kijken hoe hij er op reageert maar aan de hand daarvan kan je natuurlijk de tijden een beetje aan passen. En wij schuiven ook nog wel eens regelmatig. Dat hangt van haar slaapjes af. Als ze s morgens langer slaapt dan schuift alles een stukje op maar kan het wel weer zijn dat ze de warme hap wel weer op de normale tijd wil hebben.