Nieuw ritme na 6mnd

Onze dochter Bo is nu 6,5 mnd. We zijn erg op zoek naar een nieuw ritme voor overdag. Doordat ze overdag erg veel sliep werd ze altijd rond 03:00 wakker en dacht dan dat de dag was begonnen
Nu proberen we haar tussen 11 en 13 en 15 en 17 te laten slapen. Vaak slaapt ze maar een uurtje waardoor ze het tot 19uur weer bijna niet volhoudt…
Heeft iemand een voorbeeld schema voor overdag en een goede tip voor de nacht.
We doen in de laatste voeding altijd pap en ze wordt ook niet wakker van de honger maar echt omdat ze klaarwakker is, en wij dus ook!!

Groetjes Maaike

misschien s’morgens om een uur of 9 in bed en dan een uur of 13.00 en weer om 16.00 of nog eerder s’morgens beginnen.???
Als mijn zoontje om 07.00 uur wakker werd deed ik hem vaak om half negen weer naar zn bedje en dan weer om een uur of 13.00uur en ook nog wel een om een uur of 16.00 Maar hij slaapt dan ook graag

Mijn zoon sliep rond die tijd 2 keer op een dag, maar dan per slaapje gemiddeld 2 uur en soms meer. Dus smorgens ging hij rond een uur of half 10 / 10 uur op bed en smiddags rond een uur of 2 / half 3. Dat waren een beetje standaard tijden, soms ook wel een uur eerder of een uur later.
Het is misschien een beetje moeilijk voor jouw omdat Bo niet zo lang slaapt en dus vaker moet. Zo heeft iedereen zijn slaapjes overdag ook weer anders hoor.
Is Bo in de nacht ook echt vervelend of mooi aan het spelen en brabbelen. In het laatste geval zou ik hem zeker laten liggen en het 1e geval elke keer iets langer laten liggen tot dat hij er niet meer uitgehaald wordt. En wanneer hij er uitgehaald wordt er niet een te grote ritueel van maken, hou het lekker bij zijn eigen kamertje, even knuffelen, misschien schone luier en weer op bed.
Succes,
Laat het ons nog even weten hoe het loopt. Ben ik wel nieuwschierig naar.

Groetjes Wiets

was dit even vergeten mijnzoontje heeft ook wel eens een periode dat hij naar 50 min. weer wakker werd.meestal bij het opkomen vn tandjes
kan er dan de klok op gelijk zetten hoor. liep dan al naar boven als ik hem iets hoorde en stopte zn speen er snel weer in of gaf zn knuffeltje soms hielp dit en sliep hij zo weer een uur verder of even een kwartiertje beneden en dan weer naar bed want hij was wel moe maar werd wel wakker.

Hoi,

Onze dochter is nu 5,5 maanden oud en ook sinds twee dagen op zoek naar een nieuw ritme. Eerst ging ze altijd rond 9/9.30 weer slapen, nu pas tegen half 11 en 's middags pas tegen 3 uur. Ben benieuwd of ze dan nog een keer slaapt of wakker blijft tot badtijd/bedtijd.
Vind het ook wel lastig. Dnek je ze net door te hebben, gooien ze alles zelf weer om. Kan je eigenlijk weer opnieuw beginnen. En erg lastig, zeker nu ik weer ga beginnen met werken en ze komende week voor het eerst naar de oppas gaat. Wat moet je tegen de oppas zeggen voor slaaptijden. Geen idee!! Hoop maar dat het goed gaat.
Iemand nog tips???