Nieuw schema

Senne is een nieuw slaap (en dus eet) schema aan het ontwikkelen.

Ze lag “normaal” om 12.30 op bed tot 815 (als we haar wakker maakten)
Nu wordt ze om 18.30 weer wakker en wil dan de laatste voeding.

Eerst was het schema:
7.00 fles 180
8.30 fruit en naar bed
1200 2 boterhammetjes met 120 melk
1530 halve liga
1630 groente en toetje
2000 fles 180

Hoe kan ik dit schema zo veranderen dat ze nog wel genoeg melk krijgt maar ook natuurlijk nog de groente?

Alvast bedankt!

Groetjes van Sascha en Senne

ik geloof dat ze met 9 maanden ook een sprongetje hebben?? ons schema klopt ook voor geen meter meer als de mijne in een sprong zit verder weet ik niet wat het kan zijn. de mijne is vanaf begin een vroeg slaper. dus krijgt al een lange tijd zijn laatste fles om 18.00/18.30. nu is het opgeschoven naar 19.00 uur omdat hij de nacht doorslaapt en pas om 7 uur wakker wordt. het kan zijn dat de jouwe er ook aan toe is om eerder naar bed te gaan?? ik neem aan dat als ze om 20.00 uur laatste fles krijgt dat ze dan pas half 9 of 9 uur pas in bed ligt, dit is ook best wel laat vind je niet? en wat bedoel je met ze lag om 12.30 op bed tot 815? ik snap wel dat het een typfout is maar zo begrijp ik de situatie niet echt…

quote:
en wat bedoel je met ze lag om 12.30 op bed tot 815? ik snap wel dat het een typfout is maar zo begrijp ik de situatie niet echt..

Dat was idd mijn vraag ook?? Je oude schema staat er wel bij…maar wat is nu je nieuwe schema??

Sorry

Haar oude schema was zo:

715 fles 180
830 fruit
900 slapen tot 1100
1200 boterham en fles 150 (die niet opgaat)
1400 naar bed tot 1530
1530 klein flesje (omdat ze niks anders wil) en een liga
1630 groente
1730 slapen tot 2015
2015 laatste fles, daarna naar bed 2100

Nu is haar nieuwe schema hetzelfde als hierboven
alleen wordt ze om 1830 uit zichzelf wakker voor de laatste fles.
Maar omdat die dan te kort zit op de groente drinkt ze die bij lange na
niet op natuurlijk!

Daarom mijn vraag hoe ik het beste kan schuiven om haar toch genoeg te laten drinken…

Hoop dat ik het nu wel goed heb opgeschreven…

Vanaf 9 maanden hebben ze ook nog maar 2 flessen nodig. Ik zou dus als ik jou was proberen die fles helemaal weg te laten. Tim dronk zijn fles na het eten ook nog helemaal leeg, maar toch hebben we op advies van het CB die fles met 9 maanden vervangen voor een toetje en dat ging prima. Dus wellicht is dat voor jou ook een idee. Ik zou dan ook proberen haar eten wat later te geven, anders zit ze wel erg lang zonder voeding.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ik weet natuurlijk weinig van een baby van 9 maanden de mijne is pas 5 maanden oud, maar je zou zeggen dat ze een fles minder zou willen. je geeft nu nog 4 flessen zie ik. als je er 1 weglaat dan weet ik zeker dat het goed komt.

je zou bijv. je schema kunnen aanpassen naar:

7.30 uur fles of 8 uur als ze dat haalt.
dan om 12.00 uur een hapje eventueel met melk erdoorheen als ze niet anders wilt of brood idd.
dan om 14.00 uur en 16.00 uur een hapje of iets ander dan melk.
en om 18.00 of 19.00 uur laatste fles.

