Nieuw ritme, probleempje

Dag medemama’s.

Sinds kort wilt Jeske niet meer 's middags slapen… Geen probleem, dan slaapt ze niet… Maarr, na de groente is madam zo moe dat ze daarna gelijk naar bed gaat…
Dat is rond half 6…

Vaak duikt ze dan meteen de nacht in… En daar zit m de kneep… Ik vind het echt sneu om haar wakker te maken voor de laatste fles… Ze is dan in diepe slaap, en dus zwaar sjaggie (zou ik ook zijn)…

Nu is dus de vraag: zal ik die fles dan maar met de groente meegeven, maar dan kleiner, 150 ipv 180… Of zal ik haar toch maar wakker maken?
Haar schema is op het ogenblik zo:
7.00 fles 180
11.30 boterham + fles 150
14.00 fruit
17.00 groente
20.00 fles 180 met nutrix

dat is moeilijk zeg!
Hoeveel flessenmag ze?
Anders moe de fruit misschien eerder geven tussen de eerste fles en boterham en dan s’middags groente eerder en dan de fles eerder.
Hoop dat andere moeders advies voor je hebben.
liefs patricia

Hoi Plupje,

Vervelend voor je, maar misschien kan ik je helpen.
Jeske is om 7 uur wakker? Dan geef je de fles.
Gaat Jeske smorgens nog wel slapen?
Dan zou je om half 9 fruithap kunnen geven.
Elke sliep toen van 9 tot 11.
Om half 12 boterham + drinken
van 1 tot 3 slapen.
Na t slaapje rond half 4 warm hapje en drinken.
papfles om 19.00 en daarna lekker slapen.
Zo deden wij het altijd.

Geen papfles na de warme hap geven hoor, dat is te veel en te
dicht op elkaar.
Zou Jeske ook niet wakker maken later op de avond.

Elke wilde een paar maand niet slapen en bleef de hele dag beneden.
Op een gegeven moment hebben we het toch weer geprobeerd en
kwamen we uit op deze slaapjes. 9 tot 11 en 1 tot 3.
Ze wilde ineens heel graag.

Wat je ook kan proberen is om na de boterham en fles haar op bed te leggen.
Moet je wel even een warm flesje melk maken.
Vinden kindjes vaak heerlijk.
Maak haar smorgens maar flink moe dan wil Jeske echt wel slapen denk ik.
En anders laat je haar gewoon een poos brabbelen en spelen in bed.
Gaat echt wel slapen.
Heb je ook donkere gordijnen op haar kamer?
Wil ook nog wel eens helpen.
Laat je nog wat horen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 22 week

Mijn oudste mocht vanaf 11 maanden over op gewone melk van het CB ongeveer 300 cc per dag.
Ik zou haar echt niet wakker maken hoor voor die fles en lekker laten slapen als zo de hele nacht slaapt.
Misschien kan je het fruit verschuiven naar de ochtend en 's middags iets eerder haar groente geven zodat de fles er nog achteraan kan.

Bianca

Ik denk wel dat ik het zo ga doen ja… En dan een wat steviger ontbijt… Dus madam moet even sjaggie doen 's morgens, want ik ga maar eens bambix proberen…
Wat ook een probleem op het moment is, is het avondeten… Verse groenten wil ze ineens niet meer (toetje is ze zo mee weg)… Alleen pasta en Olvaritpotjes krijg ik er in… Ik ben persoonlijk niet zo’n heel groot voorstander van potjesvoer (eigenlijk krijgt ze het alleen als ik echt geen tijd heb om te koken)

Wat moet hier dan mee? Gewoon blijven aanbieden denk ik…

Ennuh, even iets heel anders, hoe zet ik die kerstman bovenin uit?