kijk anders ook even naar de schema’s van andere dames door in de zoekfunctie schema 9 maanden in te typen? die weten het toch wel beter als ik. maar enige tip wat ik je kan geven is leg haar lekker vroeg in bed. 21.00 uur is ook aan de late kant en misschien trekt ze dat gewoon niet meer. ik neem aan dat ze nu veel kan en dat vergt ook veel energie! slaapt ze de nacht wel door trouwens?

probeer gewoon elke dag een half uurtje te schuiven dat zou ze nu wel aan kunnen denk ik…zo kom je er wel uit denk ik met de tijden!

sorry dat ik je niet veel kan helpen enige wat ik eigenlijk na zo een lange verhaal kwijt wilde is ze geven het zelf op een gegeven moment aan als ze toe zijn aan minder flesjes! dus raak niet in paniek je kleine weet precies wat ze wil!

Hai hai,

Die van mij is nu 8,5 maand en zijn schema ziet er zo uit

07.00 fles 180
08.45 fruit
11.00 halve fles 90
12.30 hele boterham
15.00 halve fles 90
17.00 uur warm eten
om 18.00 in bad en dan om 18.30 naar bed
Dan geef ik hem rond 20.00 nog een fles 210 maar die geef ik in zijn eigen bedje. Anders drinkt hij hem niet leeg en zo blijft hij gewoon doorslapen.

Ik zou haar niet om 20.15 uur echt uit bed halen. Gewoon alleen een flesje en dan meteen weer slapen. Wordt ze eigenlijk zelf wakker voor deze fles? Anders zou ik hem gewoon weglaten.

Die van mij word ook rond 19.15 wel eens wakker. Ik zet dan alleen een muziekje aan en hij slaapt weer verder totdat ik een flesje kom brengen.

Groetjes Suzanne

Mijn/ ons schema was met 9 maand.

7.30 fles
9.00-10.00 slapen
10.00 koekje en diksap
12.00 brood en diksap/roosvice
12.30-14.30 slapen
15.00 fruit en diksap
17.00/17.30 warm eten en beetje toetje
19.00 fles
19.30 op bed.

Ik zou persoonlijk de kleine niet meer wakker maken voor de fles
Hier was het ritme zo dat ze rond 19.00 de fles kreeg en dan de nacht in.

Nu moet ik er bij zeggen dat onze meid flesvoeding niet echt lekker vond
dus het afbouwen van de flessen was zo gebeurt.

Gr

Ik geef eigenlijk maar 3 flessen maar omdat ze geen sap/thee/ water wil (eigenwijsje) krijgt ze om 16 uur een klein flesje van 60 of 90.

Ook omdat ze nu oorontsteking heeft wil ik zeker weten dat ze genoeg drinkt.

Ik wil haar liever ook niet meer wakker maken maar als ze om 15 uur wakker is redt ze het nog niet om tot 19 uur wakker te blijven.

Net ook even met het cb gebeld en die zei dat het nu nog wel kon, 3 flessen. Alleen moeten we de laatste fles dan wel om 19 uur geven en niet om 20 uur.
Ze slaapt dan tot 8 uur de volgende ochtend en dan nog heeft ze geen honger.

Dat is niet zo handig op dagen dat ze naar het KDV gaat, dan moet ik nl al om 730 weg…

Je kan haar ook al om half 7 's avonds op bed leggen, dat doen wij ook met Seth.
Dan scheelt het niet heel veel met nu, en went ze misschien snel aan haar nieuwe schema.
Ik laat Seth dan soms ook een half uurtje op schoot tv kijken tussen 2 slaapjes door, zodat hij toch even bij kan tanken.

Dan kan je de fles gewoon geven om half 7 als ze gaat slapen, en al drinkt ze hem niet helemaal op, dan heeft ze blijkbaar niet meer nodig dan…

Lastig hè, die schema’s

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Lastig hè, die schema's

Liefs, Anne

Ja, soms wel ja… Ben je net gewend aan een schema, gooit ze alles weer om…pfff!! Hihi…