Liefs,
Paula

die kerstman valt niet uit te zetten helaas… geintje van de jongen die het voor me ontworpen heeft… normaal zitten geluiden boven aan alleen met mouseover… enige oplossing is boxen uit terwijl je ikkebent…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Nanik eet als volgt:

7.00 uur fles 150 cc
9.00 uur pap 90cc melk met omgeveer 4 scheppen bambix
slapen (meestal maximaal 1 uurtje)

11.00 uur fruit
12.30 uur boterham en melk 120cc (drinkt ze niet altijd op)
14.00 uur slapen (ongeveer 1,5 uur)

16.00 uur koekje
17.30 uur groente (vaak een potje maar liever wil ze met de pot mee eten maar daar moet ze nog even op wachten omdat wij best wel gekruid eten)
17.00 uur melk 150 cc

Rond deze leeftijd schijnen ze echt al een voorkeur te krijgen wat ze wel en niet lekker vinden maar ik zou het ook gewoon aanbieden en als ze niet wil dan maar wat minder eten.

Hoi Paula,

Heb je ook een staafmixer zodat je alles heel fijn kunt malen?
Dan lijkt het op potjesvoeding.
Misschien dat je kindje het dan wel wil.
Op die leeftijd deden wij geen potjes meer bij Elke. Ik vind
ze nl. best wel duur.
Voor Anne gebruik ik ze wel want die eet nog maar een half potje
groente.
Dus met dat potje doen we 2x.

Groetjes Heleen.

Misschien worden ze een beetje eigenwijs en proberen ze het gewoon uit. Ik denk dat je gewoon door moet gaan. Zo krijg je ook geen kindje die niets lust!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Paula,

bij ons zit er ook veel verschil in het slapen. Soms slaapt Zoë 's morgens 45 min. en 's middag 45 min. en soms 's morgens 1,5 uur en 's middags 2 uur.
Laatst wilde ze 's morgens ook niet slapen en 's middags maar een uurtje.
Ik hou haar dan toch wakker tot 18.45 dat is de vroegste tijd dat ze naar bed gaat, dan slaapt ze ook gewoon door tot 's morgens 7.00 uur.
Ons schema is als volgt:
7.00 fles 210cc+7 schepjes
9.30 fruit (ook weleens 10.30 als ze vroeg slaap heeft, krijgt ze hem na het slapen)
12.00 boterham + 120cc + 4 schepjes
15.00 diksap met liga of mariekoekjes
17.00 warme hap + danoontje (Zoë wil altijd liever Olvarit)
18.30 fles 210cc+7 schepjes + Bambix
19.00-19.30 naar bed
Als ze weinig slaapt, is ze ook vaak jengelig rond 17.30, ik geef dan meestal een soepstengel (als ze kan eten, is het meestal snel goed).
Misschien is het bij Jeske een fase?

Groetjes,
Inge

Ik denk zelf ook dat ze gewoon aan het proberen is… Want bij Arno en bij de oppas is het wel allemaal goed…
Gelukkig is ze sinds gisteren wat meegaander… En ik probeer weer wat nieuwe smaakjes uit (spruitjes vindt ze trouwens wel echt vies)…

Nu moet ik haar alleen nog afleren om in huilen uit te barsten als ik of iemand anders een boterham of iets eet… Dat wil zij dan ook en wel nu… En dan als ze net haar pap/boterham/fles achter de kiezen heeft…

Ze begint nu dus echt een eigen willetje te kweken… Ze is jaloers en een dramaqueen (hmmz, van wie heeft ze dat toch? hahaha)

Maar goed, ik ga vanaf volgende week met haar schema schuiven, en dan moet het wel goedkmen denk ik… Dit gaat hem worden:
7.00 pap
9.00 fruit
12.00 boterham + fles 150
16.00 groente
19.00 fles 180

Dat komt beter overeen met haar slaapritme… Ik laat volgende week wel weten hoe die bevalt…

In ieder geval bedankt allemaal

Nou succes ermee en Nanik heeft dat ook hoor. Als ze 's ochtends haar fles op heeft en haar zus zit daarna lekker aan een beschuitje dan zet ze het ook op een brullen omdat ze ook wil. Ik geef haar dan een broodkorstje ofzo. Ze wil er gewoon helemaal bij horen. En dramaqueen dat heb je he bij meiden hahaha

Doei
Bianca